Auteur |
Bericht |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Kan de katalysator gewoon blijven zitten ermee?
|
07 apr 2012 20:20 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Helaas moet de Kat. blijven zitten, wil ik hem nog door de keuring krijgen. Tenzij iemand het anders weet natuurlijk..... Wat zal het schelen als je bv. drie SSI systemen tegelijk inkoopt Ik denk niet dat we daar heel veel mee geholpen zijn.....uiterlijk een paar tientjes de man schat ik 
|
07 apr 2012 20:58 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
@ ruud; voot jou ligt dat anders, omdat jouw auto van 1981 is en er toen géén kat. waren en dus ook niet verplicht! Mijn auto is van 1987 en hang er aan vast! M'n neef heeft hem eronderuit laten halen, maar rookt hierdoor aanzienlijk meer en zo nu en dan ook een flinke blauwe dot...... Maar heeft wel meer trekkracht onderin, samen met het geplaatste Dansk RVS systeem (géén SSI warmtewis.) 
|
07 apr 2012 21:04 |
|
 |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Motortje is van 1985 volgens v zweeden moet er de katalysator op blijven ook volgens de motor code,hij vond het ssi systeem wel mooi.
|
07 apr 2012 21:09 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Heb het op deze manier gedaan en ben ook heel tevreden met het geluid Deze 3.2 is origineel zonder kat 
_________________________________________ Less is more !
|
08 apr 2012 23:11 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Ziet er goed uit Tja, vanaf '87 is de kat. verplicht geworden. Hoeveel vermogen heb je en hoe klinkt hij?
|
08 apr 2012 23:38 |
|
 |
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Ik heb al meer dan 10 jaar een SSI uitlaat/kachelpoten systeem onder m,n 3.2 tje van '89 en er zat standaard een kat onder, maar ik heb geen problemen met de APK, als ie z'n emissie-eisen maar haalt, volgens mij werd de 4-gastest verplicht vanaf 1992,dus daarvoor heb je geen problemen met de APK.
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
09 apr 2012 10:28 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Dus jouw 3,2 uit '89 heeft géén katalisator meer en daar heb jij geen problemen mee bij de APK Ik ga me eens verder informeren hierover.
|
09 apr 2012 10:35 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Deze 3.2 zou officieel 231 pk moeten hebben, maar ja na 26j en ruim 260dzd km's gelopen te hebben  who knows Het geluid is beschaafd, heb nog geen herrie met de buren gehad Mijn set bestaat uit een Rvs tussenpijp, RVS sports pre-silencer en de Rvs achter demper (Dansk 92.201S) Maar wil je wat meer geluid hebben, dan kun je beter de sport einddemper nemen, die klinkt absoluut wat rauwer (Dansk 92.502S) 
_________________________________________ Less is more !
|
09 apr 2012 10:36 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Bedankt voor de info, super Wat betreft het vermogen van een 911. Heb al meerdere verhalen gelezen én gehoord over 911jes met rond de 200dk of meer, géén vermogensverlies hadden. Sterker nog een paar pk's meer en het koppel ook gestegen 
|
09 apr 2012 10:41 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Leuk om te horen dat de "oudjes" zelfs in Pk's zouden kunnen steigen  Succes met je beslissing en  ze 
_________________________________________ Less is more !
|
09 apr 2012 10:50 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Sinds Oktober 1989 ... en dan nog hangt het er vanaf wat er op het kentekenbewijs staat Vanaf 1993 "verplicht" voor alle op benzine rijdende auto's - maar ook daar geldt: wat er op het kentekenbewijs staat en of deze daardoor wel/niet onder de 4-gas meting valt .
|
09 apr 2012 11:00 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Heb voor dat ik mijn kocht met verschillende gereden. Als ik het goed heb begrepen hebben de auto's met KAT een lagere compressie (net als de US versies). Vermogensverschil en koppelverschil is dus combi van KAT en compressie.
Wat ik gemerkt heb is dat een 3.2 zonder KAT feller is qua acceleratie. Ook zijn ze volgens het boekje zuiniger.
De mijne (zonder KAT, af fabriek) heb ik recent voorzien van een dansk einddemper. Mooi dieper geluid bij stationair en bij acceleratie. Rijden op kruissnelheid nauwelijks verschil, en dat is wel zo prettig.
|
09 apr 2012 11:21 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
@Olaf: Aangezien ik van deze materie minder af weet, zou je me eens kunnen zeggen, welke info dat is op het kentekenbewijs 
|
09 apr 2012 11:25 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
@porsche964: Is het geluid in het interieuur hierdoor ook rustiger geworden? Dat is wat ik met name bij de 3,2 van m'n neef met dansk uitlaatsysteem merk t.o.v. die van mij mij met "nog" de standaard uitlaat.
|
09 apr 2012 11:27 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
U9 ... en als dat er niet op staat - kan je zelfs tot datum eerste toelating Januari 1995 geluk hebben - daarna is de kat. voor elke benzine-auto verplicht - ongeacht wat er op het kenteken staat.Nu kan het ook nog zo zijn dat je wel U9 op je kentekenbewijs hebt staan - maar de auto een type-goedkeuring zonder kat. heeft - en je dus eigenlijk geen kat. plicht hebt .. geeft altijd weer fijne discussies met de APK keurmeester
|
09 apr 2012 11:35 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Geluid interieur is naar mijn idee niet veel anders als bij standaard. 'Rustig' is relatief begrip bij oude elfjes  .
|
09 apr 2012 11:46 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Datum eerste toelating heb ik gezien 01-11-1987, maar het U9 verhaal niet....(waar moet dat ergens staan als het er staat?). Ik maak hieruit op dat mijn auto géén kat.plicht heeft of is dat weer erg kort door de bocht Typegoedkeuring: K. - D.2.- en nogmaals D.2.- Zegt mij niet zoveel..... 
|
09 apr 2012 12:01 |
|
 |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
die van mij moet binnenkort bij het RDW gekeurd gaan worden. er zit nu een kat op,volgens v zweeden heeft de motor die nodig. zouden ze de kat op het kenteken gaan vermelden? de motor is volgens de verkoper eentje uit een schade 1985 3,2 carrera. ik zal nog eens het motornummer opschrijven als ik weer bij v zweeden ben.
|
09 apr 2012 12:03 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
@Porsche964: Ok! Misschien verbeeld ik het me ook, wie weet 
|
09 apr 2012 12:05 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Ze zullen zeer wss bedoelen dat het motor-management de lambda-sonde nodig heeft. Ik denk da de RDW aan de hand van het bouwjaar (81?) geen kat. op het kentekenbewijs zal vermelden - omdat dat type (van '81) niet met kat. geleverd of (type) goedgekeurd is ... Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen - laat je alleen de kenteken-keuring bij de RDW doen - en doe je de APK elders (helaas gaat dit niet op voor US Import - naar wat ik begrepen heb)
|
09 apr 2012 13:56 |
|
 |
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Heb het geluid wel opgenomen maar klinkt anders op film. Ik ben Zondag op de Lente meeting als je er ook bent kun je het horen 
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
09 apr 2012 19:41 |
|
 |
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87Maastricht
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
As. zondag gaat mijn 3,2 voor nieuwe schokbrekers en turbostuurstang op vakantie helaas.... Zal zeker proberen om dit jaar deel te nemen aan andere evenementen.
|
09 apr 2012 19:55 |
|
 |
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
Helaas ander keer 
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
09 apr 2012 20:15 |
|
 |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
 Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987
komende week gaat ook bij mijn auto de SSI eronder (911 1984)
heeft iemand ervaring+foto hoe de aansluiting van SSI naar kachelmotor wordt gemaakt? Y-stuk + route kachelslangen is nog onduidelijk voor mij...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
27 sep 2014 7:48 |
|
|