Auteur |
Bericht |
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Ruitenwisser interval op mijn 911 van '77 werkt niet
De ruitenwisserinterval op mijn 911 doet het niet. Als ik aan het knopje draai gebeurd er niets.
Ook heb ik een probleem met de ruitenwissers: die stoppen waar ik ze afzet.
maw die keren niet terug naar hun ruststand.
( ben ondertussen al goed geworden om ze op de juiste plaats stil te leggen maar handig is anders)
Ik vermoed dat deze 2 problemen samenhangen en mijn ruitenwisser-relay defect is.
Zit die relay achter de intervalknop of hebben ze die ergens anders verstopt ?
Volgens de rode Haynes boek p206 in de kofferruimte naast de pinkerdoos maar bij mij dus niet.
Iemand suggesties ?
_________________
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
27 jul 2005 17:24 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
sleepcontacten?
Ik zou eerder denken aan een slecht werkend sleepcontact van je ruitenwissermotor? Bij het afzetten van de ruitenwisser zou er stroom nr de wissermotor blijven gaan via de batterij en de sleepcontacten. Deze geven stroom aan de motor tot een van de sleepcontacten in de uitsparing van een contactplaat komt . Daarna stopt de wisser steeds op dezelfde plaats en start opnieuw als het sleepcontact opnieuw met de contactplaat in aanraking komt. Is een van de twee sleepcontacten niet meer goed krijgt het motortje geen stroom meer, zou ik denken......en de wisser stopt dadelijk.
Bijkomende vraag:is dit systeem wel toegepast op jouw 911?
zwarte Wim boxster
|
27 jul 2005 22:47 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Ik heb een 911S uit 76 en exact hetzelfde probleem. Ik hoor het relais wel schakelen en voor zover ik kon doormeten werkt deze ook nog. Ik ben alleen geen electrotechnicus dus dit kan ik fout hebben.
Voor de duidelijkheid, om bij het relais te kunnen moet je in de kofferruimte voorin de ventilatiebehuizing weg halen incusief bedieningskabels. Het is niet moeilijk maar wel bewerkelijk. Als je die behuizing weg hebt gehaald en je kijkt van de voorkant tegen de auto aan zit de relais links (bijrijderskant) en vrij laag. Vanaf je instrumenten kun je er dus niet bij.
Een technicus op dit forum heeft ooit eens geroepen dat dit een standaard probleem was en niet moelijk om op te lossen, maar toen ik vroeg hoe dan heb ik er nooit antwoord op gekregen.
Als je er uit bent hou ik me bijzonder aanbevolen.
|
28 jul 2005 14:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Stef,
Dacht dat ik een complete ruitenwisserinstallatie had liggen van een SC.
Deze had ik toen vernieuwd i.v.m. versleten asjes.
Zal de zolder opgaan of het er nog ligt.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jul 2005 14:38 |
|
|
Eric sc
Tussen de bollenvelden
|
Dit licht waarschijnlijk aan de ruitenwisserschakelaar.
Ik heb zelf twee sc en alle twee het zelfde probleem gehad.
Bij alle twee het stuur eraf en de schakelaar gereinigd en weer werken.
|
28 jul 2005 18:02 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Probleem is opgelost.
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
31 jul 2005 17:42 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Vertel ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
31 jul 2005 21:58 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Anne,
das een lang verhaal dat je hier kan lezen: http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=978
Cheers,
Stefan
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
01 aug 2005 10:16 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Heeeee,jij gaat vreemd
Wel een serieus forum bij die belgen,niet 1 "grappige" opmerking.
kunnen wij wat van leren
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
01 aug 2005 11:33 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Nee, is net andersom: als ik hier ben ga ik vreemd !
Ben daar anders wel goed geholpen hé
Voor de grappige zaken zal je wat meer moeten lezen denk ik, staan er zeker tussen
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
01 aug 2005 11:42 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
helaas, ik kan niet bij de belgische site.. dan moet ik inloggen.. had graag geweten hoe ik dit oplos...
Ben er namelijk nu mee bezig.. ik zal zowiezo ff kijken naar dat relais ,et die sleepcontacten.. mischien dat ik daar iets aan ontdek...
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
11 jul 2007 10:52 |
|
|
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Hans,
gewoon registreren en dan komt dat in orde.
Groeten,
Stefan
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
11 jul 2007 10:56 |
|
|
cabrio wim
|
Oplossing van RSR (Belgisch Porsche Forum)
Alle ik zal het dan maar eens uitleggen op het forum dan is iedereen tevreden.
Neem je klok en je kilometerteller er uit en dan zie je de draden en de aansluiting zitten van je ruitenwisser motor. Meet hier op de rode draad of je wel stroom krijgt, let wel op je vingers dat als de motor draait je vingers er nergens tussen geraken. Als je hier stroom krijgt dan is je hendel stuk voor je ruitenwissers te bedienen . Als je geen stroom krijgt dan zit je ergens met een verlies en daar zal je moeten achter zoeken. Wat je interval betreft daar zit hoe raar het mag klinken alles in knopje zelf in. Voor je meet zie eerst effen heel goed dat de zekering niet weg is en of de draad nog goed is aangesloten aan je zekeringkastje.
Alle ze ben je nu te vrede ?
|
11 jul 2007 22:23 |
|
|