Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Afstandbediening deurvergrendeling / alarm 993
Wellicht een vreemde vraag, het volgende:
Ik heb een 993, modeljaar 1994 en voorzien van een origineel porsche fabrieksalarm en centrale deurvergrendeling.
Als ik de deuren met de sleutel sluit wordt het alarm ingeschakeld.
De 993 is van origine geleverd in Belgie en compleet met alle boekjes.
Zit er nu standaard een afstandbediening (m.b.v. handzenders) bij? Of bij Belgische 993's juist weer niet?
Zijn de benodigde handzenders wellicht via de dealer na te bestellen?
Alvast bedankt.
Marcel
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
13 aug 2007 1:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
MIjn 993 targa uit 1996 (model97) komt ook oorspronkelijk uit Belgie en heeft een afstandbediening van Porsche....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 aug 2007 7:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je opent/sluit dus altijd met de sleutel in de deur en dan vergrendelt ook het andere portier en het alarm schakelt in?
Wanneer er een draadloos systeem op de auto zit, werkt dit zo helemaal niet.
Als ik de L-deur zou afsluiten met de sleutel - eerst dopje verwijderen uit het slot - dan gaat uitsluitend dat portier op slot, andere niet, geen inschakelen van alarm/startblokkering etc.
Je P. heeft dus geen 'wireless'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 aug 2007 13:16 |
|
|
mr.burns993
|
die van mij werkt dus op de sleutel en op de afstandbediening
dit is volgens mij voor als de batt. uit de afstandbediening leeg is
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 aug 2007 15:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Gaat dan de andere deur ook op slot?
En beginnen de ledjes te knipperen, dus alarm op scherp
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 aug 2007 15:31 |
|
|
mr.burns993
|
ja, maar.....
alleen als ik de deur aan de bestuurderskant met de sleutel bedien.
aan de andere kant werkt dat niet.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 aug 2007 15:37 |
|
|
schoones
|
kun je het alarm dan ook weer via portier aan bestuurderskant uitschakelen met de sleutel?
|
13 aug 2007 21:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik kan met de sleutel aan zowel de bestuurderszijde als de passagierszijde de deuren vergrendelen.
Beiden gaan dan op slot en het alarm wordt ingeschakeld (leds gaan knipperen).
Hoe kan ik er achter komen of er afstandbediening op mijn wagen destijds geleverd is, of misscien juist niet.
Ik heb begrepen dat NL 993's altijd afstandbediening hebben.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
13 aug 2007 23:11 |
|
|
chris993C2
|
Mijn belgische 993 van 96 heeft de afstandsbediening. Moet wel zeggen dat ik me zwaar erger aan het alarm. Als ik de deur dichtdoe en niet op slot doe schakelt het alarm zichzelf aan. Open ik de deur begint het alarm te loeien.
grrrr
|
15 aug 2007 10:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
deze functie kan je bij de dealer uit laten schakelen.
gr anton964
|
15 aug 2007 14:04 |
|
|
Paul II
|
Origineel P. alarm
Alleen als ik de P. ontgrendel en dan niet een portier open doe, vergrendelt het systeem zich zelf na korte tijd.
Maar dan ook gewoon vergrendelen met alle beveiliging er op. Dus openen van de deur kan dan helemaal niet zo maar
Pas weer na ontgrendelen...
Kan me slecht voorstellen dat je een alarmfunctie kunt laten uitschakelen Anton
|
17 aug 2007 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
toch kan je bij moderne auto's het alarm wel laten configureren bij de dealer aan de computer. weet niet hoever dat gaat, maar je kan op details configuraties laten aanpassen (na hoeveel seconden hij - op de wijze zoals meneer Van Engelen beschreef - na het uitschakelen van het alarm en het niet openen van de deuren zichzelf weer inschakelt, het aantal keer dat de knipperlichten knipperen bij aan en uit, wel of niet een accoustisch signaal etc). wellicht dit ook wel. vind het wel vreemd dat het alarm geactiveerd wordt maar de cdv niet. dus het alarm staat er op en je deuren zijn nog open... wellicht even contact opnemen met het amsterdamse inbouwstation?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 aug 2007 8:16 |
|
|
Paul II
|
Klopt, zelfs al bij ouderwetse als 993's
Maar dat gaat dan niet verder dan "hoelang alarm alarmeert (..)", duur van knipperen knipperlichten en of ook binnenverlichting meeknippert
En dit officieel landafhankelijk, want wettelijk geregeld, niet naar wens klant
|
18 aug 2007 11:32 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Yep, zo weet ik dat het niet toegestaan is in Dld. dat bij het vergrendelen een akoestisch signaal klinkt. (Zo 'piepen' de Nederlandse Benz'en bij het ontgrendelen en de Duitse niet)
Geven de origineel geleverde Nederlandse Porsche's overigens een akoestisch signaal bij het ontgrendelen?
|
18 aug 2007 14:12 |
|
|