Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:56

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
vochtige binnenzijde Cabrio Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht vochtige binnenzijde Cabrio Boxster
Heeft iemand wellicht een goede tip (naast het binnen zetten van de P... :wink: ) Wat te doen met een Cabriokap die zo nat geworden is door het k..weer van de afgelopen tijd?

Ik merkte vandaag dat de kap aan de binnenzijde licht vochtig is... :cry:

Deze kap zit er slechts 1,5 jaar op, dus moet deze (in mijn optiek) waterdicht zijn. Heeft een glazenachterruit, dus daar kan het niet aan liggen.

Wellicht kan ik de kap behandelen, zo ja, waar mee??

Helaas heeft de P de afgelopen dagen (bijna 2 weken) buiten moeten staan in verband met een verbouwing (dan staat de garage geheel vol).

Graag TIPS!!!

Bedankt.

09 dec 2006 19:08
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: vochtige binnenzijde Cabrio Boxster
psporsche schreef:
Wellicht kan ik de kap behandelen, zo ja, waar mee??

Kap aan de binnenzijde vochtig. :?

Onderhoud cabriokap :salut:

09 dec 2006 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Kap is oke
Ook mijn Boxster staat in weer en wind, en ook mijn kap
is soms zeikens nat...maar de kap kan daar tegen, is geen enkel probleem. Bij mooi weer ff goed in de zon zetten, evt stukkie rijden met de airco aan ivm het drogend effect ( interieur ) er gaan beslist geen paddestoelen groeien oid :wink:

Vogelpoepjes mag je ook gewoon met de hoge druk :shock: vaan je dak af spuiten, dus hij kan wel wat hebben.

09 dec 2006 20:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
het vocht zal wel condenseren op de binnenkant van de kap, maar ergens anders vandaan komen. Deurrubbers die niet meer goed zijn, afvoergootjes die verstopt zitten of een verwarmingsslang die loshangt, waardoor het water door de ventilatiegaten voor het voorraam naar binnen drupt.

Zowieso vanaf nu een vochtvreter in je auto zetten en kijken of je hem ergens een nachtje met de deuren open in een 'droogkamer' mag zetten. Heb ik met mijn mini cabrio gedaan toen hij zeiknat was geregend met het dak open. Gebruiken ze om auto's in te zetten die uit moeten harden nadat ze gespoten zijn begreep ik. Is het niet zo dat wellicht een raam niet helemaal goed dicht is?

09 dec 2006 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
Bericht 
Denk dat Horn bij het rechte eind zit 8)

Waarschijnlijk komt er op een andere plek vocht binnen (de ramen sluiten overigens oke). Zal eens nagaan of er iets anders (misschien een slang los of een gootje dicht) aan de hand is.

Vanaf volgende week vrijdag staat de P weer in de garage met de verwarming aan. Dat moet zeker gaan helpen..... :!: Voor nu staat de P bij mijn ouders onder de carport (om erger te vookomen).

Tevens zal ik eens bekijken of het waterdichtmaken van de kap bij Protech een goede optie is...(je weet maar nooit!!).

Tot zover, allen BEDANKT :thumleft:

09 dec 2006 21:10
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
psporsche schreef:
Vanaf volgende week vrijdag staat de P weer in de garage met de verwarming aan. Dat moet zeker gaan helpen..... :!: Voor nu staat de P bij mijn ouders onder de carport (om erger te vookomen).

Carport is goed. Kan hij lekker doorwaaien. Als hij onder de carport echt droog staat (ook onder invloed van de wind) zou ik de ramen een stukkie opendraaien, kan het vocht weg. Ik zou bij de Praxis (Gamma, dat zeg ik toch) één of meerdere vochtvreters kopen en die even in je auto zetten.
Oja, en de garage met verwarming gaat het niet doen als je auto echt vochtig is geweest. Dan blijft het altijd beslaan in de zomer en van binnen krabben in de winter. Believe me, I've been there!
Probeer je auto een nacht in een droogkamer te krijgen, bij een spuiter ofzo. Die kamer is echt niet 100% volgepland en wellicht moet je er een beetje voor betalen, duur kan het niet zijn...

Mijn mini heeft bij Ekris een nachtje gestaan. Nooit meer een probleem mee gehad. De Golf cabrio van totmbo heeft een week in een verwarmde garage gestaan met een electrisch kacheltje erin. Daarna altijd gezeur blijven houden. :idea:

09 dec 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
Bericht 
mmmmmm, dat advies sla ik niet in de wind!

Zal opzoek gaan naar een plekkie waar de P een nachtje kan door brengen. Is exact zoals je zegt, zal de wereld niet kosten, dus een goede optie!

Zal maandag tevens direct vochtvreters halen en in de P zetten.

Nogmaals bedankt Horn :!:

09 dec 2006 22:23
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
you're bery bery welcome :salut:

09 dec 2006 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Heb jaren, dagelijks, cabrio gereden; stoffen sonnenfeld kap. Elke 1-2 jaar op gegeven moment vochtige binnenzijde dak gehad. Kwestie van zelf impregneren dan. Niet veel werk, 1 uurtje. Waterdruppels glijden dan weer van dak af zoals van een net gewaxte auto en de binnenzijde is weer lekker droog. Wellicht lost dit je probleem op?

09 dec 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik een wagen voor een tijdje wegzet , zet ik er voor de zekerheid steeds een bison vochtvreter in.
Je zou verschieten wat deze aan vocht opslurpt.

Laatste update 22/10/2013

10 dec 2006 14:25
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hier ergens heb ik al eens gelezen dat vochtvreters niet goed zijn voor de lak. Zelf heb ik een electrische vochtvreter en dat werkt uitstekend. De relatieve vochtigheid kan ik zelfs terugbrengen tot 35%.

11 dec 2006 11:22
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
WdePundert schreef:
Hier ergens heb ik al eens gelezen dat vochtvreters niet goed zijn voor de lak.

Zie het probleem niet zolang je niet met de vochtvreter in de auto gaat rijden. ;)

Vochtvreter is een eenvoudige stand-alone oplossing die daardoor overal :idea: kan worden toegepast en prima werkt.

11 dec 2006 12:17
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is inderdaad het stukje dat ik bedoelde. :wink:

11 dec 2006 12:25
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]