| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Kevlar kuipen? Montage en verftips gevraagd http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=12840 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | rse [ 24 maart 2007 18:17 ] |
Berichttitel: | Kevlar kuipen? Montage en verftips gevraagd |
Yes !! Ik heb vanochtend een paar racekuipen van COBRA voor een prikkie op kunnen halen. De bekleding is hopeloos versleten, maar aangezien ik iemand ken die handig is met een naaimachine had ik me al voorgenomen mooie nieuwe leren hoezen te laten maken. Bij thuiskomst echter een aangename verrassing als ik het in ieder geval goed zie. VOLGENS MIJ ZIJN HET NAMELIJK KEVLAR KUIPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Of niet?? Zie hieronder het materiaal zonder bekledingshoes: Die dingen zijn stinkend duur nieuw. Ik heb ze eens op de weegschaal gegooid en ze wegen amper 5 kilo, terwijl de kunststof versie volgens mij naar zo'n 7 kilo gaan. Ik denk dus dat ik echt een super-koopje heb gehad. Verder heb ik vanmiddag even de originele bijrijderstoel gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat de nieuwe stoel (met sparco adapters) te smal is om goed in de gaten van de carrosserie te bevestigen (gaten porsche 40 cm hart-op-hart en gaten in adapters 34 h-o-h). Ik zie bij bijv Biesheuvel autosport ook geen stoelframes voor porsche te koop. Hoe is dit op te lossen Liefst met stoelframe dat naar voor en achter verstelbaar is, weet iemand waar ik die vind?? Hier een voorproefje van de stoelen in de auto: Verder ben ik nog van plan de achterkant van de schalen rood te spuiten (carrosseriekleur) . Zijn er daarbij dingen die ik vooral niet/ wel moet doen voor een goed eindresultaat?? Bijv grondverf, of op verfsamenstelling letten bij kevalr materiaal ??? Tips welkom. |
Auteur: | cabrio wim [ 24 maart 2007 18:45 ] |
Berichttitel: | |
Ik wil je niet teleurstellen, maar volgens mij is het gewoon polyester. |
Auteur: | rse [ 24 maart 2007 19:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kan hoor, ik had sowieso niet op kevlar gerekend, maar door structuur, gewicht (ze zijn lichter dan dat COBRA opgeeft voor het kunststof model) etc begin ik te twijfelen (in de positieve zin) Kan je door polyester ook heen kijken tegen het zonlicht in? Bij deze kuipen zie je duidelijk dat je door het (geweven??) materiaal van de kuip heen kan kijken als de stoel tegen het licht in staat. Daarnaast komt de kleur en structuur van de binnenkant van de kuip erg overeen met schaaltjes die ik laatst van OMP zag speciaal gemaakt voor de ferrari 348 chaellenge. Die waren ook van Kevlar |
Auteur: | cabrio wim [ 24 maart 2007 19:07 ] |
Berichttitel: | |
Ik kom even terug op mijn eerder antwoord. Ik heb even in de boeken gekeken, maar de imola ll is met kevlar verstevigt en afgewerkt met fiberglas. 450,= euro Ik denk dat de stoelen die jij bedoeld, deze zijn Cobra Technologie COB-6000T, deze kosten 1599,= deze zijn 50% lichter als de Imola ll. |
Auteur: | rse [ 24 maart 2007 19:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dus die wegen dan 2,5 KG ??? Deze doen nl 4,9 schoon aan de haak. Maar ach voor 225 euro voor deze 2 stoelen voel ik me toch niet snel bekocht hoor............. |
Auteur: | cabrio wim [ 24 maart 2007 19:24 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb net even met mijn zoon gesproken over het spuiten van je stoelen, Met 500 waterproof schuren, en oppassen dat je er niet doorschuurt want dan moet je de grongbewerkingen doen. (anders werkt verf op) Kun je gewoon met autolak spuiten. Hij adviseert wel als je ze in de kleur van de auto spuit, er eerst een grondlaag met wat rood erin er over te spuiten. Dit om het zwart te neutraliseren. |
Auteur: | rse [ 24 maart 2007 20:10 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt voor de tip !! UPDATE: is inderdaad Kevlar: "The Imola II couples an unrestricted driving position (for easier ingress and egress) with the added strength and weight savings of Kevlar construction. The Kevlar construction makes the Imola infinitely stronger and 30% lighter than similar fiberglass seats at an entry level price below that of similar designed fiberglass seats. The seat is an excellent blend of composite performance and value. FIA 8855-1999. Standard width, will accomodate 5 or 6pt harness systems, and require alloy side mounts. Available in red, blue, and black. " |
Auteur: | horn [ 25 maart 2007 0:04 ] |
Berichttitel: | |
stoere kuipen off topic: ruim je garage eens op man! |
Auteur: | rse [ 25 maart 2007 0:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tja, geen barbeque weer, oud papier al een paar weken niet geweest en steeds een lekke band met de fiets............... |
Auteur: | 944 guy [ 25 maart 2007 21:47 ] |
Berichttitel: | |
RSE, ik ben zelf op dit moment een stel semi-kuipstoeltjes in aan het bouwen in de 928, in combinatie met een verlaagd montagevlak voor de stoelen, alhoewel ik vermoed dat dat tweede aspect voor jou niet interessant is. (bij ons is hoofdruimte namelijk een enorme issue, ik ben 1.80 en kwam al zowat tegen het dak). Wat je moet doen is vrij simpel (maar in de uitvoering luistert het allemaal ERG nauw). Als je het montagevlak vd stoel niet hoeft te verlagen is het behoorlijk recht toe recht aan en hoef je alleen een vierkant frame te maken van stafmateriaal, of 2 stevige profielen die je uit plaatstaal/aluminium kan maken. Als je geluk hebt dan kun je de stoelrails op de originele punten monteren (mits het frame er dan bovenlangs kan), dan het frame erop, en daar de stoel weer op. Zo heb je minimaal werk aan de rails en kun je ze origineel houden. Als dat niet past dan moet je de originele rails moeten verbouwen (als er een koppeling tussen zit) en eerst het frame monteren, en daar de 2 rails op. Het zit er dan ook dik in dat je 2 gaten moet boren in de rails zodat je je nieuwe stoel daarop kan monteren. Waar je wel op moet letten is dat je de rails exacat parallel monteert! Het beste is om 1 goed vast te schroeven (zo recht mogelijk uiteraard). Vervolgens moet je 1 schroef van de ander redelijk vast draaien en wel degene aan die kant dat je de rails hebt geschoven (rails eerst naar achter, dan dus de achterste schroef). Daarna de stoel naar de andere kant schuiven (dan lijnt die losse zich uit tov de vaste), en als laatste de boel helemaal vastdraaien (uiteraard als allereerst die losse schroef!). Waar je ook op moet letten is dat je die rails niet tordeert. De kleinte beetje torsie over de lengte en je krijgt ze niet meer van hun plaats. Wat bij mij heel goed werkt is kleine rondje stukjes rubber tussen het frame en de rails leggen (aan weerszijden van elke bout strak ertegenaan, op de verbindingslijn tussen de bouten) : hierdoor leg je de hoek van de rails niet vast ten opzichte van het frame (dit doet de stoel namelijk al!) Bij ons was het probleem dat we geen hoofdruimte hadden dus heb ik die 2 profielen 2,5 centimeter naar beneden laten zakken tussen de originele montage punten. Gevolg was dus dat we alles tussen de 2 rails eruit moesten slopen. Bijkomend probleem was dat het erop leek dat die rails vroeger echt ontzettend bagger werden gemaakt want eenmaal gemonteerd liep alles donders stroef (ook nog voordat we de oude stoelen hadden gedemonteerd). Ons conclusie was dan ook dat die motoren zo ontzettend lomp zijn omdat ze al die wrijving moeten overwinnen. Ziehier ons plan: 1 stoel zit er al 2 weken in (met heel veel pijn en moeite en hij loopt zo stroef dat hij niet verstelbaar is), maar de tweede gaat al een stuk beter. Ik moet nu alleen nog even snel de boel afmaken want ik moet straks weg, als je vragen hebt stel ze gerust |
Auteur: | rse [ 25 maart 2007 22:06 ] |
Berichttitel: | |
He bedankt voor de tips !! Ik PB je nog wel even met specifieke vragen. Als je iemand weet die voor mij zo'n frame kan maken hou ik me aanbevolen. Ben zelf niet thuis in laswerk/ metaalbewerking. Een "frame" over de breedte (dus geen vierkant geheel) krijg ik zelf denk ik wel in elkaar gezet. |
Auteur: | 944 guy [ 25 maart 2007 23:08 ] |
Berichttitel: | |
Ahem, wat kan het soms hard gaan. Ik rekende nog op anderhalf uur ploeteren, maar niets was minder waar. Zie het resultaat... Deze eerste foto verduidelijkt de twee liggers die gemaakt zijn. Wat je ook kan zien is hoeveel ruimte wij gewonnen hebben: de stoelen schuiven nu net over de boutkoppen die de boel op het oude montagepunt bevestigen, daar zat eerst nog ongeveer 3 cm extra materiaal tussen welke nu naar binnen is verplaatst en is ingekort (hoogte afstelling is eraf geflext). En het overzicht: Ja ik weet het: automaat Maargoed, het is mijn pa zijn aanschaf, en ik heb al veelvuldig commentaar geleverd, op het circuit werkte het iig belabberd, aldus mijn broer Ik heb al plannen gesmeed om zand in de versnellingsbak te gooien |
Auteur: | rse [ 26 maart 2007 17:26 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er strak uit!! |
Auteur: | rse [ 28 maart 2007 22:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Er zitten ook enkele krassen in die door de originele lak heen zijn gegaan. Met welk materiaal kan ik die het beste opvullen? Iets van plamuur of is er ook iets van een kunststof vuller o.i.d.? |
Auteur: | rse [ 10 apr 2007 22:09 ] |
Berichttitel: | |
Vandaag op mijn vrije dag de stoeltjes gespoten in indisch rot. De voorbereiding was nog een aardig klusje (heb ik afgelopen week overigens al gedaan, want dat lukt niet in een dag); - Stickers verwijderen (Tjonge wat een rotdingen, ze verkruimelen echt, dus eraf trekken is er niet bij); - Schuren en krasjes bijwerken; - waterproof afschuren; - Afplakken voor het spuiten; - Afnemen met wat wasbenzine ter ontvetting; - En vandaag was het dan zo ver: SPUITEN !! (3 lagen, incl drogen en waterproof schuren) Hieronder wat foto's van de metamorfose: Vandaag ook even voor leer gaan kijken, maar autoleder is waarschijnlijk te dik om goed onder de machine te kunnen verwerken. Weet iemand hier een goede machine voor te huur of andere ervaringen met het verwerken van leer voor autobekleding? Tips welkom. |
Auteur: | cabrio wim [ 10 apr 2007 22:13 ] |
Berichttitel: | |
Rainier |
Auteur: | rse [ 10 apr 2007 22:28 ] |
Berichttitel: | |
Dank u, dank u. En natuurlijk nog dank aan jou en je zoon voor de goede tips. Dus ook jij bedankt voor het mooie eindresultaat. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |