Auteur |
Bericht |
Toon
|
300mA lekstroom
Mijn 964 heeft 300mA lekstroom. Gevolg dat accu snel leeg is ...
Alle zekeringen er een 1 voor 1 uit gehad en lekstroom gemeten, maar over geen enkele zekering is er een grote val in lekstroom te meten (behalve bij klokje).
Wat kan het zijn? Ik dacht aan het alarm omdat ie wel eens spontaan af gaat (zie ander draadje - nog niet opgelost).
Hoe meet je dat? Mij alarm is een Gemini 6090 en als ik alle klemmen van het alarm afhaal dan gaat de noodsirene en kan ik dus niet de lekstroom meten .....
Kan er anders nog lekstroom zijn dat niet via een zekering wordt afgedekt?
|
20 apr 2007 16:25 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Op de sirene van het alarm zit vaak een sleutelgat. Met de sleutel die je -als het goed is- bij het alarm hebt gekregen, kun je het alarm 'uitzetten'. De eventuele centrale deurvergrendeling etcetera via de (alarm)afstandsbediening werkt dan -vaak- wel nog.
Dan je de lekstroom meten.
Ik verdenk overigens ook het alarm....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 apr 2007 16:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Vrijwel alles loopt via een zekering, behalve de startmotor.
Heb je iets aan je radio veranderd ?
Als je de standby-stroom verwisselt of samenknoopt met de gewone 12V aansluiting van de radio wil dat weleens gebeuren.
Ik heb lekstroom ook wel eens gehad door een vervuilde trekhaak aansluiting, maar dat zal hier wel niet.....
Zijn de lampjes in motorruimte en kofferbak wel uit ?
Als je niets voor de hand liggends kunt vinden, zou ik een amperemeter in serie zetten met de accu-klem en dan één voor één de zekeringen lostrekken. Je krijgt dan wel helder in welk deel het probleem zit.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 apr 2007 9:57 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Ik heb het hier al vaker gepost, maar sinds ik mijn 993 heb laten ombouwen van een aftermarket k3 alarm naar een origineel P k2 alarm is bij mij dit probleem opgelost.
Volgens PCG zijn er zeer regelmatig dit soort problemen met 964/993.
|
21 apr 2007 10:35 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Heb een Gemini alarm gehad op de motor ( honda VFR) gaf ook constant problemen.
Ik zou het bij het alarm zoeken inderdaad.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
21 apr 2007 13:15 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een goed alarm mag nooit zoveel stroom trekken.
Als het al de boosdoener is zou ik de backup accu van het alarm verdenken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 apr 2007 0:18 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
mwah als die stuk is dan trekt ie wel zo de accu leeg, vergis je niet! Wat ik heb gezien..en dan nog eens vinden en vervangen.
|
22 apr 2007 0:30 |
|
|
Toon
|
ik heb dus idd een multimeter tussen accupool (-) en klem in serie geplaatst en vervolgens alle zekeringen er een voor een uit getrokken en geen resultaat ...
Volgens mij heeft het alarm geen backup accu. Want als het alarm actief is en de accupool van de normale accu eraf is gaat alarm niet af en plaats ik de multimeter serieel dan wel ...
|
23 apr 2007 9:22 |
|
|
jelle
996 Millennium
Voorheen 964C4, 993C2, 9964SNL
|
Heren,
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn vorige 964 Carrera 4.
Daar heb ik alles eruit gehad, inclusief alarm (want dat was verdachte nummer 1), maar de oorzaak lag daar niet. Het lekstroomverbruik lag veel hoger dan het alarm trok. Uiteindelijk heb ik het gevonden: het was de radio die de lekstroom veroorzaakte. Overigens waren zwart en rood van de radio in mijn geval doorgelust naar de radardetector.
De stereo was overigens in mijn 964 niet via de zekeringenkast geschakeld. Dus de zekeringen een voor een eruithalen had geen resultaat opgeleverd. Daardoor duurde het lang voordat ik erachter was, ik had 'm eerder in mijn zoektocht al uitgesloten.
Dus het kan handig zijn om even je radio eruit te trekken met de U-vormige klemmen en een paar dagen helemaal af te koppelen. Kleine moeite. Het is best mogelijk dat daar je probleem zit.
Jelle
|
24 apr 2007 18:32 |
|
|
91184
911 3.2 1984 coupe
|
Probeer ook eens om de draden van de dynamo los te halen en dan weer meten. Een probleem met een diode in de dynamo kan ook een lekstroom veroorzaken terwijl de dynamo wel goed oplaad. De dynamo gaat buiten de zekeringkast om. Succes!
|
24 apr 2007 22:01 |
|
|
Toon
|
OK - Ik zal het eens proberen.
dat van de radio is makkelijk te checken.
Waar kan ik de draden van de dynamo vinden? De dynamo zit toch achter de FAN? Moet ik deze dan uitbouwen?
|
25 apr 2007 9:01 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
En toch: ik had er een Gemel alarm inzitten en daarmee was soms de accu binnen een week leeg.
Nu het eruit is kan ie minstens een maand staan zonder problemen...
|
25 apr 2007 20:48 |
|
|
David986
P 993 C2+996 carrera 4Meerssen (L)
|
Mijn 993, heeft ook last van lekstroom, heb een Gemel alarminstallatie.
Zijn met een origineel Porsche alarminstallatie alle problemen opgelost?
Vind ook een nadeel van die aftermarkt alarminstallaties dat je telkens als je de auto opnieuw wil starten je het alarm moet inschakelen en weer uit...Is dit ook nog nodig met een Porsche alarminstallatie?
|
11 mei 2007 19:33 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Bij mij is het probleem in ieder geval opgelost met de originele P spullen.
En inderdaad hoef je hierbij ook niet om de haverklap het alarm weer in/uit te schakelen, zolang de sleutel in het contactslot blijft kun je weer direct starten. Pas na een kwartier of zo gaat ie automatisch op de startblokkering, niet na 2 minuten al bij de Gemel...
Het kost even wat, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb.
|
12 mei 2007 9:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
@David986: Bij mijn alarm kun je, als de startblokkering ingeschakeld is, maar als de rest nog niet geactiveerd is, door een druk op de knop met de sleutel in het contact, de startblokkering weer uitschakelen. Eén druk is dus voldoende en niet eerst in- en daarna weer uitschakelen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 mei 2007 11:09 |
|
|
Toon
|
Vandaag de auto naar de Wittebrug gebracht omdat ik alles gechecked had en niets kon vinden.
Bellen ze me net op om te zeggen dat het het handschoenvakje verlichting was die bleef branden.
Ik had dit natuurlijk al gecheked of dit bleef branden maar toen dus niet - blijkbaar alleen icm het onderhoudsboekje in het handschoenvakje ....
|
29 mei 2007 15:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2007 15:18 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Wat moet ik precies meten om te zien of er een lekstroom is?
Heb ook last van een lege accu als deze niet op de druppellader staat.
|
29 mei 2007 19:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
max. 100 mA, bij een origineel alarm is het slechts 40 mA.
wel even wachten, want eerst is het de eerste waarde maar na activeren alarm zakt het snel naar de 2e
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 mei 2007 21:10 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ok, je moet dus de hoeveelheid Amperes meten. Maar waar meet ik dit en hoe?
Vanmorgen weer een lege accu ondanks druppellader
Hoe kan ik controleren of de dynamo wel bijlaadt, of zou de accu gewoon op zijn?
|
31 mei 2007 10:39 |
|
|
Toon
|
eerst even je accu weer opladen ...
vervolgens de klem van de -min accupool los halen.
nu tussen accupool en klem de stroom meten met een multimeter.
Dus dit is dan de stroom die door DME, alarm en radio (en dus eventuele lek stroom) wort gebruikt.
Normaal moet die zo rond de 50mA liggen en dan is het goed
Hiervoor moet je zorgen dat alle accesoires en lampjes die via (deur)contacten aan kunnen uit zijn.
Druk ook contact van bagageruimte in en haal niet alleen het lampje eruit omdat via dit contact toch stoom blijft lopen (gek genoeg).
|
31 mei 2007 11:10 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Bij het losmaken van de accu gaat de alarmsirene af en blijft gaan. Heb geen idee hoe ik deze uit moet doen behalve de accu weer aansluiten.
|
31 mei 2007 19:14 |
|
|
jelle
996 Millennium
Voorheen 964C4, 993C2, 9964SNL
|
Het alarm heeft een eigen accu en vindt het terecht verdacht dat de hoofd-accu plotsklaps dood is (dat lijkt op het trucje van dieven die kortsluiting veroorzaken bij een lamp aan de buitenzijde en daarmee in 1 klap de hoofd-accu om zeep proberen te helpen).
De accu van het alarm wordt overigens steeds gevoed door de hoofd-accu links voorin (degene die jij probeert af te koppelen) en houdt de aanvoer van stroom dus ook nauwlettend in de gaten.
Bij mijn 964 zat de (niet-originele) sirene met aangehechte alarm-accu alarm onder de motorkap rechtsachter. Ik heb daarvan de stekker uitgetrokken, waarna de sirene wel even loeide, maar al snel zwakker werd omdat deze geen voeding meer kreeg. Vervolgens kun je naar keuze de sirene wel of niet aangesloten laten. Het alarm doet het ook zonder sirene, maar maakt dan geen lawaai meer, terwijl de startonderbreker en dergelijke wel gewoon blijven doorwerken.
Oftewel: volgens mij is het onvermijdelijk dat je op deze wijze wel even geloei krijgt, maar daarna wordt het vanzelf stil en kun je de hoofd-accu gewoon doormeten. Succes!
Jelle
|
01 jun 2007 7:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Bij de originele installatie kan je de accu gewoon losnemen als het alarm niet 'op scherp' staat
Als je zondag zin hebt om even naar Den Haag te rijden, om e.e.a. door te meten...., stuur dan een email (zie knop...).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 jun 2007 21:04 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ik zal de handleiding van het alarm eens doornemen. Er schijnt inderdaad een manier te zijn om de accu los te halen zonder dat de sirene afgaat.
Vanmiddag de P. verwend met een nieuwe Bosch Silver accu, oude accu was echt slecht.
Bij het aansluiten van de versterker een vonkje, schijnt dat een versterker ook wat stroom verbruikt in standby mode.
|
01 jun 2007 21:41 |
|
|