Auteur |
Bericht |
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Roest reparatie B-stijl 911SC
De hele week mijn Porsche al gemist....
Afgelopen week gestart met de reparatie van de roest aan mijn B-stijl zowel links als rechts. Ik vermoed dat een aantal mede 911-jes deze problemen ook hebben (of hebben gehad).
Er komt zowel links als rechts een nieuw plaatwerk deel in. Bij de demontage kom je er dan achter dat het balkje dat achter de B-stijl ook aangetast is.
Al met al een hele klus, maar het zijn de enige slechte punten van de auto. Met roest kun je er beter zo snel mogelijk bij zijn, om erger te voorkomen. Binnenkort plaats ik wat foto's van de 'slechte punten'.
Zijn er meer die last hebben van dit 'kwaaltje'?
|
24 sep 2006 21:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dit soort foto's komen me niet onbekend voor, meen te herinneren dat ik het weleens wat lager heb zien zitten; op de knik met de dorpel zeg maar
_________________________________________ Got coffee?
|
24 sep 2006 21:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Roest reparatie B-stijl 911SC
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 sep 2006 21:37 |
|
|
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Bedankt voor de link!
Dacht al dat dit vaker voor moest komen...
|
24 sep 2006 21:47 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Je bent inderdaad niet de enige.
Bij mij zag je vorig jaar een paar blaasjes op deze plek en die zijn toch erg snel gegaan. Het zijn intussen al aardige plekken geworden (slechte stalling-> lees te vochtig).
Het verschil bij mij is, dat de roest ook op een lager punt begint door te komen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 sep 2006 1:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb je het linkje van EriC4C al doorgelezen ... beetje jammer dat niet alle foto's meer zichtbaar zijn
|
25 sep 2006 11:15 |
|
|
Sjeezerrr
|
Wanneer de roest lager doorkomt betekent volgens mij dat het balkje achter de b-stijl wat aandacht nodig gaat hebben.
Bij mij kwam daar de roest nog niet door, maar was al wel reparatie noodzakelijk.
Als alles zo los ligt ziet het er altijd erg dramatisch uit moet ik zeggen...
Ik zet z.s.m. ff wat fototjes op het forum.
|
25 sep 2006 18:58 |
|
|
yohanv
|
Heb inderdaad het linkje doorgenomen, en jammer dat de foto's niet meer aanwezig zijn. Met een beetje gezond verstand kan ik me wel een beetje indenken hoe ze er uit hebben gezien.
Ik zal nog met Erwin (Renntech) de boel gaan verkennen... ''Prikken met een schroevendraaier...'' En ben best wel bang voor de uitslag
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 sep 2006 19:18 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
minimaal
Heb alleen RECHTS een minimaal blaasje op de lak, precies in de bocht waar de stijl overgaat naar dorpel.
Dat zou komen omdat RECHTS onder het achterspatbord de olieleidingen lopen richting voorspatbord (koeler) en dan hoopt zich vuil op daar. Onder de auto zie je daar ook dat roest wat plaatwerk heeft aangetast. En als dat niet goed schoon wordt gemaakt, krijg je daar sneller roest.
LINKS zie ik niks.
Ik doe er nog niets aan, de auto staat in droge garage.
laat er volgend jaar wel eens goed naar kijken. De rest is hard en mooi.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
25 sep 2006 21:25 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
27 sep 2006 17:04 |
|
|
Sjeezerrr
|
Zo te zien is alles weer goed hersteld, want hij ziet er weer prima uit!
Heb gisteren vernomen dat het plaatwerken klaar is, dit heeft langer geduurd als in eerste instantie verwacht was, mede doordat beide balken gerepareerd moesten worden.
Daarbij had ik onderaan bij de dorpel rechts géén roestblaasjes, dus voor degene die denken dat het niet zo ernstig is wanneer ze pas één blaasje hebben....... dat kan nog wel eens tegenvallen!
Ik hoop eind deze week te kunnen beginnen met het strippen van de rest van de auto, zodat hij gespoten kan worden.
(ben ik ook eindelijk van mijn steenslag af )
|
27 sep 2006 21:50 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Heb ik ook gehad, links en rechts, B-stijl en dorpel....
Nieuwe stukken ingelast.
Dus je bent niet de enige! Bekende zwakke plek van de 911 .
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 sep 2006 22:25 |
|
|
Amethist
|
Komt me bekent voor .
En idd één of meerdere blaasjes zegt niets over de hoeveelheid roest die er nog onder kan zitten. Spreek uit ervaring.
|
27 sep 2006 22:26 |
|
|
Sjeezerrr
|
Zojuist de foto's ontvangen
Bij deze een foto waarop je de schade aan de balk achter de b-stijl kunt zien:
De auto is grotendeels gestript voor het spuiten. Uiteindelijk heb ik toch besloten om de auto maar volledig over te laten spuiten, het lijkt er dus op dat ik hem nog even moet missen....
Maar ja.... wanneer de klus klaar is, staat ie er ook weer perfect bij!
|
03 okt 2006 23:24 |
|
|
Amethist
|
Ik hoop voor je dat je hem snel weer terug hebt en kan gaan genieten.
Wort ie gewoon weer wit gespoten
Michael die wit wel erg mooi in contrast vind staan.
|
04 okt 2006 18:33 |
|
|
Sjeezerrr
|
Hij wordt uiteraard weer wit, de verwachting is dat hij eind deze week in de grondverf staat en volgende week in de kleur!
Kan bijna niet wachten....
Tijdens de demontage viel me op dat veel 'zwakke plekken' nog mooi op tijd voorzien worden van een verse laklaag. Bijvoorbeeld onder het rubberstripje tussen de paravan en het voorscherm, de koplampranden, de achterschermen rond de achterlichten.
Ik realiseer me nu pas hoe erg een 911 van dit bouwjaar kan tegenvallen, wanneer al deze plekken net even tegenvallen... Zoals al eerder gezegd is, zo gauw je blaasjes ziet is het écht mis!
Inmiddels ook al mijn stoelen van de bekleder terug gekregen, ziet er gewoon weer perfect uit. Helaas kan ik ze nog even niet monteren.
Het enige waar ik nu nog over twijfel is de velgranden... misschien dat die nog gepolijst worden. Ik denk dat ik daarvoor zowiezo nog even wacht tot de auto gespoten is.
|
12 okt 2006 21:52 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Je pakt het grondig aan!
Let op, de velgranden horen niet hoogglanzend te zijn!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
12 okt 2006 22:14 |
|
|
mr perfect
Porsche Boxsterlunteren
|
Ha die Arjan je maakt er een mooie reportage van. Ik heb je auto vanavond helemaal strak gekregen.
Ik zal je per mail nog wel een paar foto's mailen want zelf plaatsen lukt me nog niet
gr John
|
13 okt 2006 0:53 |
|
|
yohanv
|
Helemaal mee eens Ik ben nog in twijvel
Na het zien van Jeroen zijn velgen, ben ik als een dolle dwaas aan het poetsen geweest, maar ik kreeg ze maar niet superglimmend....
Dank je Henk.... Dat scheelt me een paar lamme klauwen als ik het weer probeer
|
13 okt 2006 1:35 |
|
|
Niels 3.2
Eindhoven
|
Dat klopt... maar ik vind het toch wel erg mooi als ze het wel zijn
|
13 okt 2006 8:52 |
|
|
Sjeezerrr
|
Zo..... na lange tijd is vandaag de 911 eindelijk weer terug in mijn garage!
In eerste instantie was het plan alleen een b-stijl reparatie met het spuiten van een gedeelte van de auto, uiteindelijk is hij helemaal overgespoten. Hier en daar zijn er nog een aantal plekken behandeld waar volgens mij menig 911 last van heeft (of gaat krijgen). Vooral van de paravan ben ik geschrokken, daar mankeerde optisch niets aan, totdat je de voorruit eruit haalt en blijkt dat er behoorlijke roestvorming onder het ruitrubber is ontstaan. Gelukkig is dat nu allemaal gerepareerd en voor lange tijd weer in orde. (Bij het monteren van de voorruit ga ik er nu voor zorgen dat er géén water langs het rubber kan lekken, ik vermoed dat dat de oorzaak is geweest)
Het lakwerk ziet er gewoon geweldig uit!!! Mrperfect heeft zijn naam eer aangedaan en ik ben erg blij dat uiteindelijk toch de hele auto gespoten is, het lakwerk is nu zoveel gladder, daar valt niet tegen te poetsen.
Bij deze nog een paar foto's van het resultaat:
Voorlopig dus geen vrije tijd meer, aangezien er nog het nodige opgebouwd moet worden.
|
28 okt 2006 23:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
28 okt 2006 23:17 |
|
|
Sjeezerrr
|
Ik heb gezien wat voor problemen het rubberen biesje geeft. Terwijl er nog geen zichtbare narigheid was, was het wel duidelijk dat dit wat speciale aandacht nodig had.
De randen zijn op het voorscherm en de paravan blank gemaakt (bij het biesje) en met een speciaal middel behandeld. Dit mag de komende jaren geen problemen meer geven. Ook waar dit biesje uitkomt onder de kofferklep, kan het problemen geven.
|
28 okt 2006 23:27 |
|
|