Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 1:35

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Alarm/Trackingsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik herinner me dat een klein jaar geleden in Belgie een P gejat werd met zo'n trackingsysteem. In Maastricht hebben ze de auto teruggevonden (via de GPS).

23 sep 2004 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dat kan ik me ook nog herinneren. Zogenaamde 'car-jack' ergens in Belgie, waarna de auto binnen een paar uur met de tracker werd teruggevonden in Maastricht.

23 sep 2004 22:07
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:
John4S schreef:
EriC4C schreef:
..... en bleek dat ook nooit te worden getest, niet na inbouw en niet regelmatig daarna

Ieder jaar moet je hem testen door een erkend bedrijf in NL.

Klopt, maar weet je zeker dat dat signaal dan ook wordt getest :?: :wink: mijn ervaring met de jaarlijkse keuring van klasse3 .....

Er wordt een alarm situatie gemaakt, in overleg met AVL (meldkamer)welke dan bevestigen dat het oke is.

24 sep 2004 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Stangman schreef:
Dat kan ik me ook nog herinneren. Zogenaamde 'car-jack' ergens in Belgie, waarna de auto binnen een paar uur met de tracker werd teruggevonden in Maastricht.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=727&highlight=maastricht

24 sep 2004 8:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
na al die toestanden met car jackings ensow ... heb ik maar besloten ook zo'n systeempje te plaatsen

Niet het gedoe met meldkamers ensow ... hoor teveel tegenstrijdige dingen ... en mss een beetje "erover" voor een oudje ...

Heb gekozen voor het Creditcard systeem ... kaartje in de broekzak ... auto verder dan paar meter weg ... auto stilvallen ...
Dus ze mogen mij eruit sleuren ... klaat ze dan wel ff paar metertjes wegrijen ...

Dirk
:wink:

25 maart 2005 1:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
kost da? (ben hollander...)

Ken het systeem niet? Belgisch? En als ze nou je portemonnee en gsm ook jatten? :shock:

25 maart 2005 7:09
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
En als ze nou je portemonnee en gsm ook jatten? :shock:

Daar heb ik een hele discussie over gehad met mijn tussenpersoon, want bij een diefstal moet je de 2 authorisatiekastjes overleggen.

Jaja zei ik, de vrouwtjes hebben dat ding in hun tas, dus : "meneer de dief mag ik ff mijn tassie pakken, op de achterbank", idem dito met die van mij, die zit in mijn jas, welke ook achterin ligt.

Nee gewoon drie kastjes kopen, dan hebbie er altijd twee(ssssssssstttttt)

Systeem van niks, maar het moet nou eenmaal van de verzekering.

25 maart 2005 8:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Heren,

Het is hier bij mij geen verzekeringskwestie ... lees nu (ik thuiszit) alle dagen de krant ensow en wordt er een beetje misselijk van ... alle dagen is het wel ergens, en vaak meermaals prijs ...

Met dit systeem wil ik gewoon de kans dat het mij gebeurd, en de P kwijt ben een stukkie verkleinen ....

Wat betreft het systeem zelf ...
Denk dat het een beetje een stukje gewoonte is hoe je die "kaart" gebruikt.
Ze is iets kleiner dan een creditkaart ... dus ik zal ze iig nooit in mijn portefeuille bewaren daar deze nooit in mn broekzak zit als ik autorij ... en bij een eventuele jacking het systeem dus weinig of geen nut zal hebbe.

Je bent overigens verplicht de kaart op zak te hebbe voor je wegrijd of de auto doet het gewoonweg niet ... dus is het volgens mij een kwestie van gewoonte om de kaart op zak te steken.

Het systeem zelf is technisch gezien idd echt 2 keer niks ... zit gewoon en zender/ontvangertje in je auto die de kaart "ziet" ...
Vanaf het ogenblik dat de kaart buiten bereik is, is het afgelopen ... startonderbreker schakelt in ... claxon begint te teuten ... 4 knippers beginnen te werken ... einde verhaal ...
Heel eenvoudig ... maar naar mijn gevoel wel efficient. De gangsters hebben maar de mogelijkheid een klein stukkie te rijen ... en jij bent wel reeds op veilige afstand om geen pistool onder je neus te krijgen ...

Simpel ... maar genoeg ...

Greetz
Dirk

25 maart 2005 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:

Zelf inbouwen? :?:

25 maart 2005 11:51
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ome piet schreef:
horn schreef:

Zelf inbouwen? :?:

Een authorisatie inbouwen met twee transpoders koste mij 303 euro ex de btw.
De verzekering vraagt een bewijs van inbouw door een erkend station.
Let wel dit is dus een aanvullling op het al bestaande (klasse 5) voertuigvolg systeem.

Bij grotere afstand dan een metertje of tien zonder 1 van de 2 transponders, krijg je al een belletje van de meldkamer ivm een transpoder melding.

Ach is pas drie x voorgekomen, ff de kids van school halen zonder je Portefeuille en of tas, en tringgggggg, "bent u de eiegenaar van de ........", mag ik ff de authorisatie code (en ja die ligt dus ook in je Portefeuille).

Bud systeem, enne als je een blaffer tegen je kop aan krijgt en ze vragen de sleutels en de transponder............'alsjeblief'.

Bel ik zelf wel ff naar de meldkamer.

25 maart 2005 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Ok John,bedoelde Dirks knutselwerk :!: :wink:

25 maart 2005 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
enne als je een blaffer tegen je kop aan krijgt en ze vragen de sleutels en de transponder............'alsjeblief'.

Ja oké ... voor een recentere auto ben ik akkoord hoor :!:

Maar wie gaat verwachten dat er in een oud barrel als mijne zo'n ding zit ... zie je nergens aan hé ... kleeft ook de stickertjes er nie op uiteraard ...

Dus ... aub de geldbuidel ... mobieltje en al van waarde ... denk nu niet dat ze me gaan fouilleren ... toch ... :roll:

Ach elke situatie is weer anders ...

Citaat:
Ok John,bedoelde Dirks knutselwerk

Ome Piet ... als ik van mezelf zou weten dat het "knutselwerk" is wat ik "aflever" zou ik het echt nie zelf doen hoor ...
Durft hier te stellen dat alarmpjes en toestanden inbouwen wel redelijk vlot en netjes lukt .... 8) .
Mits ik geen nut heb aan een inbouwbewijs etc zie ik het nut er niet van het te laten inbouwen ...
Trouwens het alarm in mijn P is ingebouwd door zo'n "alarmshop" ... kvind het ZIELIG :!: Oké ... kben mss beetje freak en veeleisend ... dat wel ... :wink:
De "kunst" is van alles in te bouwen zodat je niet merkt dat het "after market" spulle zijn ... en das gewoon een kwestie van zorgvuldig met geduld werken .... :wink:

Dirk

25 maart 2005 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
dirkie schreef:
[De "kunst" is van alles in te bouwen zodat je niet merkt dat het "after market" spulle zijn ... en das gewoon een kwestie van zorgvuldig met geduld werken .... :wink:

Dirk

Twijfel niet aan jouw kunde hoor :oops: Maarr...de kosten Dirk... :roll:

25 maart 2005 13:21
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
Ze is iets kleiner dan een creditkaart ... dus ik zal ze iig nooit in mijn portefeuille bewaren daar deze nooit in mn broekzak zit als ik autorij ... en bij een eventuele jacking het systeem dus weinig of geen nut zal hebbe.

Je bent overigens verplicht de kaart op zak te hebbe voor je wegrijd of de auto doet het gewoonweg niet ... dus is het volgens mij een kwestie van gewoonte om de kaart op zak te steken.

Implantatie niets voor jou Dirkie :?: :lol:

25 maart 2005 16:40
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:
Implantatie niets voor jou Dirkie :?: :lol:

Neeeeeeeeeee das handel voor RS-R, nieuw gat in de markt, maar dan je transponder in je holle kies laten proppen :roll: , wellicht gaan we daar wel naar toe.

25 maart 2005 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Simpel maniertje om de gemiddelde autodief te vertragen als je de auto ergens moet parkeren voor een langere tijd ?
Stond ooit in de autoweek;
Zet je stoel in de voorste stand, zet de rugleuning zover mogelijk naar het stuur toe en zorg ervoor dat je met een stevig slot (in het scharnierpunt van de stoel en 1 in de rails) de leuning niet meer naar achteren kan bewegen, knappe kerel die nog op je stoel gaat zitten, om over rijden maar niet te spreken :shock:
't zal de echte prof niet tegenhouden maar vast vertragen :twisted:
Niet fool-proof, wel hufterproof lijkt me :!:
Kosten vallen mee, 2 goede sloten en zelf wat tijd eraan spenderen.
Voor de mensen met elektrische stoelen, doe bovenstaande maar dan zonder de sloten, neem gewoon je accu mee :wink:

26 maart 2005 0:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2