Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:48

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Herrie na revisie Targadak 911 1988 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Herrie na revisie Targadak 911 1988
Heb zo'n 3 maanden geleden een 911 Targa uit 1988 aangeschaft. Inmiddels zijn de rubbers vervangen en gisteren is ook het dakje weer opnieuw bekleed (bij Hans Knoop uit Bergeijk NL). Ziet er prima uit, maar...

Volgens Hans is niet het goede rubber aan de voorzijde gemonteerd. Hierdoor ligt het dakje een beetje hoog. Dat uit zich in enorm windgeruis :( vanaf zo'n 120 km/uur (en dat is jammer, want dan begint het net leuk te worden...) Kan iemand mij misschien een foto sturen van het rubber van een goed functionerende 911 Targa? Dan kan ik die vergelijken met 'mijn' rubber. Kan ik naar mijn garagist om weer verder te komen.

Hartelijk bedankt!

Kees

11 jul 2007 8:48
Profiel
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7361&postdays=0&postorder=asc&highlight=filmpjes&start=800

Kijk is hier op pagina 33 post 16, staat een filmpje IX waar ze het targadak afstellen en zie je de rubber.
Schrik niet van het afstellen :wink:

11 jul 2007 9:03
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
kan je de sloten niet wat strakker zette aan de voor zijde?

anton964

11 jul 2007 9:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Interessant filmpje Cabrio Wim. Het dakje daarin ziet er wel heel gelikt uit en lijkt aan de voorkant helemaal vlak. Dat is niet het geval bij mijn dakje; tussen de sloten* lijkt het iets hoger te liggen en daar komt de meeste herrie vandaan. Het lijkt erop, dat het dakje als geheel een beetje lager zou moeten 'vallen'. Heb alleen geen idee hoe dat te bereiken.

* De sloten strakker zetten lijkt me daarom geen optie anton964...

Voorlopig bedankt voor jullie reactie! Nog andere tips?

Mvg, Kees

11 jul 2007 16:56
Profiel
Bericht 
@911kees, heb je dan niet gezien hoe ze de rand voor aan het targadak helemaal met de hand in model slaan, zodat ze op die manier een goed sluitend dak krijgen.

11 jul 2007 17:10
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja dat heb ik zeker gezien... Heb ook geprobeerd om het allemaal een beetje in model te slaan. Lijkt niet echt geholpen te hebben :( . Volgens mij zit het probleem er echt in dat het dakje een beetje te hoog ligt. Dus misschien zit er toch een verkeerd rubber in...

15 jul 2007 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Bekend probleem na het vervangen dit rubber bij een targa.

Er zijn twee soorten rubbers leverbaar , maar beiden geven waarschijnlijk het zelfde probleem. De verschillen tussen de twee rubbers zitten ter hoogte van de zijspiegels en niet boven bij de dakafdichting.

Ik waarschuw klanten ook altijd hiervoor.
Het lijkt wel of de nieuwe rubbers van tegenwoordig een iets andere (dikkere ?) maatvoerring hebben en het strakker afstellen van het dak is niet altijd een sucsesvolle oplossing omdat de kracht die je op de hendels moet zetten om het dak te vergrendelen dan te groot is.

15 jul 2007 12:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
als je het dak uitklapt op tafel en de binnen kant naar boven doet,zie je zwarte klipjes zitten.kijk eens of je de bekleding heen en weer kan halen.
je kan de twee schroefjes een slagje losdraaien en ze dan schuiven.
het kan zijn dat als je gaat rijden de kap een beetje omhoog word gezogen en dat kan dus zo minder worden.als ze niet goed zouden staan.
als je het niet kan of snapt hoor ik het wel.
heb dit toevallig pas ook bij iemand gedaan en die was toen weer dik tevreden.
zorg ook dat de sponning waar je het rubber in lijmt goed schoon is,zodat het rubber er helemaal in gaat en niet nog op oude lijm zit.
als je het rubber er in hebt gelijmt doe dan het dak er gelijk op zodat je het zover mogelijk naar beneden drukt.
smeer alleen de onder zijde van het rubber en de onder kant van de sponning in met contactlijk.niet de zijkanten want dan krijg je hem niet goed op zijn plaats gedrukt.
je mag natuurlijk altijd langs komen als het niet lukt.

gr anton964

16 jul 2007 0:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]