Demonteren v/d versnellingsbak bij een targa 1971 model 1970
Auteur
Bericht
Rutger
911 targa 1971
Ewijk
Demonteren v/d versnellingsbak bij een targa 1971 model 1970
Heeft er nog iemand tips om een versnellingsbak te demonteren van
een 2.2T blok. Het is een blok wat momenteel vast zit. De porsche heb ik
bijna compleet met een vastzittend blok gekocht. Heb documentatie, maar
ik ben er niet echt uit gekomen. Het betreft de werkvolgorde van het
demonteren van de versnellingsbak. De bovenzijde van de versnellings-
bak heeft aan de motorblokzijde twee gaten van ongeveer 3cm. Volgens
mij wordt er bedoeld dat je met de schroevendraaier door het rechtse gat
de koppelingsarm kunt ontgrendelen als je gelijktijdig aan de arm aan
de buitenzijde van het blok trekt. Verder meen ik te begrijpen dat
je de inbusschroeven die in de koppelingskrans zitten moet lossen
zodat de drukgroep ontgrendeld wordt. (bereikbaar door het gat van de
startmotor) Maar dit is momenteel nog niet mogelijk omdat ik de krukas
nog niet rond kan draaien (zuigers zitten nog vast).
Graag wat tips voor een doeltreffende aanpak.
Alvast bedankt rutger
_________________________________________ Hoi, ben begonnen met het restaureren 911 targa van 1971.
Rijd nu met een Witte 911 Targa van 1970 (kon niet wachten)
20 jan 2007 2:04
912
Technische pre-73 vragen zijn aan dit forum meestal niet besteed omdat de norm toch 964 en nieuwer is...
In eerste instantie zou ik zeggen dat je het werkplaatshandboek bemachtigt. Daar staat 90% in. Zo te lezen heb je nog veel meer werk dus het is geen overbodige lectuur.
Alhoewel <73 911 en 912 niet zo heel veel van elkaar verschillen, is het wel precies het motorblok dat anders is. Ik weet dus ook niet zoveel van jouw bevestiging...
(edit: bemachtigt is met een T...)
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
Laatst bijgewerkt door 912 op 21 jan 2007 3:10, in totaal 1 keer bewerkt.
20 jan 2007 2:44
Dick
964 C2T
997 C2
Euh Rutger,
Even voor de zekerheid (en dus niet vervelend bedoeld...) : De versnellingsbak is er alleen af te halen als de hele motor (incl. bak) in z'n geheel uit de wagen gehaald is... Ik las "laten zakken" maar da's niet voldoende.
Als je het geheel er toch wel uit gehaald had dan heb ik niks gezegd...
gr.
Dick
20 jan 2007 22:48
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972
Houten
Bij mijn weten moet je met een schroevendraaier in het linkergat van de versnellingsbak het lager ontgrendelen door de binnenste ring/rand van het lager tegen de klok in te draaien. (Er zit een soort van inkeping/opstaande rand op en je moet hem omgeveer een kwart slag draaien) Daarna moet je de bak losjes van de motor af kunnen schuiven.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
22 jan 2007 18:06
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Onderstaande klopt helemaal, heb zelf ook diverse los gehaald,
mochtje vragen hebben heb de orginele handboeken van porsche thuis liggen
heb zelf een targa en een coupe 1971 stuur anders maar een pb met vragen
greetz John
al je in de buurt woont kan ik altijd even langs komen natuurlijk
Technische pre-73 vragen zijn aan dit forum meestal niet besteed omdat de norm toch 964 en nieuwer is...
Dank u voor het vertrouwen in ons.
01 feb 2007 14:18
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
cabrio wim schreef:
912 schreef:
Technische pre-73 vragen zijn aan dit forum meestal niet besteed omdat de norm toch 964 en nieuwer is...
Dank u voor het vertrouwen in ons.
Ach, het is weer een post van Barwaut, die schrijft altijd zo van die rare dingen. Ik heb me daar al vaker aan gestoord.
Er bestaat ook maar 1 echte auto in zijn optiek, kijk maar naar zijn onderschrift.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum