Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 2:54

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Accu 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Peter 993 schreef:
Gewoon een Porsche accu kopen, die is goedkoper dan een Bosch silver en kan je de accu zelf ook weer bijvullen :D

Afgezien dat ik niet weet of er in Zuffenhausen ofzow een Porsche-accufabriek staat, konden Porsche Centra mij alleen een passende accu van het merk Matador o.i.d. leveren. En die kon je ook niet bijvullen. Voor modernere Porsches waren er inderdaad accus met een Porsche logo, ontluchtingsslangetje en bijvulbaar.

13 feb 2008 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Net ff gekeken, heb 100 euro betaald voor de bosch silver vorig jaar juni bij Lasaulec.

13 feb 2008 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
reken maar op 40% prijsverhoging ten opzichte van vorig jaar.
En by the way, Deta is een goed alternatief voor Bosch of Varta.

16 feb 2008 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Millennium Voorheen 964C4, 993C2, 9964S
NL
Bericht Accu
Heren,

Zojuist heb ik voor mijn 993 Tiptronic S een Bosch Silver accu gehaald van 74 Ah bij Lasaulec. Deze kost daar momenteel (2008) 118 euro ex BTW. Als je ze gewoon vriendelijk aankijkt doen ze daar nog 25 procent korting vanaf, zonder een vaste klantrelatie of iets dergelijks.

Overigens vind ik in mijn instructieboekje nergens hoeveel ampere er officieel in een 993 moet. Volgens de tabel van de Halfords zou het een 75 Ah moeten zijn. Toen ik mijn auto kocht zat er een gebruikte van een vaag merk in van 66 Ah. Overigens een belangrijke tip: koop NOOIT een accu bij de Halfords, die gaan 4x tot 10x korter mee.

Om eventuele startproblemen te voorkomen rij ik rond met een dubbele accu: een op de juiste plaats en een parallel geschakelde in plastic verpakt in het reservewiel, die met een schakelaar in de koffertuimte aan en uit kan. Bij langdurige stilstand schakel ik de tweede tijdelijk af en is er altijd voldoende prik aanwezig om te starten.

Twee vragen:
a. Wie weet hoeveel ampere er origineel in hoort te zitten?
b. Wat betekenen de typenummers van de Bosch Silver? Ik heb een 4S meegekregen, terwijl anderen op dit forum praten over 4C, 6HN, of 7CN. De leverancier kon dit niet duidelijk uitleggen.

Succes!

Jelle

16 feb 2008 17:15
Profiel
Bericht 
Intussen voor de goede zaak wat huiswerk gedaan:

De S-serie is een nieuwe generatie Bosch Silver accu's, die loopt van de S3 t/m de S6. Het volgende zegt Bosch er zelf over:

Voordelen van de Bosch accu S3
* Voor oudere en kleinere auto's
* Betrouwbaarheid en startvermogen voor de juiste prijs

Voordelen van de Bosch accu S4
* 15% meer vermogen dan standaardaccu's
* Een 20% langere levensduur dankzij de innovatieve zilverlegering
* Geschikt voor alle autocategorieën
* Garandeert een betrouwbare stroomvoorziening voor een gemiddeld aantal stroomverbruikers (elektrisch bediende ruiten, radio, airconditioning, …)
* Voldoet duurzaam aan de hoge eisen die internationale autobouwers op het vlak van elektriciteit stellen (A, Ah)
(Ook geschikt voor Aziatische auto's)

Voordelen van de Bosch accu S5
* Een 30% hoger koudstartvermogen dan standaardaccu's
* Een betrouwbare start, zelfs bij extreme temperaturen
* Een 30% langere levensduur dankzij de innovatieve zilverlegering
* Voldoet aan en overtreft de vereisten bij de eerste montage
* Betrouwbare stroomvoorziening van de bijkomende stroomverbruikers die essentieel zijn voor de veiligheid, bijv. ESP, ABS, enz.
* Minimale zelfontlading
* Bijzonder goed bestand tegen de belasting van korte ritten

En dan tot slot nog De Bosch S6 accu: het vermogen voor de hoogste vereisten
De nieuwe AGM-accutechnologie van Bosch is volledig onderhoudsvrij, 100% lekvrij in gelijk welke positie en extreem trilbestendig. De betrouwbare stroomvoorziening van de talrijke comfort-, veiligheids- en systeemfuncties in de nieuwste generatie van auto's vergt een accutechnologie die in een extreme behoefte aan elektriciteit kan voorzien en tegelijk een betrouwbaar startvermogen levert. De nieuwe Bosch S6 accu met AGM-technologie (absorberende glasmat) garandeert elke dag weer een optimaal startvermogen en een optimale stroomvoorziening. Dankzij de AGM-technologie met vast elektrolyt is de Bosch accu S6 extreem cyclusbestendig en bijzonder duurzaam. Bosch beveelt de S6 zelfs aan voor middenklasseauto's met een vermogen vanaf 3.500 watt en voor auto's met een extreme cyclusbelasting, zoals taxi's.

Wanneer er te veel stroomverbruikers tegelijk opgestart worden, wordt de dynamo tot op zijn limiet belast. Gewone startaccu's kunnen zulk een belasting op het toppunt van hun kunnen maximum 100 keer aan. Daarna verliezen ze aanzienlijk aan kracht waardoor de auto moeilijk start. De Bosch HighTec kan zulk een belasting 300 keer aan. De hoge snelheid van zijn energiestroom garandeert de in- en uitvoer van grote hoeveelheden energie.

Voordelen van de AGM-technologie
* Extreem cyclus- en trilbestendig
* 100% onderhoudsvrij, uitloopveilig en lekdicht bij het kantelen van de accu
* Dubbele werkingstijd, driedubbele energiedoorvoercapaciteit
* Kan in elke positie gemonteerd worden

Voor de rest 'herhaalt' Bosch alle wijsheden die we hier in het PF al over deze accu's hebben uitgewisseld: lange levensduur, lekdicht en vergeet vooral die praktische handgreep niet ! :wink:

16 feb 2008 18:49
PorscheForum Rakker
NL
Bericht Accu
... en wat betekent 4C, 6HN, of 7CN?

Weet iemand hoeveel ampere er origineel op een 993 hoort?

Jelle

16 feb 2008 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
74/75 Ah

16 feb 2008 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Sweatmaker
Bericht Bosch accu
Niet eigenwijs zijn, gewoon een Bosch plaatsen.
Even rondbellen voor de beste prijs.
Anders Rentmeester in Tilburg ('s maandag gesloten)

Was zelf ook eigenwijs in 2000. Twee keer terug geweest met een Baeren accu uit Oostenrijk. Beide keren cellen inwendig beschadigd.

Bosch aangeschafd en sindsdien geen problemen meer (8 jaar geleden).

Groet, Theo

16 feb 2008 22:07
Profiel
Bericht Re: Bosch accu
supercarrera schreef:
Bosch aangeschafd en sindsdien geen problemen meer (8 jaar geleden).
Groet, Theo

Nu even vervelend doen:
Aanschaffen, de stam van dat werkwoord eindigt op -f, die letter zit in het "Kofschip", dus voltooid deelwoord eindigt op -t.
Je kunt aanschaffen ook "verlengen", dan zeg je de "aangeschafte" accu en weet je ook dat het voltooid deelwoord op -t eindigt.
Probeer maar eens uit!
:wink: :lol:

17 feb 2008 10:29
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het moet zijn: " 't Kofschip". De t doet namelijk ook mee :!: :mrgreen:

17 feb 2008 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NL
Bericht Accu
Ha die Nicolo en WdePundert,

Ik stel voor dat jullie de rest van het internet ook even taalkundig redigeren, want grammaticale afwijkingen zijn helaas niet voorbehouden aan dit forum.

Voor alle anderen die terughoudend zijn geworden om te reageren, omdat zij weten dat een tikfoutje gewoon menselijk is: ga gerust je gang, want teksten op dit forum zijn achteraf wijzigbaar, nadat bovenstaande heren het opvoedkundige krijtje hebben geheven.

Terug naar de kern hier: is er nog iemand die weet waarop 4C, 6HN, danwel 7CN in de Bosch Silver series duidt?

20 feb 2008 11:02
Profiel
Bericht 
Die cijfer/lettercombinaties zijn in feite short-codes voor onderdeelnummers die Bosch zelf in het magazijn gebruikt. Op deze manier zijn ze voor klanten makkelijker te onthouden.

Voorbeeld: de Bosch Silver accu 560 170 064 heeft als short-code 6HN. De 574 012 068 is de 7CN, enzovoorts. Meestal staan beide aanduidingen op de accu zelf. Dit zijn overigens accu's uit de vorige serie. Nu gaat het over die S3 t/m S6 dus...

20 feb 2008 11:27
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Accu
jelle schreef:
Om eventuele startproblemen te voorkomen rij ik rond met een dubbele accu: ...parallel geschakeld...

Dat kan toch niet zomaar?

20 feb 2008 11:54
Profiel
Papendrecht
jelle schreef:

Ik stel voor dat jullie de rest van het internet ook even taalkundig redigeren, want grammaticale afwijkingen zijn helaas niet voorbehouden aan dit forum.

Dan heb je me niet goed begrepen :!: Ik probeerde Nicolo hiermee fijntjes erop te wijzen dat fouten maken menselijk is. Hij wijst anderen op fouten, maar blijft daar zelf ook niet van verschoond. Wie zonder zonden is....
Ook ik heb helaas mijn zwakke punten. Teveel om hier op te noemen. Het is makkelijk om die van anderen aan te wijzen. :wink:

20 feb 2008 17:15
Profiel WWW
WdePundert schreef:
jelle schreef:

Dan heb je me niet goed begrepen :!: Ik probeerde Nicolo hiermee fijntjes erop te wijzen dat fouten maken menselijk is. Hij wijst anderen op fouten, maar blijft daar zelf ook niet van verschoond. Wie zonder zonden is....Ook ik heb helaas mijn zwakke punten. Teveel om hier op te noemen. Het is makkelijk om die van anderen aan te wijzen. :wink:

WdePundert schreef:
Nederlands :?: :shock:

Was dat de eerste steen? :lol:

20 feb 2008 17:24
Profiel
Papendrecht
Bericht 
In mijn hoedanigheid (niet zonder zonden) mag ik niet met stenen gooien.

20 feb 2008 17:31
Profiel WWW
Bericht 
Overigens lukt het niet alleen met 't kofschip, maar ook met 't fokschaap (de klinkers tellen niet mee)

Maarreh... zullen we het hier weer eens over accu's hebben :?: :D

Laatst bijgewerkt door Super Carrera op 20 feb 2008 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2008 20:51
Bericht 
Smeerlap. :wink:

20 feb 2008 20:57
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Ich habe ein Varta aus das vartaland,doet het ook goed! :cheesy:

20 feb 2008 21:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
Toevallig werd ik vorige week geconfronteerd met een 'dode' accu van Varta in de cabrio. Niet meer te starten, ook niet met jumper kabels.

Deze accu heb ik inmiddels vervangen door een Matador.

20 feb 2008 21:10
Profiel
Bericht 
arenarood schreef:
Citaat:
Ich habe ein Varta aus das vartaland,doet het ook goed!

hackbox schreef:
Citaat:
Deze accu heb ik inmiddels vervangen door een Matador.

Oké, duidelijk, maar waarom jullie GEEN Bosch Silver dan? :?: :!:

20 feb 2008 21:21
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
Super Carrera schreef:
Oké, duidelijk, maar waarom jullie GEEN Bosch Silver dan? :?: :!:

Gewoon eens wat anders proberen - de benodigde Varta was niet op voorraad. Dus dan maar lekker tegendraads.
Als het niet bevalt komt er gewoon weer Varta in.

20 feb 2008 21:24
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Was toevallig in Ned.toen accu het begaf! Dorpsgarage had toevallig de goeie accu in huis van het merk Varta! Doet het goed nu sinds 2jaar en blijft ook goed op spanning,ook na langere tijd niet gebruikt te zijn! :D

20 feb 2008 21:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
http://www.optimabatteries.se/

Gel accu gegarandeerd lek/corosie vrij, wel zeer prijzig maar met een zeer hoge capaciteit. Zeer degelijk je kan er met een Afbeelding overheen rijden en dan doet hij het nog.
Ik weet alleen niet zeker of deze past.

20 feb 2008 21:41
Profiel
Bericht 
Volgens hun eigen specs hebben ze geen optimabattery voor Porsche. Heb wel eens wat gelezen over die gelaccu's. Is in de vrachtwagenbranche meer gangbaar... :?:

20 feb 2008 22:00
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende