| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Zekering brandstofpompen http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=14993 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | paul930turbo [ 26 aug 2007 11:55 ] |
Berichttitel: | Zekering brandstofpompen |
Goede morgen! Regelmatig brandt bij mijn 930T uit '82 de zekering van de brandstofpompen door. Gisteren 2x binnen een uur! Ze zekering wordt dan zeer heet, zodat de plastic smelt. Wie van de kenners kan me een tip geven waar ik kan beginnen met zoeken om dit euvel te verhelpen? Alvast bedankt! |
Auteur: | Gizmo [ 26 aug 2007 12:42 ] |
Berichttitel: | makkelijk |
Maar de tip is, de link met specialisten. |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 26 aug 2007 21:21 ] |
Berichttitel: | |
Hoe zien de contacten er uit in de zekeringkast? Groen geoxideerd? |
Auteur: | RufBTR [ 26 aug 2007 21:48 ] |
Berichttitel: | |
eerst nog maar even wat vraagjes. branden beide door ? of maar 1 van de 2 ? hoor je je brandstof pompen heel erg duidelijk ? |
Auteur: | paul930turbo [ 26 aug 2007 23:02 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mijn instruktieboekje zijn beide brandstofpompen maar één keer gezekerkerd, en wel zekering nr. 16, 25 Amp. Wel hebben ze beiden een relais, VI en VII. De voorste en achterste pompen zijn goed te horen. Het onderste contact van de zekering was idd groen uitgeslagen. Maar dat is inmiddels goed schoongemaakt. De specialst is natuurlijk een optie, maar eerst zelf proberen is wel zo leerzaam. |
Auteur: | RufBTR [ 29 aug 2007 19:44 ] |
Berichttitel: | |
1 van mijn benzinepompen (achterste) van m'n 930 begon kapot te gaan, daardoor onstond bij mijn 930 het genoemde euvel. maar hoeft natuurlijk niet de reden bij die van jou te zijn. Ik heb na het plaatsen van een nieuwe pomp ook meteen me zekeringen schema aangepast zie me album voor het schema. |
Auteur: | Paul II [ 29 aug 2007 20:41 ] |
Berichttitel: | |
Kan me (inderdaad) voorstellen dat als een pomp begint vast te lopen, deze ook veel meer (TE veel) stroom gaat trekken |
Auteur: | paul930turbo [ 29 aug 2007 21:55 ] |
Berichttitel: | |
Is het niet zo dat als de pomp (te) veel stroom vraagt de zekering moet doorbranden? Dat is bij mij niet het geval, alleen de plastic van de zekering smelt. |
Auteur: | Renntech [ 29 aug 2007 22:18 ] |
Berichttitel: | |
Dan heb jij dus overgangsweerstand tussen de contacten en de zekering. Door deze overgangsweerstand kriig je warme zekeringen. In jouw geval is het dus wel heel erg. Meet eens hoeveel spanningsverlies je hebt over de zekering, dat moet 0V of nagenoeg 0V zijn. . |
Auteur: | paul930turbo [ 30 aug 2007 19:52 ] |
Berichttitel: | |
Dat ga ik doen. Kan alleen even duren, want mijn P. staat wegens verbouwing niet thuis geparkeerd. Ik houd u op de hoogte! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |