| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Kilometerteller 924 telt niet meer...
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=14055
Pagina 1 van 1

Auteur:  Tom80 [ 19 jun 2007 19:36 ]
Berichttitel:  Kilometerteller 924 telt niet meer...

Helaas, vandaag viel me op dat mijn dagteller al een paar dagen op 299 stond. Mijn teller lijdt aan de gevreesde VDO-ziekte, radertje overleden.

Zijn die dingen nog ergens te krijgen? Rennbay heeft ze voor de 944 maar de 924 staat nergens vermeld... of moet ik op zoek naar een gebruikt instrumentenpaneel wat het misschien volgende maand ook opgeeft?

Auteur:  Marco [ 19 jun 2007 19:44 ]
Berichttitel: 

goed voor de inruilwaarde :lol: :wink:

Auteur:  2.2VTEC [ 19 jun 2007 19:50 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
goed voor de inruilwaarde :lol: :wink:


als het enkel de dagteller is heeft het geen impact op de totale km-stand - ooit in de rubriek "Klokje Rond" van Autoweek eens het verhaal gelezen van een bejaarde Franse bak waarvan de km-teller bij elke afgelegde km 100 km doordraaide :wink:

Auteur:  Tom80 [ 19 jun 2007 22:07 ]
Berichttitel: 

Het zijn beide tellers, maar ik vrees dat we bij deze auto niet meer over inruilwaarde spreken. Ik wil bovendien wel weten hoeveel kilometer ik heb afgelegd tussen twee keer tanken, dus een werkende teller is wel een voordeel.

Addendum: net nog even een ritje gemaakt, hij telde weer netjes door. Blijkbaar is het radertje niet stuk maar draait los op het asje, af en toe pakt het weer en dan heb ik weer een teller. Hmmm, zou dat met epoxy op te lossen zijn?

Auteur:  Gewoon Joost [ 19 jun 2007 22:59 ]
Berichttitel: 

bij de 924 en de 944 type 1 is de dagteller verbonden met de km teller, dus als het tandwieltje van de km teller breekt ( wat het meest voorkomt )
wordt dat tandwieltje door het aandrijvende wormwieltje weggedrukt naar achteren en is de aandrijving weg.

dat kun je het goedkoopst repareren door het tandwieltje met goede seconden lijm te repareren, het beste is natuurlijk een goed tandwieltje zoeken.

het tandwieltje zit op het km asje geperst, en kun je er met een beetje voorzichtigheid van af schuiven met een schroevendraaier.

groeten joost

Auteur:  Ropor [ 20 jun 2007 16:09 ]
Berichttitel: 

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn 924.

Na wat rondzoeken kwam ik bij het volgende bedrijf uit:
http://www.info-instruments.nl

Ik heb even contact gehad met hun waarbij het volgende naar mij werd teruggemaild:
------------------------------
Er zijn 2 soorten tellers; electronisch en mechanisch.

Zo te zien is dit een electronische teller. Maar die zijn er ook in 2 versies.......

Dan zal naar alle waarschijnlijkheid een tandwiel stuk zijn. (beide gevallen)
De frontring moet er af en op en dat is best lastig terug te zetten.
En we versturen geen reparatie onderdelen op.
Daarbij moet je dan ook de wijzer etc. demonteren dus zit je ook met een ijking te kijken.

Mits tandwiel voorradig geschate rep. prijs 150 euro excl. btw (en excl. eventuele verzendkosten)
------------------------------

Ik ga mijn teller zelf demonteren (nu even geen tijd dus over enkele weken) en kijk even of dat ijken echt een probleem is.
Als het tandwieltje stuk is ga ik, zo mogelijk, een nieuwe laten maken.

Auteur:  Gewoon Joost [ 20 jun 2007 22:08 ]
Berichttitel: 

de 924 en 944 type 1 hebben mechanische tellers, pas vanaf de 2e helft van 1985 werden de km tellers elektrisch, in de 944 type 2.

en inderdaad zijn de tellers van de 924 en 944 heel lastig open te krijgen, maar geduld is een schone zaak...heb ik welles gehoord :lol:

groeten joost

Auteur:  Tom80 [ 21 jun 2007 19:38 ]
Berichttitel: 

Ik kreeg op een ander forum deze tip:

http://www.wienk.uwnet.nl/speedo1

Mijn teller doet het bij koel weer ook, en zo te zien vrij betrouwbaar. Dit is trouwens wel een aardige verklaring waarom mijn verbruik zo varieert: als het warm is geeft de teller minder afgelegde afstand af dan als het koel is.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/