Hallo heeft iemand een idee om de spoiler werking uit te schakelen op een Porsche Boxter?
... gewoon de pulsegever van de het relais dat het spoiler-mechanisme aanstuurt loskoppelen
07 nov 2006 1:35
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik zou zeggen het betreffende relais verwijderen.
Ik zal vanavond eens in de manuals kijken of ik het kan vinden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
07 nov 2006 14:50
porscherob
boxster 2.5 tip
lexmond
ik weet niet of dat zomaar kan zonder dat dan het storings lampje gaat branden.
die van mij begon vandaag te branden en toen ik thuis was bleef de spoiler omhoog staan
07 nov 2006 20:47
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
De spoiler wordt door twee relais bediend die in relaisbank 2 zitten (dat is de kleine bank met 2 rijen relais)
Relais 3 is de spoiler extension en relais 9 de spoiler retraction.
In de motor van de spoiler bediening zitten twee contacten die een signalering naar het instrumenten paneel geven voor spoiler omhoog/omlaag. Is volgens mij niets spannends.
Je kunt beide relais verwijderen en eens zien of er dan geen lampjes aan gaan op het dashboard. In het instrumenten paneel zit namenlijk wat inteligente electronica en ik heb geen idee of die dit als foutmelding signaleren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum