Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: Sportmodus probleem 997 GT3
Van de zoveel auto's komt maar een klein deel met problemen in de garantie terug. Vroeger werd een auto nagekeken en kreeg een beurt.
|
13 apr 2014 14:49 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
De 111-check controleer niet de uitlaat, daar controleren ze jippie dingen als dat de veilighheidsgordels allemaal dicht kunnen, of alle lampjes branden, of de ramen op en neer kunnen etc. Stelt echt niets voor Ter leering ende vermaeck
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
13 apr 2014 15:39 |
|
|
DennisvdB
|
Bij de AKK van de Panamera Turbo in Leusden werd wel degelijk de uitlaat gecontroleerd.
De monteur is met onze auto bijna 2 uur bezig geweest. En heel grondig ook. Al die tijd ook in de werkplaats mee mogen kijken, was geen gewoonte zei de monteur. Normaal blijft de klant op de bank een kopje koffie drinken en een blaadje lezen haha.
|
13 apr 2014 16:29 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Alleen de twee binnenste? Bij mij alle 4 pijpen (sportuitlaat) of alleen uit de buitenste 2 (normale stand).
|
14 apr 2014 10:45 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Auto is vrijdag weer terug gebracht door PCG. Oorzaak van de uitlaatklep was een stekkerverbinding van het relais van de vacuumklep die niet goed contact maakte. Alle stekker verbinding zijn nu vernieuwd. Ook zat de buitentemperatuur sensor niet meer op zn plek, waardoor hij te dicht bij de radiateur in de buurt kwam en zo verkeerde waardes aangaf.
Wel heel vreemd dat dit niet wordt gecontroleerd tijdens het klaar maken van de auto na aankoop...
Nog wel een nieuwe Porsche druppellader gekregen als kado.
|
28 apr 2014 3:28 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Misschien was jouw aanwezigheid wel de reden dat de monteur er 2 uur mee bezig is geweest. Ik werkte 25 jaar geleden bij een garage, en er was niets vervelender dan een klant die bij een grote beurt van een verse auto over de schouder van de monteur stond mee te koekeloeren. Bij een verse auto duurde een grote beurt doorgaans lang niet de 3 uur van het standaard grote beurt tarief.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 apr 2014 7:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Jip, je mag mijn persoontje wel quoten hoor - kentekenplaat hoeft niet afgeplakt zal bij eerste gelegenheid eens checken maar zit zo in mjn hoofd.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 apr 2014 19:56 |
|
|
DennisvdB
|
Dat het geen gewoonte was om de klant mee te laten kijken, lag aan de klant zelf volgens de monteur. Die bleven normaal gesproken liever bij de koffiehoek staan wachten. De desbetreffende monteur vond het leuk dat we zulke interesse toonden in de techniek van de auto en de ervaringen van de monteur zelf.
|
28 apr 2014 21:34 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Re: Sportmodus probleem 997 GT3 (nog steeds niet goed!!)
3 weken geleden auto weer geprobeerd maar beide kleppen gaan nog niet open in sportmodus. Heb het geluid vergeleken met sportmodus aan en met uitlaatkleppen handmatig open. (Heb de stekker van het vacuum relais getrokken, zodat beide kleppen open staan) het geluid in sportmodus is veel meer gedempt. Dus nog steeds niet goed... Ook voelde ik de auto een paar keer in de koppeling slippen!! Paar dagen later weer 3 x gebeurd waarna het ook weer een tijdje goed was. Contact gehad met PCG en auto zou wel weer worden gehaald. Maar aangezien ik net thuis was uit het buitenland wou ik eerst 3 weken rijden. Had nog een geplande roadtrip naar de nurburg ring staan met 12 Bmw's. Op 18 Mei naar de ring geweest als "toeschouwer" en een tourrit gemaakt door het landschap daar. Op de terugweg naar huis slipte de koppeling weer een paar keer..!! Alleen rond de 5000 rpm als hij er echt aan trekt. Bizar hoe snel de auto op 300+ zit!! Auto is afgelopen maandag opgehaald en koppeling wordt onder garantie vervangen. Er schijnt een modificatie te zijn geweest met de koppeling van de GT3's waarbij de blindklinken van de koppelingsplaat en het huis worden vervangen door bout verbindingen.
Laatst bijgewerkt door Post911 op 02 jun 2014 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jun 2014 4:06 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Lekker zinnig kado een druppellader bij een 997 !
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
01 jun 2014 6:59 |
|
|
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Nou, de standard accu is zo leeg als je een paar weekjes er niet mee rijdt!!!
|
04 jun 2014 21:09 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Jammer van de koppeling die slipt Het is wel een heel andere koppeling als een "gewone" 911, maar er is zeer goed mee te rijden En idd de 300 is zo gehaald echt een beer van een auto Zet zelf de sportmodus aan wanneer hij goed op temperatuur is en het lijkt wel of de koppeling in de sportmodus wat anders aanpakt
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 jun 2014 23:47 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Mijn auto staat altijd om de 4 weken stil afgesloten in de garage en ik heb nog niet mee gemaakt dat de accu leeg was. Wel moet ik de auto altijd na 4 weken met de sleutel van het slot halen. Dat is ook terug te vinden in het instructieboek: Indien het voertuig niet wordt gestart of ontgrendeld met de afstandsbediening binnen 7 dagen, wordt de afstandsbediening standby-functie uitgeschakeld (om te voorkomen van het ontladen van de accu van het voertuig).
|
05 jun 2014 9:30 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Idd. ben nu wel gewend aan de koppeling, als ik dan overstap in een andere auto dan trap ik bijna de koppeling door het shutbord zo ligt gaat het dan ineens
|
05 jun 2014 9:40 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Komt dat niet door de snellere gasresponse komen? Zeker als hij pas net op sportstand staat, ben je nog het "andere" gasgeven gewend....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
05 jun 2014 12:48 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Heb een hele discussie over de sportstand gevoerd en het blijkt dat: Bij een GT3 alleen de kleppen in de sportuitaalt open gaan bij bediening van de sportmodus. Dus er wordt niks aangepast aan: schokdemper demping, gaspedaal respons of ecu remapping etc.. Dit in tegenstelling tot bv een Turbo waar bovenstaande zaken wel worden aangepast.
|
07 jun 2014 7:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat ik hem pas had wou hij wel eens afslaan bij het wegtrekken en naar mijn idee het meest in de sportstand Het is gewoon een heel andere auto, koppeling, remmen, schakelen en beleving je bent echt aan het werk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 jun 2014 11:13 |
|
|
Post911
997 GT3 RS mk2
|
Vooral het geluid is ook verslavend! Ik heb de stekker van het vacuum relais er altijd af zodat de kleppen in de sport uitlaat altijd openstaan Vind de auto in sportmodus gewoon nog te braaf klinken..
|
07 jun 2014 11:57 |
|
|