|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Tips aankoop 928
N.a.v. volgende topic:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
Bij deze een nieuwe topic voor de 928 (en alle verschillende smaken).
Bij deze graag alle adviezen tips die het mensen makkelijker moeten maken bij de zoektocht naar de geschikte P.
Succes met je zoektocht!
|
03 aug 2007 13:09 |
|
|
porsche928_rookie
|
Ehm... waar je op moet letten bij een 928 en wat je zeker moet vervangen is nogal een verschil.
Koop er 1 met mooie lak en perfect interieur, en waar alles, alles nog bij werkt (alles electrisch).
Nu wat je zeker moet vervangen!!!!
Een 928s oldtimer wordt volgens mij een uitstervend ras om de volgende redenen:
1: tandriem moet bij alle 2e handsjes vervangen worden (wanneer vervangen zwart op wit, dan kopen, binnen 60000 vervangen, motor moet eruit) kosten euro 800
2: handbak? km stand? >150k, vervangen hele lijn cardan+automaat+tansaxle, kosten euro 1500.
3: auxiliary air pump >150k vervangen (zijn al heel moeilijk 2e hands aan te komen, algemeen probleem bij 928s)
4: cardan, >150k, giert en knalt er of na 5 jaar pas uit of na 6 maanden al, you never know, bij gieren gewoon vervangen, rijdt rustiger want een keer knallen doet ie.
5: klokjes mogen absoluut niet bibberen, speel met het dashbordlicht, alles moet strak blijven, zoniet, dan heb je geen betrouwbare instrumenten.
6: tap de olie van de transaxle altijd af bij aankoop, mag niet zilverolie zijn, anders lijn geheel vervangen (als je toch bezig bent).
BOVENSTAANDE IS ECHT NOODZAAK! vergis je niet!
Bijna alle 928s >150k moet, MOET een nieuwe lijn in en tandriem vervangen.
Of rijdt als een oma.
Ja, ik weet het nu zeker, de 928s gaan de 911-liefhebbers nog waarderen simpel om de redenen dat de 928s nog maar zelden op de weg is.
De auto is echt afgeschreven en valt echt onder oldtimer.
Ga dan voor een S4, ook daar tandriem!, klokjes, airco, transaxle.
|
14 sep 2007 17:20 |
|
|
Ad928
928 1978 #1100
911S 1971Capelle aan den IJssel
|
2: handbak? km stand? >150k, vervangen hele lijn cardan+automaat+tansaxle, kosten euro 1500.
3: auxiliary air pump >150k vervangen (zijn al heel moeilijk 2e hands aan te komen, algemeen probleem bij 928s)
4: cardan, >150k, giert en knalt er of na 5 jaar pas uit of na 6 maanden al, you never know, bij gieren gewoon vervangen, rijdt rustiger want een keer knallen doet ie.
6: tap de olie van de transaxle altijd af bij aankoop, mag niet zilverolie zijn, anders lijn geheel vervangen (als je toch bezig bent).
BOVENSTAANDE IS ECHT NOODZAAK! vergis je niet!
Bijna alle 928s >150k moet, MOET een nieuwe lijn in en tandriem vervangen.
Of rijdt als een oma.
Paar vraagjes:
2. Begrijp ik niet. Heb je het nou over een automaat of een handbak
3. Wat doet dat ding? Kan buiten werking worden gezet. Alleen nodig om de V-snaar van de ventilator goed te laten lopen. Verder alle aansluitngen van de airpump die het nokkenashuis zitten afdoppen.
4. En wat als die cardan niet giert? Knalt hij er dan toch uit? En hoe openbaart zich dat?
mvg
Ad928
_________________________________________ Ad
Porsche 911S 1971 (ontmanteld)
Porsche 928 4.5L oakgrün handbak 1978
www.ad928.punt.nl
|
22 sep 2007 17:41 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ik zou die luchtpomp links laten liggen idd. Je kan altijd kortere Vsnaren kopen, of zelfs de mechanisch aangedreven fan vervangen voor een elektrische.
|
22 sep 2007 20:47 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|