Auteur |
Bericht |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Och, in ieder geval vindt ik het argument van Marc goed!
|
20 nov 2004 21:32 |
|
|
John
Cayenne
|
Ben het met Marc en Erwin eens.
Tuurlijk Protech is het summun, echter om nu te zeggen van wouw ik hoef mijn P niet meer te wassen etc. etc, dat niet.
Zoals deze jongens alleen al poetsen man das een vak, maarrrrrr ik denk dat ze hem met ieder goedje net zo glimmend krijgen.
Ben wel tevreden hoor, maar tis niet "ei van Columbus".
Een aanrader dat wel, maar ik kan met een willekeurige hogedrukreiniger met warm schoon water niet mijn P. wassen, moet altijd ff een spons bij gebruiken, afzemen is een fluitje van een cent, en de vliegen zijn er sneller af, alsmede de vogelshit.
|
21 nov 2004 14:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Even, wat zeg je nu hier?
Je moet met demi-water spoelen toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen van Eric destijds?
|
21 nov 2004 18:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik was altijd eerst met schoon warm water, zonder shampoo, dan eventueel met een emmertje protech sop, en dan zemen.
Tja dat demi water (??) bedoel de osmose water, nou dat hebben ze alleen bij schoonmaakbedrijven, en dan hoef je inderdaad nooit te zemen.
|
22 nov 2004 9:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ach, als iedereen maar blij is met z'n eigen keuze , maar om daarvoor appels met peren te vergelijken.
Snap ik dan ook niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 nov 2004 22:38 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 nov 2004 22:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hierbij de wasbox heet het afspoelgoedje ook osmose-water; wellicht toch wat anders.... of gewoon een luxere naam
afijn leef je uit
_________________________________________ Got coffee?
|
24 nov 2004 23:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
demi-water is iets wat mij is blijven bijhangen vanaf scheikunde...
Is zegmaar "puur H2O", dus zonder allerlei mineralen, bla bla dinges (zoals aangegeven op de URL van Marco)...
Ontkalkt water zit enkel geen kalk in (gokje)....
Maar als je dat gewoon bij de wasstraat kan krijgen, heb ik niks gezegd
|
25 nov 2004 11:32 |
|
|
Sjonnie
|
volgens mij is het toch wel appels met appels vergelijken, of bananen met bananen, alleen je hebt "derde wereld bananen, of Max Havelaar bananen" en "Chiquita bananen".
Jij hebt de Chiquita, en ik ga eens de Max Havelaar proberen, snappie?,
maar ik wil wel bananen!
|
25 nov 2004 11:40 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Mijn 4s heeft ook een Protech behandeling gehad bij de aanschaf door de eerste eigenaar. Is misschien wel kostelijk (al heb ik die kosten dus niet zelf betaald ) maar het wassen van de wagen gaat beduidend makkelijker dan bij mijn andere wagen. Ik denk ook dat de behandeling een zeer lange werking heeft, de wagen is intussen 2 jaar oud en glanst als nieuw.
Wat het wassen betreft, heb ik eens naar Protech gebeld, en de man meldde doodleuk dat de wagen nog het best gewassen wordt met (behalve uiteraard de eigen ProTech producten) een geutje Dreft. Zo gezegd, zo gedaan en het geeft inderdaad goede resultaten, de wagen is op 1-2-3 proper gewassen, je hoeft amper te wrijven om het vuil eraf te krijgen.
|
25 nov 2004 11:51 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gewoon ter lering, hoe lang is een protech-behandeling of min meer vergelijkbaar "houdbaar"
_________________________________________ Got coffee?
|
25 nov 2004 12:08 |
|
|
John
Cayenne
|
Men zegt 5 jaar.
En idd met dreft (of dubro of huismerk AH) wassen, en de ramen met tandpasta.
|
25 nov 2004 12:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Garantie is 5 jaar op een nieuwe auto en 2 jaar op een gebruikte.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2004 21:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een eenvoudige wasbeurt is al voldoende om de Porsche te laten glanzen. Het poetsen, de finishing touch, gaat ook veel makkelijker. Een prachtig resultaat met weinig moeite dus. Voor mij was dit ook de doorslaggevende reden: een eenmalige poetsbeurt geeft een prachtig resultaat, maar van een Protech-behandeling heb je jaren lang iedere keer weer plezier. Ook erg plezierig is dat de harde laag bescherming biedt tegen het effect van steenslag en de zuren in vogelpoep. Het voorkomt het niet, maar zorgt er wel voor dat steentjes minder snel de lak zelf beschadigen of de zuren in de lak vreten.
Protech is een aanrader voor mensen die liever rijden dan poetsen en met weinig moeite toch een glanzende auto willen hebben.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 nov 2004 21:24 |
|
|
flaffy
|
Mocht je Plastico 's willen proberen (baadt het niet dan schaadt het niet ) kijk dan eens op www.alvo-assen.nl, kun je een flesje bestellen....
SUCCES!
Wij gebruiken het trouwens ook al jaren!!
|
03 jun 2007 1:50 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
als dat spul net zo goed werkt als die site
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
06 jun 2007 14:10 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
even die komma weghalen
http://www.alvo-assen.nl
|
06 jun 2007 14:13 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Wat ik trouwens niet snap is dat - volgens mijn beperkte info - geen enkele fabrikant zijn auto's standaard levert met een ProTech of vergelijkbare behandeling. Of nog beter, gewoon met een lak met dezelfde eigenschappen.
Op zijn minst zou je dit verwachten in de optielijst van (onze) 100K+ Euro auto's.
Of zouden ze dat niet doen om te voorkomen dat ze het levensgeluk bederven van gasten die hun nieuwe Opel drie dagen lang gaan staan poetsen:wink:
|
07 jun 2007 0:27 |
|
|
Automorfose
|
Re: Lakbehandeling
Laatste reacties zij 10 jaar oud. Zijn er nog mensen die vragen hebben over auto poetsen?
|
06 okt 2014 17:08 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Lakbehandeling
Ja hoor.... Wel even wat basic vragen. Ik was inmiddels al met 2 emmers. Voor mij al heel wat. Vorige week begonnen aan het kleien van mn auto. (in een donkere garage ) Mijn vraag is: Kun je ook de bumpers en eventueel de velgen kleien en/of in de was zetten?
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
28 okt 2014 9:51 |
|
|
Frans D
|
Re: Lakbehandeling
Zolang het gewoon een glans lak is, dan kan dat. Houdt even rekening met dat je op je velgen geen gewone auto wax zet, want die kan de omstandigheden en temperaturen niet goed aan. Mocht je bij mij in de buurt zitten (ik werk in Den Haag), en je hebt er zelf niets voor, dan kan je altijd wat bij me ophalen.
|
28 okt 2014 9:58 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Lakbehandeling
Bedankt voor de reactie Frans Ben dus nog niet klaar met de klei. Bumpers zijn best een hoop werk gok ik zo. Ik zal eens kijken wat er op de fles wax staat. Ik zag wel dat er veeel verschil in prijs zit tussen de verschillende merken wax. Potjes van ruim over de 100 euro tot flessen van 2 tientjes. Ik vraag me dan altijd gelijk af waar zit dat verschil in. De verkoper vertelde me dat de wax die ik kocht (iets van 2 tientjes) een hele fijne is waar je niet veel van nodig hebt. (waarom zou je dan een dure kopen?) Ik zie overigens toch nog aardig wat swirls? nadat ik de auto heb behandeld. Kan ik dit nog verbeteren?
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
28 okt 2014 11:20 |
|
|
Frans D
|
Re: Lakbehandeling
Kleien zou normaliter niet veel werk moeten zijn. Wat wel belangrijk daarbij is, dat je echt overvloedig veel lube (glijmiddel) gebruikt tijdens het kleien. Doe je dat niet dan wordt de kans op marring (aanbrengen van microkrasjes) groter. Daarom is het ook belangrijk om sowieso een pre-wax cleaner met polijstkorrel (zoals bijvoorbeeld Dodo Juice Lime Prime) op de plank te hebben staan. Je kan daarmee in combinatie met een polijst handpad, tevens lichte swirls verwijderen. Voor zwaardere (lees diepere) swirls, kan je beter machinaal werken, met de hand is het bijna niet te doen. Andere optie zou zijn de swirls te verbergen (alhoewel dat tegen mijn detailer hart in gaat), met een product wat fillers bevat zoals Autoglym SRP.
Als stelregel kan je in acht nemen, dat een kras die je met je nagel voelt niet weg te polijsten is. Andere truc is even nat maken met wat spuug, zie je de kras niet meer dan is hij met polijsten te verwijderen. Hoe dan ook, zal de zichtbaarheid van een niet weg te werken kras wel verminderen na het polijsten. Door de gerafelde randen van de kras (het witte wat je ziet) is hij heel erg zichtbaar. Zodra je dit met polijsten afkant, dan wordt de zichtbaarheid ook een stuk minder.
|
29 okt 2014 11:28 |
|
|