Auteur |
Bericht |
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Ik heb alleszins de aankoopbewijzen en kentekenbewijzen van de 73'er En de 912 kan ik ook kopen met kentekenbewijs. Dus dat zal wel kunnen. Als ik alles overbouw kan ik natuurlijk ook wel alles nakijken en eventueel reinigen/vervangen wat niet ok is. Wat zou het me kosten om deze 912 kas te laten lakken ? inclusief mijn deuren + voor en achterklep natuurlijk. jongens toch wat een problemen
|
12 okt 2009 21:00 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Maar nog een vraag, ik dacht ergens gelezen te hebben dat een 912 ook in een short wheel base heeft bestaan, kan ik dit nakijken via chassisnummer ofzo?
Niet dat het toch een swb is en dat dit niet past.
|
12 okt 2009 21:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
+1. Dit is technisch gezien misschien wel omkatten maar gezien het feit dat alletwee de auto's van jou zijn zie ik op dat vlak geen echte problemen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 okt 2009 21:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
ik zou eens heel hard gaan nadenken hoeveel geld je nog in dit projectje wil gaan steken...
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2009 21:23 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Ja dat is het juist, ik kan nu moeilijk zeggen ik stop ermee, wat heb ik dan? De motor is pas volledig gereviseerd en de andere delen zijn allemaal goed. Ik heb er ook al aan gedacht alles te verkopen in delen en een andere te kopen die ok is. Maar dat is duur leergeld en je moet het ook kwijt raken en een andere vinden. Waarvan de motor misschien weer gaar is.
|
12 okt 2009 21:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Tja. En een kapotte motor en een rotte carosserie, ombouw ook nog. En nu een 912 koetsje eromheen. Die investeringen zie je nooit meer terug, auto wordt heel moeilijk verkoopbaar. Gokje, je hebt 10K betaald, 6K motorrevisie, nu koets +omzetten 6K?, totaal 22K Waarde? 10-12K bij verkoop... Als je mazzel hebt... Je kunt ook je verlies nemen...of nog eens met een advocaat bellen
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2009 22:23 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Advocaat gaat niet, heb me al bevraagd en is zo gekocht, heb geen verhaal blijkbaar.
Wat kosten betreft zit ik te te twijfelen of koop ik de 912 of herstel ik de mijne.
Verliezen doe ik sowieso, de bedoeling is hem ook een hele tijd te houden en niet te gaan verkopen na 6 maanden.
|
12 okt 2009 22:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Bien. Als het effe kan je eigen koets gebruiken en alle ombouw eruit. Originele 73er is mooi. Wat voor motor heb je, S,E, of T?
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2009 22:45 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Oigineel een s maar ligt een 2.7 in vandaar of het wel de moeite is om hem in de originele kas te behouden?
|
12 okt 2009 23:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit,maar als je zoiets officieel in NL wilt doen, dien je beide kentekenbewijzen (op voorhand) naar de RDW te sturen ... en na voltooing van de ombouw de auto ter keuring aan te bieden. Vervolgens krijg je dan 'n (nieuw) kenteken met 'bouwjaar onbekend'
|
12 okt 2009 23:11 |
|
|
haeste
Limburg (B)
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Een collega van me heeft in zijn MG in een ex-MG garage ook een nummer laten inslaan, deze garage is hiervoor gemachtigd en er is ook een attest bij voor de keuring en inschrijving onder het nieuwe nummer (met aankoopbewijzen natuurlijk)
|
12 okt 2009 23:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
ik zou altijd originele kast proberen...
_________________________________________ oud is beter
|
12 okt 2009 23:31 |
|
|
bully
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
zet eens foto's op het forum van de slechte plekken..misschien dat iemand van hier je wel verder kan helpen
|
12 okt 2009 23:47 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Koets is te redden, geen enkel probleem. Maar punt is inderdaad, tot hoever wil de eigenaar gaan, en kan mij voorstellen dat je op bepaald moment echt gaat twijfelen.
|
13 okt 2009 7:47 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Ik denk dat je het magische woord hebt geschreven: S. Dat is ook waarom ik vroeg wat voor model het is. S-jes gaan qua prijzen door het dak en tegenwoordig worden hele wrakken opgeknapt omdat het financieel loont.
Ik zou zeker eens gaan kijken wta nou exact de kosten zijn van restauratie van je eigen body. Goede s-en gaan tegenwoordig weg voor 50 a 60K. Als je ook op termijn nog een korrecte motor kan vinden, nog meer.
Bij een T of E moet je afwegen wat je doet. (912 body) Bij een S kan het nog steeds de moeite waard zijn.
Roestvrij krijg je ze nooit, maar je kunt er wel heel veel aan doen. Ga eens met een specialst praten en leg je situatie uit. Die zou je zeker moeten kunnen vertellen wat financieel het beste is.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 okt 2009 9:19 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Re: Verschil 912 kas (lwb) met 911 kas (overbouw)
Indien je een kas zoekt: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=24970Goede kas met eigenlijk geen laswerk meer aan, misschien hier en daar een klein plekje bijwerken.
|
14 okt 2009 22:05 |
|
|