|
Versnellingsbak 996 2de versnelling probleem- Opgelost!
Auteur |
Bericht |
Robbe
lada
|
Re: Versnellingsbak 996 2de versnelling probleem- Opgelost!
nee, het is een onderdeel dat de getande schakelgaffel in de bak geleid bij het schakelen zelf. Deze gaffel in de bak zit met een as aan de hefboom aan de buitenkant van de bak. De hefboom zit weer vast aan een van de kabels, en die weer aan de pook. Het originele onderdeel blokkeerde de gaffel net iets teveel, waardoor de gaffel het "hobbeltje" naar de verste stand (versnellingen 2,4,6) niet altijd overwon, en weer terugschoot naar neutraal. Het nieuwe onderdeel laat de gaffel beter in de verste stand komen, waardoor de versnelling wel ingelegd wordt in de rest van de bak. Kijk, op een normale reactie kan ik wel normaal reageren.
|
02 nov 2010 22:20 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Interessant om te lezen dat dit er bij Porsche af-fabriek doorheen is geglipt. Top dat je ook nog de oplossing post. Kunnen anderen hier veel aan hebben, als dit een algemene kwaal is. Kan wel goed begrijpen dat je er niet op stond de info te delen, heeft jou ook wat geld gekost.
Als ik een 996 had die dit probleem heeft/je hebt er last van --> zodra het motorblok + transmissie er onderuit is, lekker aanpakken.
(persoonlijk houd ik hier ook het meest van technische discussies, maar omdat veel forummers elkaar ook naast het internet kennen gaat het er met regelmaat wat informeler en minder technisch aan toe)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
03 nov 2010 20:30 |
|
|
lemotion
Porsche Boxster S, bwj 2000, 6 speedAmsterdam
|
Beste Robbe, TOP dat je laat weten wat het euvel heeft verholpen, heel collegiaal! Wel heb ik nog een vraag daarop: Is het onderdeel het onderdeel op deze site: http://www.gboxweb.com/detent.htmlen heeft de porsche dealer dat onderdeel bestel of heb je het via deze site besteld? Ik heb van de week ook een probleem gehad met de bak: ik wilde wegrijden bij een verkeerslicht en opeens pakte de 1 niet meer, toen naar de 2 geschakeld en deze deed het wel! vervolgens naar de 3 en deze pakte weer niet! Kortom alle bovenliggende versnellingen ( R, 1, 3, 5) pakte hij niet meer en de onderliggende wel (2,4,6). Oorzaak: vanuit de pook gaan 2 kabels ( een blauwe en een zwarte) naar de bak toe, 1 van de 2 was uit de bak geschoten, de klem die aan de kabel vastzat was een beetje poreus, kabel er weer ingeduwd en alles werkte weer! Om de bak soepeler in koude toestand te laten lopen en schakelen heeft Porsche Haaglanden in Nootdorp ook een additief tegevoegd aan de bakolie, ik moet zeggen dat dit additief de bak merkbaar beter laat schakelen. Wat ik ook wel lees: ipv de porsche olie wat MOBIL is, gebruikt men Redline 75w-90NS, een synthetische GL-5 hupoid olie. Deze is ook corrosie bestendiger dan de Mobil olie. Lemotion
_________________________________________ Het beste in jezelf roep je op door het beste in je naasten te zoeken.
|
07 nov 2010 13:09 |
|
|
Robbe
lada
|
gelukkig dat je kabels nog te gebruiken waren, het komt ook voor dat de kabels van binnen te stroef gaan (roestvorming), en dat deze dan vastlopen. Te fors schakelen trekt dan iets kapot. Deze wijsheid komt overigens van een buitenlands forum.
Over het "2-de versnellingsprobleem" , ik heb het onderdeel rechtstreeks in de VS besteld. Ging erg soepel. Bij Erpa is het er toen snel en vakkundig ingebouwd. De auto moet er voor op de brug, je kunt het haast niet zelf ivm de ruimte. De bak hoeft er niet uit, maar moet aan de voorkant wel uit de rubber steun om iets te zakken. Daarna is het een kwestie van 2 bouten los aan de bak, onderdeel eruitvissen met een magneet, nieuwe erin en alles weer vastmaken. Mijn bak heeft daarna nooit meer de versnelling gemist.
Over olie zoals swepco en redline e.d., deze zijn soms niet goed te combineren met een sperdifferentieel, dus daar ben ik zelf wat huiverig voor. De oude Mobilube die zeker goed is, is in NL niet verkrijgbaar voor zover ik weet, maar deze is dus geen echte noodzaak.
|
07 nov 2010 14:06 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Voor mij helaas de reden om de elfstedentocht net na de lunch te moeten beeindigen een paar maanden geleden. Het vergt overigens wel wat verkeersinzicht om te voorkomen dat je je met zo een halve versnellingsbak niet ergens klem rijdt. De klem is bij het vastzetten bij mijn garage overigens nog wel extra geborgd om te voorkomen dat hij er nogmaals uit zou schieten.
|
07 nov 2010 21:19 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|