| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Ongewenst leegtrekken van de accu http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=10025 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | basz [ 21 aug 2006 21:38 ] |
Berichttitel: | Ongewenst leegtrekken van de accu |
Hoi Mijn probleem is het ongewenst leegtrekken van mijn accu. Heb met multimeter naar ongewenste verbruikers gezocht door een voor een mijn zekerringen los te kopelen zo ook de relay schakelaars (blokjes ) een voor een te demonteren zonder resultaat. Hierna de twee kabels die aan mijn pluspool zaten los gekoppeld en inderdaad hier was een verbruik het betrefd dus het leegtrekken door een verbruiker op het motorblok de vraag nu is welke! Kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die dit probleem constateer bij een oldtimer porsche. Graag reactie's waar ik moet zoeken ga van de week onderdelen een voor een loskoppelen en meten maar simpeler zou het zijn als een van jullie techneuten een idee heeft waar ik moet zoeken. alvast bedankt. groet bas |
Auteur: | horn [ 21 aug 2006 21:42 ] |
Berichttitel: | |
gebruik de zoekfunctie eens op o.a. druppellader en je krijgt een hoop info. verlichting, aftermarket alarm, radio etc etc. |
Auteur: | basz [ 21 aug 2006 22:00 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Kan hem even niet volgen zoek functie op druppellader leg eens uit? Heb zelf een simpele accu lader en heb via het localiseren van lekstroom middels multimeter geprobeert alles uit te sluiten en nu dus bij twee rode dikke draden uitgekomen op de pluspool waar deze ook van mogen zijn. snap niet echt veel van het stroom schema maar worstel me door alle problemen heen die ik tegen kom via info door derden dit forum sluit daar mooi bij aan heb motor draaiende gekregen maar dit probleem van leegtrekken accu blijft bestaan. groet bas |
Auteur: | Meneer aard [ 21 aug 2006 22:08 ] |
Berichttitel: | |
Die 2 rode draden die vanuit de originele kabelboom komen, gaan naar de zekering kast geloof dat het nummertje 30 was in het schema.. De grote dikke accu kabel loopt vanaf de accu door naar de startmotor en dynamo. |
Auteur: | Paul II [ 21 aug 2006 22:12 ] |
Berichttitel: | |
Bedoeld wordt dat in verband met een druppellader (kleine lader die de accu langere tijd netjes vol houd, dus ook niet TE) dit onderwerp al eerder aan de orde is geweest. Dus: functie Zoeken ... etc. Vertel nog es over je onderzoek: -> multimeter: spanning of stroom gemeten? -> dikke rode draden: zijn de hoofd+-draden dus alles loopt hierdoor (beh. het starten die de maximaal dikke gebruikt) Je schrijft "er was verbruik": hoe zo, wat constateerde je? Toelichten van je vraag helpt bij beantwoording. Hoe denk je te weten dat je accu wordt leeg getrokken? Is 'ie niet (heel) slecht? |
Auteur: | horn [ 21 aug 2006 22:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Klik in de balk hierboven op Zoeken en geef als onderwerp druppellader in... gebruik - de - zoekfunctie : klik op zoeken, zo kan je zoeken op dit forum, dat is de zoekfunctie op - druppellader : dat is het woord dat je invoert in de zoekfunctie, waardoor je alle topics/posts krijgt waar het woord druppellader in voorkomt. Door op de betreffende posts/topics te klikken en ze te lezen kom je meer te weten over lekstroom. Dit daar hier in het verleden al vaker over geschreven is. Zo kan je leren van de eerdere ervaringen van anderen en hoeven mensen niet steeds hetzelfde te schrijven. En sterkte met je zoektocht. |
Auteur: | basz [ 21 aug 2006 22:25 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Welnu voorwat betrefd de vragen heb me laten onderrichten door een electricien voorwat betrefd lek verlies heb trouwens een nieuwe accu geplaatst en nieuwe v snaar (ging trouwens nog behoorlijk moeilijk maar goed). Gebruik multimeter op weerstand deze geeft op polen aan een meting van 2.6 op een gemiddelde auto zou dat 18 of 20 moeten zijn geeft hij ook aan trouwens op mijn opel (oke geen porsche ik weet het tweede wagen schaam me diep) Heb dus gehele zekerringen kast los gehad en waarde bleef aangeven 2.6 tot ik de twee rode draden loskoppelde. Begrijp nu dat ik het in mijn dynamo of startmotor moet zoeken mischien aarding niet goed of zo? Ga gelijk zoeken op druppellader raak er hellemaal in thuis ahum. groet bas |
Auteur: | Paul II [ 21 aug 2006 22:28 ] |
Berichttitel: | |
Harald: wat een timing |
Auteur: | Paul II [ 21 aug 2006 22:31 ] |
Berichttitel: | |
Je doet een weerstandsmeting op de accupolen Stroommeting in de kabel is beter, maar ...... dat wordt een te lang verhaal hier en nu |
Auteur: | WdePundert [ 22 aug 2006 14:18 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Het al of niet ontbreken van een spatie kan al tot "spraak"-verwarring leiden. |
Auteur: | anton964 [ 22 aug 2006 14:25 ] |
Berichttitel: | |
controleer of je massa van de motor startmotor en dynamo goed zijn. zit er geen kachel motor.die wil ook wel eens wat gebruiken. kortom alles controlen.volgens mij krijg je hem nooit helemaal lek spanning vrij anton964 |
Auteur: | Olaf [ 22 aug 2006 14:54 ] |
Berichttitel: | |
't wordt druk met al die 924's in Den Helder Welkom Basz foto's ??? Buiten het zoeken op dit forum - succes met het localizeren van de verborgen stroomverbruiker in de 924 |
Auteur: | Johnnyboyporsche [ 22 aug 2006 21:25 ] |
Berichttitel: | |
[quote="Olaf"]'t wordt druk met al die 924's in Den Helder Idd was mij ook al opgevallen Maarreh, Basz, wel welkom op het PF hoor! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |