Auteur |
Bericht |
Harry 911
964 C2 1991
|
Water in behuizing achterlichten
Hallo, weet iemand of er iets te doen is aan lekkage van de behuizingen van de achterlichten? Bij mij komt er links en rechts water in. Is dit een veelvoorkomend probleem en waar dient dat slangetje eigenlijk voor? Ik zat te denken om aan de onderkant een gaatje te boren, maar dat kan ook niet echt de bedoeling zijn lijkt me. En nee, goudvissen is ook geen optie !
|
23 sep 2007 18:48 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik weet niet of het vaker voorkomt.
maar dat slangetje is aan gesloten op de uitlaat om condens te verwijderen uit de achter lichten, heb geen idee of het ook echt werk heb nog nooit losgekoppelt.
ik zou kijken waar het vocht naar binnen kan, is dat niet dicht te kitten dan denk ik dat dat gaatje aan de onderkant zo gek nog niet is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 sep 2007 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
forget it. vocht krijg je er nooit meer uit. heb ze uren staan fohnen, waren ze drooh. dagje later weer nat...
heb hier eventueel nog wel een onbeschadigd middendeel voor een 964 liggen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2007 19:18 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
23 sep 2007 19:29 |
|
|
horn
PF #57
|
yep. die korrels door het slangetje in je achterlichten gieten ofzo...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2007 20:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat vond ik een zéér groot nadeel van een 964
Had je de auto lekker gewassen stond het condens achter het glas
Een uurtje rijden en het was weer weg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
23 sep 2007 20:34 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Toevallig vandaag bezig geweest met het aan de achterzijde zwart schilderen van de roze (geworden) randen van balk en lichtunits. Moet nog wel een laagje (of twee) meer op, lijkt me.
Van vocht in de units geen last, maar met dergelijke hoeveelheden verf op de naden zal dat er ook wel nooit van komen.
Misschien een alternatief idee ?
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
23 sep 2007 20:48 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ja, of misschien goede lijm over de naden.
LouisXIV, die vochtkorrels van je gaat niet werken! Ik kwam er vanmiddag achter dat het achterlichthuis bijna tot de nok gevuld was met water! Ik merkte dat mijn knipperlicht ineens 2x zo snel begon te knipperen dan normaal. Dus op een parkeerplaats dat ding losgeschroefd en het water eruit gegoten. En wat denk je, het knipperlicht deed het weer gewoon! Nog gouden meer ideeen?
|
23 sep 2007 20:58 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Zijn je rubbers nog goed? Of komt het water elders door naarbinnen. Anders zou ik nieuwe afdichtrubbers bestellen. Ik ben ze al op ebay tegengekomen, dus het zal idd een vaker voorkomend probleem zijn.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
23 sep 2007 21:59 |
|
|
horn
PF #57
|
alleen de eerste generatie achterlampen had rubbers... daarna niet meer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2007 22:09 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Horn is dat middendeel van jou nog mooi rood?
@Harry als jij geen interesse hebt wil ik hem eventueel wel van Horn overnemen.
Mijn units zijn weliswaar droog maar niet meer rood. Er zitten trouwens gaatjes onderin, ik kan niet goed zien of die af fabriek zijn of later zijn gemaakt.
|
23 sep 2007 22:20 |
|
|
horn
PF #57
|
ja. en onbeschadigd. liep tegen deze goede aan. toen bleek mijn cabrio net een nieuwe te hebben. dus nu een goede over.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2007 22:23 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Horn, bedankt voor het aanbod maar ik ga het proberen met een paar gaatjes aan de onderkant. Voor de rest zien ze er nog goed uit.
|
23 sep 2007 22:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Misschien unit uitbouwen en een dagje samen met de vochtvreter in een gesloten piepschuimen doos steken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 sep 2007 23:04 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Mijn vorige achterlichten waren ook vistanks geworden, bij een paar nieuwe kreeg ik deze rubbers ook geleverd, vond het echter geen porum en heb ze er weer tussenuit getrokken.
En tot mijn verbazing, staat er weer vocht in na de wasstraat. Ik denk dat ik ze maar met transparante kit dichtzet.
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
23 sep 2007 23:20 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
waar kan het water dan de lamp in?
ik heb er ook nieuwe op zitten maar nog nooit water gezien in de lampen.
anton964
|
24 sep 2007 23:52 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Langs de verbinding tussen het glas en het huis dat na verloop van tijd loslaat waardoor er vocht in kan. Dat heb ik me iig laten vertellen door specialist. Ik zag trouwens ook dat de rubbere afdichting van het knipperlicht zeiknat was dus daar komt vermoedelijk ook water naar binnen. Anyway, ze liggen nu op de kachel te drogen
|
25 sep 2007 0:15 |
|
|
Toon
|
och - ik had alle achterlichten vervangen vanwege het roze worden , wat barstjes an een massasluiting ...
Dus nieuw - na 1 keer wassen: vocht in achterlicht ....
Naar dealer onder garantie weer een nieuwe gekregen : het zelfde euvel.
gewoon een design fout - kun je blijkbaar niets aan doen
|
27 sep 2007 11:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heb je voor de gein weleens gekeken op wat voor manier zo'n wasstraat water op je auto spuit
Compleet dichtkitten lijkt mij ook niet de oplossing - bij de latere types is juist 'n gedeelte (van het eerder besproken rubber) weggelaten om condesvorming tegen te gaan - en inderdaad, dat is ook 'n deelfunctie van die fameuse slangetjes
|
27 sep 2007 12:06 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik heb een lijntje lijm getrokken over de naden en een paar gaten geboord aan de onderkant. Bij de een unit zat een kier aan de bovenkant waar het water zo naar binnen kon. Gisteren even met de tuinslang de proef op de som genomen en het probleem lijkt opgelost!
|
27 sep 2007 20:22 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wat zit een 3.2 wat dat betreft toch heerlijk in elkaar .
_________________________________________ NPC 0577
|
27 sep 2007 20:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeker ... daar hoef je alleen maar de COMPLETE achterbumper te verwijderen om bv de reflectorplaat te vervangen
|
27 sep 2007 23:02 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
O ja??
_________________________________________ NPC 0577
|
28 sep 2007 9:21 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Tja, bij een 3.2 gaat de behuizing na 20jr corroderen en die units zijn nog duurder dan die van een 964!
|
28 sep 2007 11:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
28 sep 2007 11:25 |
|
|