het is niet omdat het duurder is dat het beter is he. vraag voor een kapje met een vergelijkbare grootte,bvb mazda mx5 maar eens een prijs bij een dakdekker. Veel goedkoper dan voor een P, en ook goede kwaliteit hoor. Het verschil in prijs/kwaliteit voor cabriodakenstof voor die oppervlakte maakt in grondstoffen misschien in het slechtste geval 50 Euro uit, de rest is Porsche-toeslag. De meeste van die kerels weten gewoon dat iemand met een P , gewend is P-prijzen te betalen en rekenen er een leuk extraatje bij. Veel P-rijders vragen ook niet liever, kunnen ze weer vertellen hoe duur dat toch is ( en dat zij dat dan kunnen betalen is natuurlijk wat ze echt willen zeggen ) De originele remblokken van een Boxster S bvb kosten bij Porsche 500+euris vor een set je rondom, van Textar 190 euris, gewoon dezelfde remblokken want origineel is ook Textar.
Als je een beetje handig bent en geduldig en nauwgezet werkt, is het goed te doen van de kap zelf te plaatsen hoor, bij Porsche ( of de Finse boxsterbouwer bvb) doet een gewone arbeider dat ook, of denken jullie dat er bij Porsche enkel hoogopgeleide superingenieurs aan de band werken
?
Wat betreft de service-stand, daar heb je inderdaad een punt, de opening wordt ietsje smaller maar een P-specialist met het hart op de juiste plaats zal daar mijns inziensgeen punt van maken.