| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
930 LM http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=11744 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Marcel B. [ 01 jan 2007 22:43 ] |
Berichttitel: | 930 LM |
Op de kentekenbewijzen van de 930 van 1978 tot en met circa 1982 wordt de toevoeging LM gebruikt. Het valt mij op dat alle auto's met de toevoeging LM een gewicht hebben van 1240 kilo, terwijl dezelfde 930's zonder de LM- toevoeging een gewicht hebben tussen de 1289 en de 1335 kilo. Wie weet waar LM voor staat? Marcel B. |
Auteur: | 924 [ 01 jan 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | |
LeMans? |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 01 jan 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | |
Een soort Turbo RS? Zou die van jou nog specialer maken Marcel! LM= Leicht Modification? LM= Leicht Model? Ben benieuwd! PON al geprobeerd? |
Auteur: | Marcel B. [ 01 jan 2007 22:57 ] |
Berichttitel: | |
Jeroen, Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb Pon net een mailtje gestuurd, dus ik wed op twee paarden... |
Auteur: | maurice [ 01 jan 2007 23:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En wat kan Jeroen er mee winnen.... |
Auteur: | Nicolò [ 01 jan 2007 23:05 ] |
Berichttitel: | |
LM=LeichtMetall? |
Auteur: | 911-lover [ 02 jan 2007 0:23 ] |
Berichttitel: | |
Luxe Minder |
Auteur: | patrick911 [ 02 jan 2007 10:52 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij gebruikt(e) Porsche de afkorting puur voor "Le Mans". Misschien een goede vraag voor "911 & PorscheWorld"? |
Auteur: | Steven [ 02 jan 2007 11:11 ] |
Berichttitel: | |
Bij mij staat er type "930-LF" en hij is van 1986. Volgens mij moet je hier niks speciaal achter zoeken, is gewoon een typenummer zonder meer en verraad voor de kenners inderdaad de periode waarin de 930 gebouwd is. Wie weet meer hierover ? |
Auteur: | Nicolò [ 02 jan 2007 21:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Leicht-Fahrrad? |
Auteur: | Marcel B. [ 02 jan 2007 21:37 ] |
Berichttitel: | |
Wat ik nog meer tegenkom: Handelsbenaming 911 TURBO FB Kleur(en) Zwart Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Aantal cilinders 6 Cilinderinhoud 3299 cm3 Vermogen 221 KW Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Roetfilter N.v.t. Euroklasse N.v.t. Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar Massa leeg voertuig 1.305 kg en Handelsbenaming 911 TURBO COUPE U9 Kleur(en) Grijs Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Aantal cilinders 6 Cilinderinhoud 3299 cm3 Vermogen 235 KW Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Roetfilter N.v.t. Euroklasse N.v.t. Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar Massa leeg voertuig 1.442 kg |
Auteur: | Paul Broere [ 03 jan 2007 1:05 ] |
Berichttitel: | |
Voertuigsoort Personenauto Merk PORSCHE Handelsbenaming 911 TURBO COUPE S Kleur(en) Paars Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Aantal cilinders 6 Cilinderinhoud 3299 cm3 Vermogen 243 KW Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Roetfilter N.v.t. Euroklasse N.v.t. Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar Massa leeg voertuig 1.289 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane Maximum massa voertuig 1.680 kg Massa rijklaar 0 kg BPM Niet geregistreerd Dit zegt hij bij die van mij, geen rare afkortingen op het kenteken, en een gewicht van 1289. De auto is zoals je ziet van begin 1987 |
Auteur: | Marcel B. [ 03 jan 2007 7:45 ] |
Berichttitel: | |
Klopt Paul, Alle 3.3's zonder toevoeging wegen 1289 kilo, de LM dus 1240 kilo en de FB 1305. Vandaar dat ik zo benieuwd ben waar dat nu aan ligt omdat we het toch steeds over dezelfde auto hebben. Jij hebt wel een "S" maar dat is alleen van belang voor de PK's. Ik heb Pon reeds een berichtje gestuurd, dus is het even afwachten. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 03 jan 2007 8:35 ] |
Berichttitel: | |
Is het verschil niet ergens logisch verklaarbaar? Bijv. volgens mij hadden de eerste 930 niet standaard elec. stoelen en airco, de latere misschien wel? Scheelt al heel wat kg. en zou een logische verklaring kunnen zijn. |
Auteur: | Paul Broere [ 03 jan 2007 10:55 ] |
Berichttitel: | |
normaal gesproken kan je wel stellen dat ik heel veel van Porsche af weet. Maar dit gaat zo ver dat ik inderdaad niet weet wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd... |
Auteur: | beaker [ 03 jan 2007 19:57 ] |
Berichttitel: | |
Hallo, Heeft de toevoeging U9 niet iets te maken met de uitstoot eisen (onder andere ook de toevoeging E2). Is het enige wat ik kan bedenken! |
Auteur: | desmett [ 03 jan 2007 20:18 ] |
Berichttitel: | |
Meen me te herinneren dat U9 zonder kat is. |
Auteur: | michael [ 04 jan 2007 1:29 ] |
Berichttitel: | |
Dus een 930 met schuifdak weegt 1289 kg, en 1tje zonder schuifdak weegt ook 1289 kg ? Even ter vergelijking, een 930 schuifdak weegt 30 kg. |
Auteur: | Marcel B. [ 04 jan 2007 8:41 ] |
Berichttitel: | |
Zou onlogisch zijn, maar ik heb ook een elektrisch dak in de auto, dus dat kan het niet zijn., want die van mij weegt 1240 kilo op kenteken. Was bij mijn auto overigens een optie. Ook is er volgens mij geen verschil in elektrische stoelen, airco o.i.d. want dat waren ook opties. Nog niets gehoord van Pon helaas. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 04 jan 2007 8:52 ] |
Berichttitel: | |
Niet als elec/verwarmde stoelen en airco later standaard werden. DAn gaat volgens mij het standaard gewicht wel omhoog. Dus bij jou opties, later standaard, dus later zwaardere 930 af fabriek? Lijkt me logisch! |
Auteur: | WdePundert [ 04 jan 2007 12:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is juist wel met kat! |
Auteur: | Marcel B. [ 04 jan 2007 17:52 ] |
Berichttitel: | |
Niet gelijk gaan katten, he Wim |
Auteur: | WdePundert [ 04 jan 2007 18:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik zal voortaan wel poeslief doen, Marcel. |
Auteur: | Marcel B. [ 09 feb 2008 10:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Barolo schreef in een jolige bui:
Klinkt erg aannemelijk, thanx for searching |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |