Auteur |
Bericht |
fuchs
|
Achter uitlaatdemper verwijderd en toen.....
Ik heb zojuist de achterste uitlaatdemper van mijn 911 carrera coupe uit 1985 verwijderd. Nu zie ik echter dat de rand/flens van de voorste demper (tussen de beide dempers zat een pakking) gescheurd is (zie foto).
Is dit te repareren? Moet dit gerepareerd worden? Er komt natuurlijk sowieso weer een nieuwe pakking tussen (zou dit voldoende zijn?).
Gaarne jullie advies.
Mvg,
Kees.
(mod by horn - foto's zichtbaar gemaakt )
|
22 nov 2006 23:08 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
moet absoluut vervangen/gerepareerd worden, daar kun je niet zomaar een nieuwe pakking als oplossing tussen duwen.
Wat reparatie betreft, het lijkt me dat deze rand naadloos moet aansluiten op de rest van de uitlaat, dus als het al te lassen is, dan zal dit aan de binnenkant moeten gebeuren. Maar misschien beter om gewoon te vervangen, ja ook bij Porsche gaan dingen kapot, en mi beter goed maken dan bakken en braden en dan dadelijk onderweg met een halve uitlaat staan...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 nov 2006 9:07 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Is dat geen losse ring dan
_________________________________________ t beste maar weer...
|
23 nov 2006 11:35 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dat dacht ik ook. Als ik mij goed herinner van toen ik mijn kat eronderuit heb gehaald zitten aan de midden- en einddemper platte flensen waartussen een "driehoekige" pakking zit. Zo'n ring komt me niet direct bekend voor. Ik zal vanavond nog eens naar de flens van de kat kijken.
_________________________________________ NPC 0577
|
23 nov 2006 12:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ken het niet bij Porsche , maar bij veel wagens zit er idd een extra metalen dichtingsring tussen ipv een dunne metalen pakking.
Zo was dat bvb bij de kat van mijn 525TDS
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 nov 2006 12:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als ik de fotos zo bekijk is het inderdaad geen ring en de PET heb ik hier nu niet bij de hand (vannavond thuis weer )
Als het inderdaad geen ring is is dit niet meer met een goede las op te lossen. Ook als ik de rest van de naad zo zie is die helemaal door geroest en heb je te weining metaal om dat nog netjes te kunnen oplassen. Maar dat is puur op basis van wat ik op de fotos zie.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 nov 2006 14:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
volgens mij kan je de ring er zo uit pakken.beetje kopervet en gewoon weer gebruiken.is 9 van de tien keer weer gewoon dicht.anders een nieuwe er tussen.
gr anton964
|
23 nov 2006 16:05 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Daar zit nou juist het probleem; er zit geen losse ring tussen
Alleen een pakking van dit type:
En op de volgende foto is te zien dat dit aan de kat of tussendemper vast moet zitten:
_________________________________________ NPC 0577
|
23 nov 2006 16:45 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
conclusie: nieuwe demper bestellen dus
_________________________________________ Got coffee?
|
23 nov 2006 16:46 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nix demper, gewoon dit:
Bevalt mij iig prima
_________________________________________ NPC 0577
|
23 nov 2006 16:48 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
vraag me af of het kwaad kan.de pakking zorgd voor de afdichting en die drie bouten houden de boel echt wel op zijn plaats hoor.de ring weg slijpen en een nieuwe pakking en gaan.
gr anton964
|
23 nov 2006 18:06 |
|
|
hoek0201
|
..zou ik ook eerst proberen denk ik...(Anton's suggestie).
Gr. Gerko
|
23 nov 2006 18:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Tuurlijk, maar ik zat met m'n gedachte gelijk bij de leukste oplossing
_________________________________________ NPC 0577
|
23 nov 2006 20:32 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad enkel een pakking en die 'ring' is een rand om de zaak te centreren.
Je kunt het proberen om de rand zo veel mogelijk weg te slijpen, nieuwe pakking monteren en dan weer aan elkaar zetten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 nov 2006 23:05 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
wat is dat voor iets, komt mij niet bekend voor
is dat ter vervanging van de demper/kat, waar blijft de einddemper dan
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
Laatst bijgewerkt door craze op 24 nov 2006 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 nov 2006 17:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een Kat-vervangbuis
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2006 17:39 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ziet er zo uit :
Ik heb deze foto ooit voor een ander topic gemaakt, vandaar het rode cirkeltje om de oliedruppel :wink:
_________________________________________ NPC 0577
|
24 nov 2006 17:44 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
wooooow, dat is snel gereageerd 911-lover
oke, volgende vraag; de einddemper, komt die aan die vervangbuis of wat gebeurt er verder
+ wat is het doel v.d. vervangbuis; beter geluid, meer pk's
(aangezien ik ook een kat eronder heb hangen, weliswaar de stekker eraf maar toch.......... mij zeiden ze dat het hierdoor meer vermogen gaf, klopt dat echter of moet de stekker er weer op ).
hopend op weer een speedyreactie van iemand, verblijf ik,
hoogachtend
craze
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
24 nov 2006 17:47 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
24 nov 2006 17:51 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nou Pietje ongeduld, hier nog 2 foto's voor je:
Zoals je kunt zien dit de lambdasonde gewoon in de pijp gedraaid, aangezien de motronic anders een verkeerde waarde zou krijgen. Door het wegvallen de tegendruk van de katalysator zou het tot 10 pk kunnen schelen. De brom is ietsje harder, vooral bij de 3000t/min. Verder lijkt de motor in het lage toerengebied iets soepeler op te pakken.
_________________________________________ NPC 0577
|
24 nov 2006 20:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik heb ook nog even een foto gemaakt van mijn oude katalysator waarop te zien is dat de ring vast hoort te zitten.
_________________________________________ NPC 0577
|
24 nov 2006 20:47 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik was even niet online dus was het even wachten.
Ik heb me laten vertellen dat het niet goed is de lambdasonde af te schakelen. Zoals je ziet is er zelfs in de katvervangbuis een montageruimte daarvoor voorzien.
Men zegt dat een katvervangbuis vermogen bijgeeft.Weliswaar niet groot (3 à 5 sommigen horen graag 10 tot 15) maar of dat bij Porsche ook is weet ik niet.
Bij BMW niet daar die standaard metaalkats gebruikt die de beste zijn (net als racekats) en daardoor zou het niets uitmaken.
Ik vermoed daar Porsche een racewagen is ze ook de metaalkats gebruiken doch dat is enkel een vermoeden van me.
Het geluid gaat in elk geval sterker worden (lees meer brullen)
Je mag ook niet teveel tegendruk weghalen daar anders je wagen vermogen verliest. Een volledig open systeem zou dus welmeer brullen maar minder presteren
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 nov 2006 20:53 |
|
|