Auteur |
Bericht |
basz
924den helder
|
Ongewenst leegtrekken van de accu
Hoi
Mijn probleem is het ongewenst leegtrekken van mijn accu.
Heb met multimeter naar ongewenste verbruikers gezocht door een voor een mijn zekerringen los te kopelen zo ook de relay schakelaars (blokjes ) een voor een te demonteren zonder resultaat.
Hierna de twee kabels die aan mijn pluspool zaten los gekoppeld en inderdaad hier was een verbruik het betrefd dus het leegtrekken door een verbruiker op het motorblok de vraag nu is welke!
Kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die dit probleem constateer bij een oldtimer porsche.
Graag reactie's waar ik moet zoeken ga van de week onderdelen een voor een loskoppelen en meten maar simpeler zou het zijn als een van jullie techneuten een idee heeft waar ik moet zoeken.
alvast bedankt.
groet bas
|
21 aug 2006 21:38 |
|
|
horn
PF #57
|
gebruik de zoekfunctie eens op o.a. druppellader en je krijgt een hoop info.
verlichting, aftermarket alarm, radio etc etc.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2006 21:42 |
|
|
basz
924den helder
|
Hoi
Kan hem even niet volgen zoek functie op druppellader leg eens uit?
Heb zelf een simpele accu lader en heb via het localiseren van lekstroom middels multimeter geprobeert alles uit te sluiten en nu dus bij twee rode dikke draden uitgekomen op de pluspool waar deze ook van mogen zijn.
snap niet echt veel van het stroom schema maar worstel me door alle problemen heen die ik tegen kom via info door derden dit forum sluit daar mooi bij aan heb motor draaiende gekregen maar dit probleem van leegtrekken accu blijft bestaan.
groet bas
|
21 aug 2006 22:00 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Die 2 rode draden die vanuit de originele kabelboom komen, gaan naar de zekering kast geloof dat het nummertje 30 was in het schema..
De grote dikke accu kabel loopt vanaf de accu door naar de startmotor en dynamo.
|
21 aug 2006 22:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Bedoeld wordt dat in verband met een druppellader (kleine lader die de accu langere tijd netjes vol houd, dus ook niet TE) dit onderwerp al eerder aan de orde is geweest. Dus: functie Zoeken ... etc.
Vertel nog es over je onderzoek:
-> multimeter: spanning of stroom gemeten?
-> dikke rode draden: zijn de hoofd+-draden dus alles loopt hierdoor (beh. het starten die de maximaal dikke gebruikt)
Je schrijft "er was verbruik": hoe zo, wat constateerde je?
Toelichten van je vraag helpt bij beantwoording.
Hoe denk je te weten dat je accu wordt leeg getrokken? Is 'ie niet (heel) slecht?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 aug 2006 22:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Klik in de balk hierboven op Zoeken en geef als onderwerp druppellader in...
gebruik - de - zoekfunctie : klik op zoeken, zo kan je zoeken op dit forum, dat is de zoekfunctie op - druppellader : dat is het woord dat je invoert in de zoekfunctie, waardoor je alle topics/posts krijgt waar het woord druppellader in voorkomt. Door op de betreffende posts/topics te klikken en ze te lezen kom je meer te weten over lekstroom. Dit daar hier in het verleden al vaker over geschreven is. Zo kan je leren van de eerdere ervaringen van anderen en hoeven mensen niet steeds hetzelfde te schrijven.
En sterkte met je zoektocht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2006 22:12 |
|
|
basz
924den helder
|
Hoi
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Welnu voorwat betrefd de vragen heb me laten onderrichten door een electricien voorwat betrefd lek verlies heb trouwens een nieuwe accu geplaatst en nieuwe v snaar (ging trouwens nog behoorlijk moeilijk maar goed).
Gebruik multimeter op weerstand deze geeft op polen aan een meting van 2.6 op een gemiddelde auto zou dat 18 of 20 moeten zijn geeft hij ook aan trouwens op mijn opel (oke geen porsche ik weet het tweede wagen schaam me diep)
Heb dus gehele zekerringen kast los gehad en waarde bleef aangeven 2.6 tot ik de twee rode draden loskoppelde.
Begrijp nu dat ik het in mijn dynamo of startmotor moet zoeken mischien aarding niet goed of zo?
Ga gelijk zoeken op druppellader raak er hellemaal in thuis ahum.
groet bas
|
21 aug 2006 22:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Harald: wat een timing
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 aug 2006 22:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je doet een weerstandsmeting op de accupolen
Stroommeting in de kabel is beter, maar ......
dat wordt een te lang verhaal hier en nu
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 aug 2006 22:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het al of niet ontbreken van een spatie kan al tot "spraak"-verwarring leiden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 aug 2006 14:18 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
controleer of je massa van de motor startmotor en dynamo goed zijn.
zit er geen kachel motor.die wil ook wel eens wat gebruiken.
kortom alles controlen.volgens mij krijg je hem nooit helemaal lek spanning vrij
anton964
|
22 aug 2006 14:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't wordt druk met al die 924's in Den Helder
Welkom Basz foto's ???
Buiten het zoeken op dit forum - succes met het localizeren van de verborgen stroomverbruiker in de 924
|
22 aug 2006 14:54 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
[quote="Olaf"]'t wordt druk met al die 924's in Den Helder
Idd was mij ook al opgevallen
Maarreh, Basz, wel welkom op het PF hoor!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
22 aug 2006 21:25 |
|
|