Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 20:44

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Amerikaanse Xenons 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Amerikaanse Xenons
Ben met mijn dealer hier in Californie in onderhandeling over de aanschaf van een nieuwe Boxster en aangezien ik deze over een paar jaar mee terug wil nemen naar NL vroeg ik de dealer hoe het zit met de certificering van de bi-xenon koplampen voor Europa. Hij stuurt me net een email waarin hij bevestigt dat de bixenons zoals ze hier geleverd worden gecertificeerd zijn voor Europa. Ik had hem gevraagd e.e.a. met de fabriek te checken, weet niet of deze bevestiging van de fabriek afkomt.

Wat denken jullie, kan dit kloppen of moet ik verder onderzoek doen voordat ik de xenons bestel? Overigens, ze kosten $1000 extra en zijn inclusief reinigingsinstallatie en automatische hoogteverstelling.

01 dec 2006 23:40
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik weet het niet 100% zeker maar ik meen dat deze nieuwe koplampen (mechanisch) te schakelen zijn tussen de Europeese afstelling en de Amerikaanse.

01 dec 2006 23:43
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Niet alleen dat.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit , maar producten uit de US hebben GEEN e-keur waarmee ze dan hier ook NIET toegelaten zijn op de openbare weg :?

Laatste update 22/10/2013

02 dec 2006 1:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Bedoel je een CE merk? Zo ja zou ik graag willen weten waar ik dat kan vinden op de koplampen dan kan ik het eens checken?

02 dec 2006 1:13
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat moet in het glas ingegoten of gedrukt zijn.
Ik neem aan dat je dat op Amerikaanse lampen niet gaat vinden daar die niets met Europa te maken hebben op dit gebied.
Dat is ook steeds hier het problem die ze op een homologatie stellen als een Amerikaanse wagen hier wordt ingevoerd.

02 dec 2006 1:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Heb in '94 auto van U.S ingevoerd en is door d RDW afgekeurd op de koplampen. Dat kwam omdat er in Amerika Seald Beam lampen gebruikt werden, (ik weet niet of het nu nog is) hier verboden dus alles moeten ombouwen. Terwijl bij meting alles van lichtsterkte en lichtbundel goed was.

En er staat inderdaad geen europees keurmerk op.

02 dec 2006 10:28
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
sealed beam is al lang afgeschaft.

02 dec 2006 18:47
Bericht 
Hans, bedankt voor de info. Zo blijf ik weer bij :salut:

02 dec 2006 18:56
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Toen ik onlangs bij de RDW was voor de keuring van mijn uit Duitsland geïmporteerde Boxster had ik 't er nog over met de keurmeester. Auto's met lampen zonder EU-keurmerk (uit Amerika, Japan etc.) worden hier in NL niet goedgekeurd. Er moeten eerst EU-goedgekeurde lampen ingezet worden.

02 dec 2006 22:30
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
RuudV schreef:
Auto's met lampen zonder EU-keurmerk (uit Amerika, Japan etc.) worden hier in NL niet goedgekeurd. Er moeten eerst EU-goedgekeurde lampen ingezet worden.

dat lijkt me toch niet zo'n probleem met zoveel boxsters..... :wink:

02 dec 2006 22:49
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
RuudV schreef:
Toen ik onlangs bij de RDW was voor de keuring van mijn uit Duitsland geïmporteerde Boxster had ik 't er nog over met de keurmeester. Auto's met lampen zonder EU-keurmerk (uit Amerika, Japan etc.) worden hier in NL niet goedgekeurd. Er moeten eerst EU-goedgekeurde lampen ingezet worden.

Identiek dus aan België :roll: :!:

02 dec 2006 23:45
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]