Auteur |
Bericht |
Don
Harderwijk
|
Ben ik op de vroege zaterdagochtend eindelijk wat wijzer geworden. Dank 
_________________________________________ Leef!
|
25 okt 2008 10:17 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
 Re: 993 2S vs. 4S
Ga eens een middagje driften...............kom je er na 5 min wel achter 
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
25 okt 2008 10:28 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Nog een kleine aanvulling op de informatie.
De 4S heeft de zogenaamde Turbo Look velgen. Deze lijken heel erg op die van de TT maar hebben geen holle spaken en daardoor lager gewicht. Het zijn niet die dure, want kostbaar te produceren, versie's dus. Let op het ventiel...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 okt 2008 11:43 |
|
 |
Don
Harderwijk
|
_________________________________________ Leef!
|
25 okt 2008 11:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dat nippeltje waardoor je lucht in je band pompt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2008 12:06 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Klopt allemaal, ik heb de holle spaken er vandaag onder laten zetten!
Een 4S is over het algemeen t.o.v. de 2S een stukje luxer uitgerust. Denk aan een vol leder interieur, betere stereo etc.
Voor wat betreft het rijdgedrag merkte ik wel dat een 4 wiel aangedreven meer grip heeft, zeker als je de bocht uitkomt. De auto zet zich goed. De turbo remmen en onderstel zijn echt goed!
Wil je driften en veel uitbreken (wat natuurlijk leuk is) dan kan je beter naar een 2S kijken en houd je 10.000 euro in je zak.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
25 okt 2008 12:19 |
|
 |
Lydia
|
Met een 4S kun je ook reuze driften, geloof me! 
|
25 okt 2008 12:25 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Met die van mij lukte het niet, zelfs niet toen een kampioen het in mijn auto probeerde.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
25 okt 2008 12:34 |
|
 |
Lydia
|
Met die van mij wel. En ik ben geen kampioen. Althans, niet in driften 
|
25 okt 2008 12:42 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
En als een 4w gaat dan zijn er maar weinig die dat kunnen opvangen.
Op circuit meegemaakt, kort voor me, gleed over 4 wielen onhoudbaar weg en niet met (alleen) een zwaaiende kont zoals met een 2w.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 25 okt 2008 12:43, in totaal 2 keer bewerkt.
|
25 okt 2008 12:42 |
|
 |
Don
Harderwijk
|
Vind ik knap,maar geloof je 
_________________________________________ Leef!
|
25 okt 2008 12:43 |
|
 |
Lydia
|
Op de Jubi rit op de parkeerplaats nog wat gedrift. Ook op Zandvoort met Dillon Koster, toen ik het circuit een middag voor me alleen had.
En wat Paul zegt klopt: als een 4 gaat, dan gaat-ie en is het (voor mij) niet meer op te vangen!
|
25 okt 2008 12:45 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 okt 2008 13:17 |
|
 |
Lydia
|
Hele grote parkeerplaats en daar door de bocht gedrift.
|
25 okt 2008 13:20 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Owh, bedoel je dat.
Ja als je dat driften noemt kun jij idd. driften.
Ik stond toen met een paar anderen vol verbazing te kijken. Waar is zij dan mee bezig hoorde ik iemand zeggen.
We waren het er unaniem over eens dat dat een mooie demo was hoe makkelijk je onderstuur kunt krijgen als je ineens het veel te ver instuurd en daarna te veel gas geeft.
Eh, driften is een beetje het zelfde maar dan anders, ziet er in ieder geval anders uit.
Voorbeeld driften met de voorkant :
( door sommigen onderstuur genoemd)
Poging driften met de achterkant:
Moet je maar eens proberen met een 4S 
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
25 okt 2008 15:07 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
25 okt 2008 20:02 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Dit lijkt mij zeker geen onderstuur. De driver is zo te zien niet scared! 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
25 okt 2008 21:32 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Aan de stand van de auto en voorbanden icm rijrichting denk ik dat Erwin een punt heeft. Daarnaast geloof ik hem sowieso wel als het over driften gaat, dusseh... 
|
25 okt 2008 21:35 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ach wat dan ook, het ziet er toch gewoon lekker uit..... 
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 okt 2008 9:22 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Is driften met een 4WD juist niet extreem moeilijk doordat de tractie automatisch naar de voorwielen wordt verplaatst zodra achter grip verdwijnt. Door visco koppeling (993) en lamellenkoppeling(??) (964)?
|
26 okt 2008 11:14 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja, jij snapt hem.
Dat is de reden waarom je een een C4 bijna niet in een drift krijgt op asfalt. Tenminste , mij lukt het niet. Wel met een 993 / 996 Turbo op een natte parkeerplaats, maar dan nog zeer moeilijk.
Een C4 kun je nauwelijks in een overstuur ( en dat is een eerste vereiste als je wilt gaan driften) situatie krijgen. Die auto's hebben gewoonweg veels te onderstuurd karakter.
En als je hem al in overstuur hebt, moet je gas geven om een drift te krijgen, want alleen een beetje overstuur is nog geen driften.
En juist met dat gasgeven trek je hem meteen weer recht, omdat de aandrijving meteen naar voren gaat.
Met een C4 kun je wel op gladde, besneeuwde ondergrond heel mooi spelen.
Driften is natuurlijk met een gecontroleerde achterwielslip verder rijden, en een drift kan soms al 100 meter voor de bocht ingezet worden zoals gebruikt voor de foto van de 944 Turbo. De snelheid lag tijdens de foto op 110 km/h en de drift duurde in totaal meer dan 200 meter.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
26 okt 2008 11:41 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Dit verhaal klopt als een bus.
De bovenstaande foto's laten mooi het verschil tussen onderstuur en overstuur zien.
Nogmaals het feit dat een kampioen driften het in mijn 4S niet voor elkaar kreeg zegt denk ik wel voldoende. Ik vraag me zelfs af of het op een glad wegdek lukt.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
26 okt 2008 13:27 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Een porsche met 4 wheel aandrijving , schande , moeten ze verbieden 
_________________________________________ Timeless objects
|
26 okt 2008 15:35 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
26 okt 2008 16:33 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Hij was leuk he 
_________________________________________ Timeless objects
|
26 okt 2008 16:37 |
|
|