Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 21:27

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Binnenramen Cayman 981 beslagen na afloop rit 
Auteur Bericht
Bericht Re: Binnenramen Cayman 981 beslagen na afloop rit
Tip: Zet je auto in de zomer kort op circulatie om de auto sneller te koelen en in de winter om sneller te verwarmen en om vocht af te drijven.

24 jan 2014 8:43
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
je hoeft niet te quoten en zeker niet de hele post, als je reageert op de direct bovenstaande post. Hou het leesbaar en overzichtelijk :salut:

+1 :cheers: (zie mijn eerdere bericht).

24 jan 2014 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Condens vorming kan inderdaad door foutieve plaatsing of gescheurde portierfolies komen .Dit is niet alleen bij Porsche het geval maar ook bij andere merken.

Ook is het mogelijk dat er een afdicht rubber niet goed is geplaats of lek is geraakt.

25 jan 2014 19:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Frank64 schreef:
Hi Porcay

Nee Auto is geen Auto. In de instellingen van de climate control kun je de door stroming instellen op hoog middel laag. [...]
Toen het nog steeds te koud bleef ben ik gaan zoeken en vond in de temperatuur instellingen die je kunt aanvinken of je wel of niet rekening houd met ventilatierooster (dacht dat het zo heette maar als ik thuis ben zoek ik wel even juiste menu's en terminologie voor je op).[...]
Na aanpassen van instellingen is nu alles prima

Frank en ik hebben nog Pb contact gehad en daarna heb ik zijn tips opgevolgd. Helaas blijft er op mijn achterruit condensvorming nadat ik de auto (buiten) geparkeerd heb na een rit.
Voor is nu wel schoon, maar dat kan toeval zijn, met de afgelegde afstand te maken hebben of aan de luchtvochtigheid liggen.

Ik houd jullie hier op de hoogte van de vorderingen bij de fabriek. Mij is verteld dat het wel even kan duren.
Het is een ergernis, geen levensbedreigend probleem (totdat ik met bevroren binnenramen kom te zitten en uit de oprit komende geschept wordt door een tank :twisted: ).
Het gaat goed komen, daar vertrouw ik op, want Porsche is/gaat er zelf mee bezig; ook daar vindt men dat dit niet mag. :cheers:

26 jan 2014 17:55
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
een zoethoudertje; geen cynisme, maar realisme.

we zullen zien.

31 jan 2014 14:21
Profiel
Moderator
PF #57
Ja. Over een maand krijg je een sleutelhanger en de excuses dat ze er helaas niks aan kunnen doen :^:

31 jan 2014 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Sluit het topic dan maar.

31 jan 2014 19:18
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Benieuw naar de afloop en oplossing dus topic liever niet sluiten porcay...

Goed dat het PC je klachten ernstig neemt alleszins.

Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe auto krijg is de airco op Auto en 20,5 graden zetten om daar vervolgens de volgende > 100K km niet meer naar om te kijken. Al meer dan 10 jaar nooit een probleem gehad met Frans / Italiaans / Duits leaseblik dat minder dan de helft kost van jouw wagen.

Airco uitzetten 5' voor je op je bestemming komt, tja, en olie gaan peilen 5' voor elke rit dan ook zeker? Klimaatregeling wordt al 40 jaar en meer in auto's ingebouwd, is dus geen rocket science of nieuw snufje. Is een doorontwikkelde technologie en moet het gewoon doen zonder gezeur.

31 jan 2014 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
eens, probleem met de Countryman nu wel weg, kan dus airco/auto niet gebruiken - anders beslaan de achterramen - blijft raar verhaal,

31 jan 2014 23:12
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Condensvorming is altijd een combinatie van luchtvochtigheid en temperatuur. Als de temperatuur in de auto hoger is dan buiten bevat deze sowieso meer vocht en zal dat bij koude ramen daarop condenseren. Belangrijk is dat de luchtvochtigheid in de auto gelijk of lager is dan buiten.
Met de huidige klimaat regelingen moet je zonder problemen het hele jaar door kunnen rijden. Die techniek is ver genoeg doorontwikkeld zoals 2.2VTEC al schrijft. Ik heb eigenlijk altijd de airco aan staan en nog nooit problemen gehad.
Wat wel belangrijk is dat je zeker in de winter de temperatuur niet onnodig hoog op stookt in de auto 20 à 21 graden is prima. Zet je de kachel op 28 graden dan maak je het probleem alleen maar groter.

Om van het condens probleem af te komen zal eerst het overtollige vocht uit de auto moeten. Er zit nu eenmaal teveel vocht in de auto op dit moment en als je daar last van hebt is het een hele klus het droog te krijgen. Waar het zit geen idee maar je moet er vanaf voordat je van het condens probleem af bent. Ik neem aan dat ze ook de afvoer van de airco hebben gecontrolleerd?
En daarna gewoon goed blijven ventileren.

01 feb 2014 12:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
maurice schreef:
Met de huidige klimaat regelingen moet je zonder problemen het hele jaar door kunnen rijden. Die techniek is ver genoeg doorontwikkeld zoals 2.2VTEC al schrijft.

Mee eens :thumleft:

maurice schreef:
Om van het condens probleem af te komen zal eerst het overtollige vocht uit de auto moeten. Er zit nu eenmaal teveel vocht in de auto op dit moment en als je daar last van hebt is het een hele klus het droog te krijgen.

Hier kom je met een aanname en conclusie. Waar baseer je die op? De auto is kurkdroog. Dat is t/m losmaken vloerbedekking en bekleding gecheckt.

maurice schreef:
Waar het zit geen idee maar je moet er vanaf voordat je van het condens probleem af bent. Ik neem aan dat ze ook de afvoer van de airco hebben gecontrolleerd?

Alle punten zijn volgens protocol nagelopen en 'ja' daar hoorde de afvoer van de airco bij :cheers:
Kortom: probleem (h-)erkend bij en door onderzoek. Oorzaak nog onbekend. Vandaar zoals bekend de melding aan de fabriek.

01 feb 2014 15:08
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Porcay schreef:
maurice schreef:
Om van het condens probleem af te komen zal eerst het overtollige vocht uit de auto moeten. Er zit nu eenmaal teveel vocht in de auto op dit moment en als je daar last van hebt is het een hele klus het droog te krijgen.

Hier kom je met een aanname en conclusie. Waar baseer je die op? De auto is kurkdroog. Dat is t/m losmaken vloerbedekking en bekleding gecheckt.

Dat is een hele simpele natuurkundige wet. Als de luchtvochtigheid in jouw auto hoger is dan de lucht bij een bepaalde temperatuur kan bevatten slaat het als condens op koude vlakken neer (de ramen). Als de lucht in de auto dezelfde luchtvochtigheid zou zijn als de buitenomgeving zou er dus niks moeten gebeuren.
En het hoeft echt niet zo te zijn dat er plassen water onder de vloerbedekking liggen. 50 ml water is genoeg om je interieur in een stoomcabine te veranderen. En het vocht zit overal in. Bekleding, het schuim van de stoelen, portierruimten etc. Als je gaat zoeken voelt het allemaal droog aan maar alles bij elkaar is het dus genoeg vocht om de ramen te laten beslaan. Kun je alleen achterkomen door grondig onderzoek met vochtmeters maar ik denk dat de auto langere tijd laten acclimatiseren in een omgeving waar de luchtvochtigheid beneden de 60% is genoeg is om alle vocht er uit te krijgen.
Ooit eens een Jaguar gehad die eenzelfde vochtprobleem had. Daar heeft 4 weken een luchtontvochtiger ingestaan die was afgesteld op 60%. Daarna nooit meer last gehad.

02 feb 2014 0:40
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
heel zinvol verhaal van Maurice en ook van toepassing, volgens mij.

haast nooit last van condens maar recent op natte dag - in-/uitstappen dus druppels op deuren, natte kleding op stoelen - alle ruiten een condenslaag. nu weer weg.

10 feb 2014 13:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3