| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Tips aankoop 993
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=14643
Pagina 1 van 1

Auteur:  Master Ken [ 03 aug 2007 13:03 ]
Berichttitel:  Tips aankoop 993

N.a.v. volgende topic:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=

Bij deze een nieuwe topic voor de 993 (en alle verschillende smaken).

Bij deze graag alle adviezen tips die het mensen makkelijker moeten maken bij de zoektocht naar de geschikte P.

Succes met je zoektocht! :wink:

Auteur:  Eric [ 03 aug 2007 17:10 ]
Berichttitel: 

Weliswaar in het Duits:

http://www.elfer-gtr.de/

Auteur:  Flatsix6 [ 03 aug 2007 18:57 ]
Berichttitel: 

Ik wens je alvast veel succes en het nodige geduld toe bij je zoektocht.

Een 993 is en fantastische wagen die gezien zijn leeftijd, nog altijd mee kan in deze tijd.

Toen ik op zoektocht ging naar mijn 993, wist ik dat deze wagen ook duurder zou zijn dan mijn vorige Porsche (Boxster 2.7, modeljaar 2003).

Je moet je zeker geen fabeltjes wijs laten maken, maar een goed onderhouden 911 kost geld.
Natuurlijk krijg je daar heel veel voor in de plaats terug, waardevats, laatste luchtgekoelde motor, ontwerp daterend van de jaren '60 dat met de 993 serie zijn absolute hoogtepunt bereikt heeft! Een wagen met een motor di goed onderhouden probleemloos 500.000 km zou moeten kunnen lopen. Maar daar knelt het zaakje ook.

Ik heb mijn 993 4S gekocht omdat het mijn jeugddroom was. Ik laat mijn onderhoud steeds bij een officieel Porsche dealer uitvoeren, vroeger in België, maar nu in Duitsland, omdat men daar stukken professioneler werkt en men speciale onderhoudsprogramma's heeft voor elk type 911.

Uit ervaring is gebleken dat de onofficiële Porsche dealers soms prijzen durven aanrekenen die ddurder kunnen uitvallen dan bij een officiële dealer en waarbij men bovendien niet kan genieten van de 2 jaar garantie op de stukken. (Die garantie heb ik in België al enkele keren kunnen gebruiken, geukkig maar).

Maar dat is een kwestie van wat je eigenlijk wilt natuurlijk en dat moet je voor jezelf uitmaken.

Waar moet je opletten

1) Koop FLAT 6 Magazine (Guide d'Achat), waar je werkelijk alles over e wagen kunt te weten komen.
2) Vraag de eigenaar van je toekomstig voertuig of hij bereid is om een controle (op jouw kosten uiteraard) te laten uitvoeren bij een officiële dealer.
3) Vraag de volledige geschiedenis van de wagen op, alsook de onderhoudsfacturen + boekje (heel belangrijk om toekomstige kosten, zoals bvb een koppeling reeds te kunnen budgetteren)
4) Neem desnoods een OBJECTIEF iemand mee die de agen met een andere blik zal bekijken als jij.
5) Een 993 moet altijd rechtdoor remmen
6) Lichte pendelbeweging in stuur is normaal
7) Roest kan optreden onder de afdichtband van de vooruit en de alu-profieltjes van de zijruiten.
8) Bekijk de lijn van de wagen en controlleer op onregelmatigheden of niet mooi aansluiten van carosseriedelen.
9) Verwijder koffertapijt en bekijk langsarmen.
10) Draai de sleephaken in voor-en achterbumper en kijk of dit moeiteloos mogelook is, blijkt dit zoniet te zijn, dan duidt dit op mogelijke schade.
11) Controlleer en vergelijk het vignet met codes in de kooferklep met het vignet in het onderhoudsboekje.
12) Contacteer de vroegere eigenaars en de garages die het onderhoudsboekje afgetempeld hebben.
13) Contacteer Porsche Import en vraag om de originele besteldocs naar je door te faxen. (kan je zien met welke opties de wagen besteld is en in welk land de wagen werd ingevoerd)
14) Laat je zeker en vast begeleiden
15) Met de wagen zelf rijden en je niet laten op een dwaalspoor brengen door sterke acceleratie e.d. Luister daarentegen of je niets vreemds hoort.

De staat van de wagen is belangrijker dan het aantal km's op de teller. Een goed onderhouden 993 kan gemakkelijk meer dan 300.000 km aan.

Neem vooral je tijd om de wagn van je keuze te zoeken.
Groeten :D

Auteur:  Master Ken [ 13 aug 2007 22:27 ]
Berichttitel: 

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ankooptips

Auteur:  Stime [ 12 feb 2008 22:09 ]
Berichttitel: 

Wat bedoelen jullie met: 6) Lichte pendelbeweging in stuur is normaal?

Speling in het stuur bij de kruiskoppeling soms?

Auteur:  Flatsix6 [ 14 feb 2008 1:30 ]
Berichttitel: 

Met een lichte pendelbeweging bedoel ik dat wanneer je met oudere types 911 rijdt, je bij het rijden over dwarsrichels of oneffenheden op het wegdek, een lichtjes heen en weer beweging/neiging voelt in je stuur.
Dit is perfect normaal en kan zelfs nog steeds met een 997 optreden. Heeft te maken met het concept van de 911.

Waarschijnlijk kunnen andere forumleden je een zeer duidelijke technische uitleg geven. Ik kan alleen maar vertellen wat ik ervaar aan het stuur van dez wagen.

Groeten,

Flatsix6

Auteur:  Heiko [ 16 feb 2008 15:54 ]
Berichttitel: 

Hier kan je misschien ook het een of andere vinden (en jouw duits trainen ook...):

http://www.993-cabriolet.de/Kaufberatung.htm

groetjes
Heiko :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/