Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:29

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Banden onder een carrera 4 uit '91 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 carrera 4, 944, Audi S4
winsum
Bericht Banden onder een carrera 4 uit '91
Ik heb een carrera 4 uit '91 en ben toe aan nieuwe banden. Heb er nu Toyo Proxes T1R eronder zitten maar vind de wang wat te soepel van de band waardoor je een zweverig gevoel krijgt als je hem een bocht in gooit. Wat kan ik er beter onder doen zodat ie weer strak is... Ik had er eerst dunlop onder maar vond ze wat lawaaierig. :roll:

26 feb 2007 20:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Banden onder een carrera 4 uit '91
cqb241 schreef:
Wat kan ik er beter doen ...

De zoekfunctie gebruiken :idea:

26 feb 2007 20:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Banden onder een carrera 4 uit '91
cqb241 schreef:
Ik heb een carrera 4 uit '91 en ben toe aan nieuwe banden. Heb er nu Toyo Proxes T1R eronder zitten maar vind de wang wat te soepel van de band waardoor je een zweverig gevoel krijgt als je hem een bocht in gooit. Wat kan ik er beter onder doen zodat ie weer strak is... Ik had er eerst dunlop onder maar vond ze wat lawaaierig. :roll:

Bridgestone S-02A. Speciaal voor 4wd porsches ontwikkeld.

26 feb 2007 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht 
Kan Devils son alleen maar bevestigen, heb zelf onder de 964 C4 van 92 ook de S02A liggen en ben zeer tevreden.

PS let op geen S02 nemen, spreek uit ervaring! gebruik maar es de zoekfunctie.

27 feb 2007 12:22
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ach, er zijn net zoveel subjectieve meningen als er objectief geschikte banden zijn. Laat ik dan maar wat evenwicht brengen in dit topic. 8)

Ik ben al meer dan 40.000km tevreden met Conti SportContact als zomerband voor sportief gebruik op de openbare weg onder "alle" omstandigheden. Anderen, vooral degenen die pretenderen geweldige coureurs te zijn :|, vinden deze band weer niks.

Zoals Olaf ook al schreef: gebruik even de zoekfunctie :idea: :arrow: o.a.
All round band voor 964
Bridgestone banden voor 964

O ja, ik zou ook zeker voor een band met N-codering gaan :!: :D

27 feb 2007 12:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Ik ben al meer dan 40.000km tevreden met Conti SportContact als zomerband voor sportief gebruik op de openbare weg onder "alle" omstandigheden. Anderen, vooral degenen die pretenderen geweldige coureurs te zijn :|, vinden deze band weer niks.

Wat een gehannes... De Conti is een wat meer allround band, met een redelijk breed grijs gebied. De SC2 hoort zonder meer tot de betere keuzes, maar om iemand met een andere voorkeur weg te zetten als "heeft er geen verstand van" is m.i. een beetje aanmatigend.

Citaat:
O ja, ik zou ook zeker voor een band met N-codering gaan :!: :D

Dan word je met de S-02A op je wenken bediend. Die is er alleen met N-codering.

27 feb 2007 15:28
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Wat een gehannes... om iemand met een andere voorkeur weg te zetten als "heeft er geen verstand van" is m.i. een beetje aanmatigend.

Ik noemde met opzet geen namen :idea: , maar "Wie de schoen past ....." 8) :lol:

27 feb 2007 15:37
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
Ik noemde met opzet geen namen :idea: , maar "Wie de schoen past ....." 8) :lol:

Aangezien ik de SC2 nooit een slechte band heb genoemd voelde ik mij niet rechtstreeks aangesproken. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat jij jouw voorkeur kracht moet bijzetten door het verhaaltje "pretenderen geweldige coureurs te zijn".

Onze mening over de SC2 lijkt mij op één lijn te liggen (allround vs voor alle omstandigheden).

Het grote voordeel van de S-02A is dat deze daadwerkelijk voor 4wd porsches is ontwikkeld. Dat was voor mij de reden om met name deze band voor te stellen (en ik gebruik deze band zelf naar tevredenheid).

27 feb 2007 15:50
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Aangezien ik de SC2 nooit een slechte band heb genoemd voelde ik mij niet rechtstreeks aangesproken. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat jij jouw voorkeur kracht moet bijzetten door het verhaaltje "pretenderen geweldige coureurs te zijn".

Het heeft geen betrekking op wat jij eerder over de Conti hebt geschreven inderdaad. De schoen past jou dus niet. Who's next? ;) :^:

Zoals geschreven was mijn bijdrage met name bedoeld om evenwicht te brengen in dit topic tot nu toe m.b.v. mijn echte mening over de Conti's. De volgende keer zou ik overigens best wel eens Bridgestone kunnen kiezen, maar dus niet omdat de Conti's niet bevallen.

27 feb 2007 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Ik zie op de foto in je album dat je 964 op 16" cup 1 velgen staat ,
het is misschien het juiste moment om naar 17" over te gaan :roll:
Wil je niet op kosten jagen , maar 17" cupvelgen zijn een stuk mooier :wink:

27 feb 2007 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Toyo is toch ook wel een goede band. Je schrijft dat de auto zweverig is, heb je wel eens naar de rubbers van je draagarmen gekeken (vooraan) dat kan ook goed de oorzaak zijn.

04 maart 2007 23:20
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
debo schreef:
Toyo is toch ook wel een goede band.

Eerder o.a. over Toyo.
De F1s is echter helaas niet meer leverbaar :!: :idea:

05 maart 2007 10:01
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
debo schreef:
Toyo is toch ook wel een goede band. Je schrijft dat de auto zweverig is, heb je wel eens naar de rubbers van je draagarmen gekeken (vooraan) dat kan ook goed de oorzaak zijn.

bv en uitwegen en schokbrekers vervangen, al het de originele zijn mag dat ook wel eens.

robert

06 maart 2007 0:55
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]