| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

tips mbt overspuiten SC
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=14886
Pagina 1 van 1

Auteur:  Jakko [ 19 aug 2007 22:00 ]
Berichttitel:  tips mbt overspuiten SC

Ik wil mijn SC geheel laten spuiten en wil hem zelf uit elkaar halen. Heeft iemand tips en trucs? Staat er misschien een fotoreportage met uitleg e.d. daarvan ergens op het net?

Auteur:  cabrio wim [ 19 aug 2007 23:08 ]
Berichttitel: 

Kijk is in het verslag van Double G, kun je waarschijnlijk wel nut van hebben.


http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Auteur:  Jakko [ 20 aug 2007 0:47 ]
Berichttitel: 

cabrio wim schreef:
Kijk is in het verslag van Double G, kun je waarschijnlijk wel nut van hebben.


http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0


Alweer een stukje wijzer, bedankt

Auteur:  yohanv [ 20 aug 2007 3:06 ]
Berichttitel:  Re: tips mbt overspuiten SC

Ten eerste Jakko welkom en veel succes met je project.

Jakko schreef:
Staat er misschien een fotoreportage met uitleg e.d. daarvan ergens op het net?


Er vast en zeker heel wat op het net zijn te vinden. Op het forum zit ook een zoekfunctie. Een paar hits hierbij waar je misschien iets aan hebt.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12173&highlight=restauratie

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12397&highlight=restauratie

Succes

Auteur:  Sjeezerrr [ 20 aug 2007 19:22 ]
Berichttitel:  Re: tips mbt overspuiten SC

Jakko schreef:
Ik wil mijn SC geheel laten spuiten en wil hem zelf uit elkaar halen. Heeft iemand tips en trucs? Staat er misschien een fotoreportage met uitleg e.d. daarvan ergens op het net?


Nou ik kan een aantal foto's van mijn sc mailen.... Daarnaast kun je eens gaan kijken bij www.oldtimerspuitwerk.nl (site is nog niet klaar geloof ik)

Daar hebben ze in ieder geval ervaring met Porsche's en op dit moment staat er een 911 van begin jaren 70 die volledig gerestaureerd wordt. Kun je eens een kijkje gaan nemen. (een 911SC is daar recent gedaan :wink: en het resultaat is super! 8) )

De eigenaar is zowiezo 'Porsche enthousiast' en kan je in ieder geval van tips voorzien.

Problemen die ik zoal tegenkwam (roestvorming) en waar extra aandacht aan besteed is:
- Slotplaat b-stijl vervangen (L+R)
- Versteviging achter b-stijl gerepareerd (L+R)
- Onder het rubber van de voorruit
- Aansluiting voorscherm op de parravan
- Voorscherm onder koplampen
- Achterschermen bij de achterlichten

De en montage heb ik zelf gedaan en is prima te doen als je daar de ruimte en tijd voor hebt.

Groeten en succes

Auteur:  Double G [ 20 aug 2007 19:51 ]
Berichttitel: 

Zoals Wim al eerder zei heb ik er een verslag van bij gehouden op het forum. En als enige aanvulling daarop wil ik je zeggen dat je niet moet besparen op het demonteren. Ik was in eerste instantie ook van plan geweest de portieren erin te laten en het rechter voorscherm er niet af te halen. Uiteindelijk heb ik deze delen toch gedemonteerd, en je komt dan toch altijd nog onverwachte dingen tegen die je dan gelijk kunt verhelpen. En uiteindelijk werkt het ook een stuk netter als je de moeite hebt genomen alles netjes los te halen. Succes met je project :thumleft: . Mocht je nog wat willen weten laat je het maar horen.

Auteur:  Jakko [ 20 aug 2007 22:44 ]
Berichttitel:  Re: tips mbt overspuiten SC

oeps

Auteur:  Jakko [ 20 aug 2007 22:46 ]
Berichttitel:  Re: tips mbt overspuiten SC

Sjeezerrr schreef:
Jakko schreef:
Ik wil mijn SC geheel laten spuiten en wil hem zelf uit elkaar halen. Heeft iemand tips en trucs? Staat er misschien een fotoreportage met uitleg e.d. daarvan ergens op het net?


Nou ik kan een aantal foto's van mijn sc mailen.... Daarnaast kun je eens gaan kijken bij www.oldtimerspuitwerk.nl (site is nog niet klaar geloof ik)

Daar hebben ze in ieder geval ervaring met Porsche's en op dit moment staat er een 911 van begin jaren 70 die volledig gerestaureerd wordt. Kun je eens een kijkje gaan nemen. (een 911SC is daar recent gedaan :wink: en het resultaat is super! 8) )

De eigenaar is zowiezo 'Porsche enthousiast' en kan je in ieder geval van tips voorzien.

Problemen die ik zoal tegenkwam (roestvorming) en waar extra aandacht aan besteed is:
- Slotplaat b-stijl vervangen (L+R)
- Versteviging achter b-stijl gerepareerd (L+R)
- Onder het rubber van de voorruit
- Aansluiting voorscherm op de parravan
- Voorscherm onder koplampen
- Achterschermen bij de achterlichten

De en montage heb ik zelf gedaan en is prima te doen als je daar de ruimte en tijd voor hebt.

Groeten en succes


Die site is idd nog niet klaar. Foto's zou ik heel graag van je ontvangen, vooral van de lastige, te demonteren delen. Zal zo even proberen je een berichtje te sturen met mijn email adres. Overigens heeft mijn p maar een roestplekje onder de voorruit dus ga ik er stiekem vanuit dat er niet al te veel tevoorschijn komt, de p is overigens al 9 jaar in mijn bezit dus ken haar wat dat betreft een beetje. Het neemt allemaal niet weg dat ik haar volledig demonteer zoals double G zegt.

Auteur:  Harry 911 [ 21 aug 2007 11:21 ]
Berichttitel: 

Haal je ook het interieur eruit om de binnenkant te doen (is wel de moeite waard en valt qua extra werk best mee)? Bij mijn vroegere 2.2T-tje bleek de hoedenplank links en rechts behoorlijk rot doordat er jarenlang vocht tussen had gezeten (waarschijnlijk lekkage via klapraampjes of achterruitrubber).

In ieder geval succes met je project!

Auteur:  Mark [ 21 aug 2007 19:25 ]
Berichttitel:  Jakko

Ook ik heb begin dit jaar mijn P uit elkaar gehad.
Indien je vragen hebt, PB me maar. Demonteren van delen valt reuze mee. Alles aan een Porsche is geschroefd! Zorg voor goed gereedschap en een brug!

In mijn album staan wat foto's


Mark[/img]

Auteur:  Double G [ 21 aug 2007 20:13 ]
Berichttitel:  Re: tips mbt overspuiten SC

Jakko schreef:
Overigens heeft mijn p maar een roestplekje onder de voorruit dus ga ik er stiekem vanuit dat er niet al te veel tevoorschijn komt, de p is overigens al 9 jaar in mijn bezit dus ken haar wat dat betreft een beetje.


Ik wil je niet bang maken, maar van alle plekken die ik heb moeten behandelen was alleen het bakje van de tankvulopening langs buiten zichtbaar, aangezien er daar drie kleine bultjes onder de lak zaten. Bij de voorruit was er niets te zien, maar er zat na demontage van de ruit wel al wat oppervlakkige roest. Ik hoop van harte dat jij gelijk krijgt en niet ik, maar ga er vanuit dat je altijd nog wat onverwachte dingen tegenkomt.

Auteur:  Jakko [ 21 aug 2007 22:30 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor alle tips, er zijn al en aantal vragen mee beantwoord. Mijn vraag is echter nog niet helemaal beantwoord. Waar ik namelijk naar op zoek ben en naar een paar avonden googleen nog steeds niet gevonden heb is een site waar iemand omschrijft wat de volgorde is van demonteren, problemen bij elk onderdeel, foto's etc.
Weet iemand zo'n pagina?

Auteur:  Harry 911 [ 21 aug 2007 23:34 ]
Berichttitel: 

Gewoon je boerenverstand gebruiken en de boel demonteren, netjes opbergen en straks weer in elkaar zetten zoals je het uitelkaar hebt gehaald. :shock: Zo ingewikeld is het allemaal niet :wink:

Auteur:  Double G [ 22 aug 2007 20:32 ]
Berichttitel: 

De meeste onderdelen zijn erg eenvoudig te demonteren, zonder afgestudeerd autotechnicus te moeten zijn :wink: . Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat als er nergens iets over een bepaald deel te vinden is dit waarschijnlijk niet moeilijk is om te demonteren. Veel voorkomende problemen komen veel voor en zijn daarom ook op veel fora terug te vinden met ervaringen en oplossingen van veel mensen :lol: . Zet bij twijfel bij het los halen van een deel nooit overmatig veel kracht, de kans dat je dan iets verkeerd los haalt en daardoor beschadigd is groot, waardoor je je onnodige kosten op de hals haalt. Slimmer is gewoon een vraag te stellen op het PF en gegarandeerd zijn er mensen die je zo kunnen vertellen hoe je het los moet halen en in welke volgorde.

Kijk anders ook eens op het technische forum van Pelican Parts, met meer dan 123.000 technische topics over de 911. Vrijwel alles is daar wel eens voorbij gekomen.

:idea: spuit alle bouten en moeren van de bumpers een avond van tevoren al eens goed in met WD40. Je kunt niet voorkomen dat je er onverhoopt eens eentje af draait, maar hiermee kun je het wel beperken.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/