Re: Accu vervangen voor een red top in 993 (is Yellow geworden)
Het is een tijdje stil geweest rondom mijn 'projectje'. De Optima is door de firma batteries are us niet geleverd. Ik heb na veel mailen en zeuren d.t.v. de bank een betwistingsformulier ingevuld en na het aandragen van bewijslast heb ik het betaalde bedrag terug gekregen. Een langdurig en vervelend proces. Goedkoop was dus in dit geval duurkoop.
Een hoop gedoe en een ervaring rijker....
Met hernieuwde zin heb ik jongstleden vrijdag bij [url]onderhoudslader.nl[/url] een Optima Yellow Top YT R 3.7 met partnummer 840 222 000 888 2 besteld en vandaag is de Optima geleverd. Perfecte gang van zaken! Vanavond heb ik de accu ingebouwd. Bij de inbouw geen problemen ondervonden en alles past prima. De startmotor lijkt sneller 'rond te gaan' maar dat kan ook 'wishful thinking' zijn.
Ik heb overigens na uitvoerig onderzoek besloten i.p.v. een Red top een Yellow top te gebruiken omdat het een accu is die gecombineerd als startaccu en als deep cycle accu gebruikt kan worden. De deep cycle eigenschappen zorgen ervoor dat de accu niet wordt beschadigd als de accu een tijd niet wordt opgeladen. Discipline die bij een startaccu v.w.b. het consequent aansluiten van de druppellader is vereist, is dus verleden tijd. Ik hoop na dit gedoe een lange tijd met deze relatief dure accu te doen. Het resultaat maakt in ieder geval veel goed