| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
verwarming 964 flipt http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=133 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | dirkie [ 08 nov 2003 19:49 ] |
Berichttitel: | verwarming 964 flipt |
hi Porschers, Kbeb het volgende aan de hand : Mijn verwarming doet de laatste dagen wel echt heel erg raar. Sommige momenten is ie perfect regelbaar via de temperatuurdraaiknop ... enkele minuten later blaast hij nog enkel warm (lees HEET) ... na enkele minuten geeft ie er dan de brui aan en blaast die enkel nog koude lucht. Kheb ondertussen al alle sensoren in het systeem grondig geinspecteerd en netje schoon gemaakt. Ook de interieursensor netjes schoon gemaakt ... de voorschakelweerstand al vervangen en nog steeds heeft ie zo zen wisselvallige buitjes. Heeft er iemand al iets dergelijks aan de hand gehad ??? Ik begin stillaan te denken dat de eigenlijke controle-unit in het dashboard stuk is. Tis 1tje met airco ... je kent ze wel die met die 2 draaiknoppen en 2 schuifjes op. Tnx Greetz Dirkie |
Auteur: | Jeroen914 [ 09 nov 2003 3:23 ] |
Berichttitel: | |
Waarschijnlijk blijven de kleppen op de warmtewisselaars (op de uitlaat dus) hangen en moet je die weer even gangbaar maken TIP: ook zomers af en toe je verwarming even aanzetten, dan voorkom je dat de kleppen vast gaan zitten... gr. Jeroen |
Auteur: | dirkie [ 09 nov 2003 4:47 ] |
Berichttitel: | |
ok tnx !!! dat kan ik idd ook nog es proberen. Greetz Dirkie |
Auteur: | dirkie [ 09 dec 2003 7:26 ] |
Berichttitel: | |
eindelijk is dit probleem opgelost ... de 964 aan de computer gehangen ... blijken de servomotortjes onder de voorruit die de kleppen bedienen stuk te zijn ... prijs goed 350€ geplaatst... en ook de voorschakelweerstand achter de motorblower is naar de haaien ... prijs 18€ ... Greetz Dirkie |
Auteur: | dirkie [ 26 dec 2003 5:31 ] |
Berichttitel: | |
CORRECTIE ... zo is het ook op te lossen ... ben een paar dagen vrij ... kan me weer is bezighouden ... waarschijnlijke kostprijs ... 18€voor de weerstand achteraan ... http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm Dirkie |
Auteur: | dirkie [ 26 dec 2003 18:27 ] |
Berichttitel: | |
ok ... servo's zijn "gereviseerd" ... alle contacten zijn schoon gemaakt ... nieuwe solderingen waren nodig op sommige plekken ... resultaat ... servo's werken weer prima ... MAARRRR ... verwarming doet nog steeds niet wat ie moet doen ... blaast dus nog steeds warme lucht terwijl de keuzeschakelaar op koud staat !! Volgende stap ... de voorschakelweerstand in het motorcompartiment vernieuwen ... Morgen ff langs de Porscheboer en een nieuwe ophalen... Als dat niet werkt ... nou dan ben ik stillaan ten einde raad ... De servo's gedemonteerd De servo uit elkaar ... nieuwe solderingen waren nodig op de potmeters ... dirkie |
Auteur: | EriC4C [ 26 dec 2003 20:56 ] |
Berichttitel: | |
Mooi stukkie nijvere huisvlijt (en een goede besteding van tweede kerstdag ) Altijd handig om iemand met dergelijke ervaringen met een 964 te kennen . |
Auteur: | horn [ 27 dec 2003 20:21 ] |
Berichttitel: | |
http://www.smartgroups.com/message/read ... geid=11054 als je in de 964 group zoekt op heater, krijg je meer info dan je wil (denk ik). Suuk6 Horn |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 0:24 ] |
Berichttitel: | |
zo zo ... binnen de 2 uur antwoord van Mister Adrian Streather himself ... (de auteur van dat nieuwe Porsche 964 boek) Dear Dirk, Yes there are two of them. One left and one right. If you had my book it is all explained in there with a schematic diagram. The valves ar emounted at the outlet of the heat exchangers. They are not actually part of the heat excahnger assembly. It is a pressure differential valve. It operates based on the pressure of air being supplied by the forward fans versus the pressure of air from rear blower fan. Ciao, Adrian 964C4 dan gaan we dat in de ochtend maat s een keertje proberen niewaar... heb ondertussen nog een defecte servo ontdekt ... jaja zelfs om 23.30u vind ik ze nog ... gaan we nu deze nacht ff "reviseren" en zien wat er van komt ... Greetz Dirkie. en ja ... ik ben verslaafd ... ik geef het toe ... |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 0:51 ] |
Berichttitel: | |
heren ... als er tenminste iemand mijn monoloog nog meeleest natuurlek ... hoe dan ook ... ik tik het verder ... wie weet is er in de toekomst wel iemand mee verder geholpen ... Als ik nu zo alles even samenvoeg krijg je eigenlijk een logische verklaring voor heel het verwarmingsgedoe. Mijn probleem bestaat uit 2 delen ... 1. Verschillende sevo's die het kleppenmechanisme bedienen waren aan een dringende "revisie" toe ... schoonmaken ... her en der nieuwe solderingen opgelegd ... deze werken dus nu ok! Probleem was daarmee dus nie opgelost ... kan ook niet ... probleem 2 2. De achterste blower in het motorcompartiment blijft te pas en te onpas blazen ... kijk dan ff naar de email van Adrian ... kan je de conclusie snel maken natuurlek ... alle kleppen mogen dan nog zo goed werken ... ik zal altijd heete lucht binnegeduwd krijgen als die blazer achteraan blijft pompen. Komen we dus nu aan het punt dat we kunnen beginnen zoeken waarom die blower het nodig acht om continue te blowen ... Das wat voor zondag ... Mijn gezeur over de verwarming wordt vervolgd ... Greetz Dirkie |
Auteur: | Jeroen914 [ 28 dec 2003 5:09 ] |
Berichttitel: | |
Hallo tobbert Ik kan me vergissen, maar... volgens mij hoort de blower in het motor compartiment constant te blazen De kleppen op de warmtewisselaars bepalen of de warme lucht de auto wordt ingevoerd (voor verwarming) of de buitenlucht wordt ingeblazen. gr. Jeroen |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 13:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Jeroen, De blower moeten werken onder volgende omstandigheden: Als je de verwarmingskeuzeschakelaar hoger draaid dan het blauwe punt op de controle-unit ... als de temperatuur in de wagen lager is dan geselecteerd wat logisch is natuurlijk. Als de motor een bepaalde temperatuur bereikt, zodat de temperatuur in de verwarmingsbuizen in het motorcompartiment te hoog wordt. Als dit wordt geregeld door de voorschakelweerstand die zich in die achterste buis bevind. Samen met de temperatuursensor die er net boven zit. Gevolg... als de wagen heel de nacht heeft stilgestaan en er dus geen sprake is over hitte EN de keuzeschakelaar op het blauwe punt staat ... mag de blower NIET draaien. Doet hij dit wel is ofwel ... het relais, de voorschakelweerstand of de temperatuursensor stuk. Volgens vele rijden zowat meer dan helft van de 964'ers rond met 1 van deze onderdelen kapoetsj. reden : de eerste voorschakelweerstanden gemonteerd in de 964 serie waren eigenlijk van onvoldoende kwaliteit en begaven het onder de soms zeer hoge hitte in betreffende buizenlabyrint. Dirk |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 17:03 ] |
Berichttitel: | |
ok ... i give up !!!!! Alles nagekeken ... relais ...zekeringen ... voorschakelweerstand ... servo's ... pfffff .... Krengen van servo's werken perfect als ik ze eruit haal en op 12v zet. zelfs 20 keer na elkaar ... Stop ik ze er weer in ... werken ze 2 of 3 maal ... en dan weer niets ... Ok zou je dan zeggen ... is het de sturing van de sevo's die faalt ... vergeet het !! Hebben er een controle unit van een 964 ingestopt waar k zeker van ben dat ze perfect werkt ... die ellendige rotdingen doen het weer niet ... Dinsdag mag ik voor alle zekerheid een nieuwe voorschakelweerstand ophalen ... en dat is dan het laatste wat ik me ook maar kan inbeelden dat er mis kan zijn ... En toch geeft ik niet op Ga Jeroen's theorie onderzoeken ... Heat exchanger toestanden ... net mail van Adrian Streather terug gehad aangaande dit onderwerp Dear Dirk, Yes there are two of them. One left and one right. If you had my book it is all explained in there with a schematic diagram. The valves ar emounted at the outlet of the heat exchangers. They are not actually part of the heat excahnger assembly. It is a pressure differential valve. It operates based on the pressure of air being supplied by the forward fans versus the pressure of air from rear blower fan. Ciao, Adrian 964C4 Dat boek heb ik dus besteld ... hoop dat het snel hier is ... want in de workshopmanual van de 964 ... NJET, niks, nadda , nothing ... Kvraag me af wat ze bij Porsche zelf doen ... waarschijnlijk heel de handel eruit smijten, servo's, controller enz ... en alles vernieuwen ... Kan je 2000€ afdokken voor frisse lucht .... Yeah Right ... not in 2000 years ... EN IK ZAL HET VINDEN *!!?+$$**!! zowaar ik Dirk heet ... GrrRrRRrRr Ja lachen jullie maar ja ... |
Auteur: | Pascal [ 28 dec 2003 17:21 ] |
Berichttitel: | |
Ach, dirkie, da's nog niks joh (grin) Komt allemaal goed, ik heb echt respect voor je, dat je dat aan DURFT man, schroeven in je 911 Gaat bij mij vast ook wel komen... Heb in elk geval gisteren het "reseller" plaatje van de achterruit gehaald (hihi) |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 17:27 ] |
Berichttitel: | |
Durven ... gewoon netjes opletten wat je uit elkaar haalt ... oogjes openhouden ... en vooral rustig blijven ... al is dat soms nie makkelijk als je zo uren, dagen aan iets zit te prutsen en dan uiteindelijk geen resultaat hebt ... mss is de voldoen wel weer zo groot als t uiteindelijk toxh werkt ... Kben ff achter men pceetje komen zitten ... ff bekoelen ... En nu weer aan de slag ... heat Exchangervalves gaan eronderuit ... Zoals ik zei .. IK ZAL HET VINDEN ... Dirk |
Auteur: | horn [ 28 dec 2003 18:12 ] |
Berichttitel: | |
hai Dirk Zoals je weet heb ik het boek al binnen. Als je er niet uitkomt, kan ik de verwarmingspagina's morgen voor je kopieren en naar je opsturen, of dinsdag voor je inscannen en mailen. Laat maar even weten. Horn 91 C2 tip |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 18:36 ] |
Berichttitel: | |
Horn, Zal idd nog ff duren voor ik hem krijg met die feestdagen en toestanden Ff "getracked" op de DHL-site ziehier het resultaat ... 8740372200 Ann Arbor, MI - USA Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Cincinnati, OH - USA as of: December 27, 2003 07:34 8740372200 - Detailed Report Date Time Location Service Area Checkpoint Details -------------------------------------------------------------------------------- December 24, 2003 16:14 Ann Arbor, MI - USA Shipment picked up December 24, 2003 17:06 Ann Arbor, MI - USA Departing origin December 27, 2003 07:34 Cincinnati, OH - USA Departed from DHL facility in Cincinnati, OH - USA Dat boekkie hing op 27 december blijkbaar nog in Cincinnati ... ff afwachten waar het morgen hangt ... Greetz |
Auteur: | EriC4C [ 28 dec 2003 23:19 ] |
Berichttitel: | |
Zijdelings met het topic te maken: Bij mij blijft de blower in het interieur ook op stand "0" draaien (geen verschil met stand "1"). Als de wagen bijvoorbeeld heel de nacht heeft stilgestaan en er dus geen sprake is van hitte EN de keuzeschakelaar op het blauwe punt staat, draait bij mij de blower achter in het motorcompartiment NIET , maar in het interieur dus wel . Dit probleem, of liever de oplossing ervan, bij iemand bekend Groet, Eric |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 23:31 ] |
Berichttitel: | |
Eric wat gebeurd er als je de stand vd verwarming hoger zet dan de temperatuur in je auto ??? voel je dan nog die blower ??? |
Auteur: | EriC4C [ 28 dec 2003 23:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Yep ..... en de blower achter schakelt in . |
Auteur: | dirkie [ 28 dec 2003 23:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Prijs je gelukkig ... jouwe is 100% okay. Dirk |
Auteur: | EriC4C [ 29 dec 2003 9:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dacht het niet ..... waar is stand "0" anders voor als er geen verschil merkbaar is met stand "1" De kachelunit achter is 100% OK, maar dat mag ook wel, die is net vervangen ..... €276 excl. btw Groet, Eric |
Auteur: | dirkie [ 29 dec 2003 12:38 ] |
Berichttitel: | |
Eric, toen bij mij destijds het probleem voor het eerst opdook ben ik bij de off. P dealer langsgeweest. Toen heb ik haarfijn uitgelegd wat de problemen waren alsook dat mijn blower voor heel zachtjes blijft blazen met de keuzeschakelaar op 0. Had toen ook wel zoiets van "waarom dan een 0 stand". Doch wisten ze me daar te vertellen dat dit zeer normaal is bij de 964. Was een gegeven dat mij door de andere problemen eigenlijk even was ontgaan en heb ze bij deze gelijk even aan Adrian doorgemaild. Ben ook benieuwd naar zijn antwoord hierop... Zodra ik antwoord heb lees jij het hier ook En jouw kacheleenheid vervangen voor 276 ex btw ... s nie veel hoor ... heb al prijzen gehoord van dik 550€ Je bedoeld toch de controle eenheid in het dash hé Greetz Dirkie ps. Vandaag gaat de Cup-uitlaat eronder ... kben es benieuwd ... |
Auteur: | dirkie [ 29 dec 2003 13:00 ] |
Berichttitel: | |
Zoals beloofd Eric ... Adrian's antwoord ... Dear Dirk, Good luck with the first lot on the servos. To answer your second question, yes it is. The fan are required to run at 0. This speed is also variable. Some people often ask what the speed input to the control unit is for. One reason is for the fan speed at 0. The fan speed can also be varied by the temperature sensor installed (no you cannot see it or get it out it is molded) in the fan blower amplifier. The other item which uses driving speed is the fresh air servo. The faster you drive the servo will start to close. Ciao, Adrian 964C4 Dus Eric ... zoals eerder vermeld ... prijs je gelukkig ... jouwe werkt zoals het hoort ... Dirkie |
Auteur: | EriC4C [ 29 dec 2003 13:01 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
..... ben zeer benieuwd naar zijn antwoord
Nee, bedoelde de blowerunit achter bij de motor ..... asje was uit de lagers gelopen en piepte dus, met het risico van helemaal vastlopen ..... "klik eruit, klik erin" ..... en "veel" € kwijt . Groet, Eric |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |