Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 13:51



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
ombouw 911sc naar C2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht ombouw 911sc naar C2
Ik ben me een beetje aan het orrienteren op een leuke 911 tot ongeveer 15000 euro, aangezien ik een standaard SC of een 3.2 carrera er te outdated uit vind zien (dit is slechts mijn bescheiden mening :res: ) in vergelijking met mijn 951 die ik nu nog rijd kom ik al gauw uit bij een aantal SC`tjes met C2 ombouw, nu is mijn vraag hoe het zit met de waardevastheid van die auto`s, technische aspecten waarop te letten bij evt aankoop en waarom zie ik eigenlijk geen 3.2 Carrera`s met C2 ombouw?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


23 aug 2004 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 3.2 ombouw
Brian,

Je ziet geen 3.2 ombouw's omdat die zo goed zijn gedaan, dat jij denkt dat het een echte is... geintje.

Ik heb een 3.2 ombouw naar C2.. en heb ondertussen gemerkt dat het nogal kan verschillen hoe er omgewoud is. Alleen bumpers en speighels (aangesloten?), ook motorklep met werkende spoiler? Interieueer ook aangepoast?.. waardevastheid: volgensm ij heeft vooral het blok van een 3.2 een zeer goede naam.... samen met een g50 bak, dus vanaf 87.... laat dat nu mijn basis zijn.. haha. Het is wel zo dat ik daar specifiek op heb gezocht, die basis met een moderner uiterlijk....

Succes,

Hans 3.2
_________________________________________
luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder


23 aug 2004 8:44
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: ombouw 911sc naar C2
brian951 schreef:
]SC`tjes met C2 ombouw, nu is mijn vraag hoe het zit met de waardevastheid van die auto`s, technische aspecten waarop te letten bij evt aankoop en waarom zie ik eigenlijk geen 3.2 Carrera`s met C2 ombouw?


Vraag me af of je voor 15K een goede ombouw kunt vinden .... vraag je altijd af waarom zo'n 11-je omgebouwd is ... dit kost namelijk niet niks 8)
3.2's zijn er wel :arrow: Marco (van Marco en Anja), de organisator van de Twisk toertocht op 11 September, heeft volgens mij zijn "93-er turbo look" met 3.2 motor te koop staan - deze wagen is van binnen en van buiten omgebouwd, of hij binnen je budget past, geen idee :roll:

Waardevastheid :?: Als je als investering een 911 wilt kopen :arrow: koop dan een echte klassieker :shock:

:arrow: Het draadje van Marco :idea:

Afbeelding
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 aug 2004 9:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Goede (lees perfecte) ombouw kost een BOM geld ...
Heb zelf eens wat info verzameld om van een C4 naar een Turbo-look te gaan ... das ff duizelen hoor ... :shock: :shock:

incl spuiten van de wagen dik 8k ...

Dirk
:wink:


23 aug 2004 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik heb ooit ook bijna een naar C2 omgebouwde 3.2 gekocht maar dat is me door een aantal kenners afgeraden:
Een 911 is uiteindelijk altijd het meeste waard in originele toestand; dat geldt zeker naar mate de auto ouder wordt.
Hoe zonde is het niet dat vele oer-911 van voor mid-70 jaren destijds zijn omgebouwd naar een SC-look; veel minder waard dan een echte originele.
De 3.2 wordt steeds meer gezien als de laatste echte basic 911 en trekt eerder in waarde aan dan dat-ie nog aan waarde verliest.
Investeren in een ombouw is daarom naar mijn mening dubbel geld weggooien: de ombouw kost geld en de auto wordt er nog minder door waard ook.
Hoe meer je vanm je budget wilt uitgeven aan de ombouw, hoe minder overblijft voor de aankoop van een goeie 911 als basis...ik zie dat somber in. Een goeie kost nu eenmaal geld, voor weinig koop je geheid een auto met achterstallig werk.
Je zult niet de eerste zijn die voor weinig een 911 koopt, deze voor veel geld ombouwt om er vervolgens achter te komen dat de techniek nog veel extra geld kost om goed te krijgen.
Dan heb je voor veel geld een niet originele 911 met technische mankementen die je weer in de verkoop moet doen omdat je spaarvareken leeg is.
Dan krijg je van die advertenties van: '78-er 911 met testaroosa look en C2 ombouw voor EUR 8.000.....
Wellicht wat erg recht voor zn raap, koop liever een goeie en stop evt. extra geld in opknappen in de stijl van de auto.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


23 aug 2004 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dus een omgebouwde kopen en weer terug bouwen :shock:
dirk, niks voor jou :?:
_________________________________________
Got coffee?


23 aug 2004 19:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Bedankt voor de reacties tot dusver, ik was echter niet van plan om zelf om te bouwen maar was me meer aan het orienteren op een reeds omgebouwde. De prijzen voor een originele 3.2 Carrera en een naar C2 ombebouwde SC liggen niet heel ver uit elkaar, ik heb nu de indruk dat gaan voor de betere C2 look (al naar gelang smaak...) ipv originaliteit een technisch gewaagde en economisch riskante beslissing is?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


23 aug 2004 20:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
brian951 schreef:
... ipv originaliteit een technisch gewaagde en economisch riskante beslissing is?


TADAA !! Het konijn is weer uit de hoed :P
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 aug 2004 20:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Koop nou maar gewoon een goeie 3.2.
Da's gewoon de ÃœberPorsche zonder alle die moderne poespas 8)

lees DIT VERHAAL maar eens door (Duitse langdradige discussie over wel en wee van de 3.2).
Een goeie originele 3.2 gaat daaro trouwens al over de 25K :o

ff serieus: komen al die ombouwen niet tot stand na een totalschaden icm. een goede verzekeringsuitkering;
loont toch echt van geen kanten om zo'n ding om te bouwen?

En ik kan het weten want mijn 3.2 wordt omgebouwd tot 3.2 :P
Dat loont sowiezo niet ben ik bang :shock:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


23 aug 2004 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Hmzzz ...

Ombouwtoestanden ... tja ... :roll:

Ligt er maar aan wat je naar wat gaat ombouwen en hoe je het gaat (laat) doen.

Kben van mening dat sommige conversies totaal geen steek houden en andere dan mss weer wel.
Punica kosten ze je altijd :!: Je gaat nooit terugvangen wat je er hebt ingestopt ... laat daar geen twijfel over bestaan maar toch zijn hier wel wat verschillen denk ik.

In de eerste plaats moet je zulks nooit gaan uitvoeren met het idee de waarde van je kar te doen stijgen. hiermee bedoel ik ; zijn wel conversies die de werkelijke waarde van je P doen stijgen ... laat daar geen twijfel over bestaan maar je moet er natuurlijk nog wel de geinvesteerde €uri's bijtellen ...

Een vb'tje :arrow:

Ik bouw mijn C4 om naar een Turbo-look. Ombouw gebeurd met de originele onderdelen en volgens de regels van de kunst door een bekwaam VAKMAN.
Kosten ongeveer 8000 a 9000€ :shock:
Stel mijn auto heeft een waarde van 20.000€ voor de conversie ... gaat ie vast en zeker voor 23 a 24.000 verkoopbaar zijn na de conversie.
Dus kosten ... pakweg 4000€ ... dit is dan het gedeelte "voor jezelf"

Maar zoals eerder hier gezegd ... dit gaat niet op voor alle conversies mijn bescheiden mening ...

vb'tje :arrow:

Een 911 bj 79 naar een 993 (om maar gelijk het meest extreme te nemen, al zijn ze er genoeg hoor :!: )
Dat zijn van die conversies waar je de "gek" voor moet vinden die betaald. Anders krijg je idd van die advertenties "911 / 993 look bj 79 prijs 13.000€ ...
Reken maar dat bovenvermelde ombouw dicht in de buurt van de verkoopsprijs komt qua totale kost (als ze tenminste goed is uitgevoerd)
Dit soort conversies zijn voor mij beetje "te ver" gaande ...


Dan heb je nog de "twilight zone" conversies om het maar zo te noemen ...
Denk ook de meest voorkomende ... reden :arrow: Betaalbaar(der) en een niet onaardig resultaat.

Vb'tje :arrow:

Sc'je naar een 964 met kunststof onderdelen en goed uitgevoerd best wel leuke dingen te vinden. Prijs van een kit niet geplaatst: om en bij de 1000 a 1250€. Reken montage en spuitwerk bij een aanvaardbare "vakman" ... voor ergens tussen de 3 a 4000€ ben je klaar. Denk dat er voor dit soort conversies altijd wel een markt zal blijven bestaan. Kijk maar naar onze eigen forumrakkers Hans 3.2 (jammer genoeg auto nog niet gezien) en Lucius (auto al wel gezien en best strak hoor :!: )
Mes snijd hier beetje langs 2 kanten ... deze karren zijn best wel voor een aangenaam prijsje te vinden en je hebt de look's van een recenter type ... bij eventuele verkoop zal je weer even moeten wachten/zoeken tot je er de juiste spreekwoordelijke "gek" voor vind ... :wink:

Natuurlijk is het altijd makkelijk voor sommige mensen om te zeggen "koop dan gelijk dat type etc etc ... " Er zijn ook een heleboel minder gefortuneerde Porsche liefhebbers die graag met een recentere uitvoering karren ... en daarvoor is dit mss dan wel een oplossing als je niet zo'n "origineel" freak bent ... :wink:

Of ze hier nou verstandig aan doen ja of nee :shock: ... dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken ... toch ...


en wat dan te zeggen over de vele Speedster replica's ... is ook weer een heel ander verhaal ... rij je met een "Porsche-look" automobiel die in originele toestand een waarde heeft van soms + 100.000€ en meer ... op het chassietje van een KEVER ... :shock: :shock: Zijn dit dan allemaal "gekken" ... ik ben van mening van NIET :!:
Zou het best zelf durven kopen eerlijk gezegd ...


Er zijn wel gekken die investeringsplannen hebben van + 15.000€ op een C4 van 91' ... (o.v. :wink: ) :wink: Maar zoiets doe je voor jezelf ... voor sommige van die gekken hebben ze nooit "DE Porsche" gebouwd zoals ze hem willen hebbe ... :^: Ja ik neem mezelf als voorbeeld ... ik wil helemaal geen 964 RS ... :!: ik wil helemaal geen Turbo ... :!:
Ik wil een 4x4 met pakweg 330 a 340 atmosferische (nieuwe)pk's met een lekker spartaans/sportief efficient interieurtje waar ik ten gepaste tijde behoorlijk en verantwoord (qua safety) mee uit men dak kan gaan ... en dit alles in de vormen van de "oer-Porsche" met onderdelen/accesoires passende bij Porsche :wink:
Los staande van het gedoe 964/993 dit gezegd zijnde ... :wink:
Want stel nou dat ik "morgen" 993 ga rijen begint toch heel dat verhaaltje weer van voor aan opnieuw ... :D en krijg je gegarandeerd een nieuw Topic "Conversion of my 993" ... :wink: (al zitte hier wel luitjes die het best al zouden kunnen opstarten ... :wink: )

My 2 cents ...

Dirk
:wink:


24 aug 2004 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zal ik dan maar Dirk??


24 aug 2004 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
RS-R schreef:
Zal ik dan maar Dirk??


Jackpot :!: :D :D

Je voelt je toch niet aangesproken zeker ... :wink:

:D


24 aug 2004 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Was natuurlijk te verwachten, het eindeloze geleuter over "origineel"
Dat origineel per sé meer opbrengt is regel rechte onzin

De originaliteitswaarde van een SC of 3.2 is nul komma niks.
Waarom? Er zijn er ongeveer 3 miljoen gemaakt en de meeste daarvan rijden nog steeds rond. Heeft dus geen enkele zeldzaamheids waarde...

Bij 'klassieke' 911jes (t/m 1973) ligt dat anders. Die zijn met name erg roest gevoelig. Een 'harde' is dus zeldzaam en een (fatsoenlijke) restoratie is duur

Het verhaal dat alle ombouwtjes "total losjes" zijn kan natuurlijk ook wel naar het land der fabeltjes verwezen worden...
Er zijn mensen zat (zoals jij) die het wel leuk/mooi vinden en er het geld voor over hebben
Om nu een dergelijke ombouw nog te beginnen is 'economisch' niet zo verantwoord. De prijzen liggen daarvoor te dicht op elkaar, maar dat was 10 jaar geleden natuurlijk wel effe anders

Per saldo... koop wat JIJ leuk vindt (om wat voor reden dan ook en ongeacht wat een ander ervan vindt)
JIJ moet er in rijden en er lol van hebben, en niemand anders

Zorg dat je een technisch goeie koopt, da's belangrijker dan hoe 't eruit ziet...

Als je wil 'investeren' moet je wat anders verzinnen...
(en dus ZEKER geen originele 3.2 of SC kopen :D)

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


24 aug 2004 16:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zijn er maar weinig die a la Dirk een 993 aan het converteren zijn.
Dadelijk na de vakantie de stoeltjes afhalen, Sabelt gordels er in,
Afbeelding
Bij Thomas een ander onderstel laten monteren, incluis uitwegen.
http://www.cartronic-motorsport.de/por_chass.html
( of Erwin moet een beter aanbod hebben :wink: ),
En dan volgend jaar de 3.8 conversie, of ik moet iets anders tegen het lijf lopen. :wink:


24 aug 2004 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
:D :D daar gaaaaat ie ... :wink:


24 aug 2004 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Je neemt toch zeker wel 4punts gordels ipv de afgebeelde 3punts?
(lastig te monteren hoor :D)

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


24 aug 2004 16:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nee, ik heb deze in mijn Caterham ook gehad, en montage gaat juist eenvoudiger als bij een 4-punts. :wink:
Wil achter voor de kleine ook nog wat plaats over houden.


Laatst bijgewerkt door RS-R op 24 aug 2004 16:39, in totaal 1 keer bewerkt.



24 aug 2004 16:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
dirkie schreef:
Ik wil een 4x4 met pakweg 330 a 340 atmosferische (nieuwe)pk's met een lekker spartaans/sportief efficient interieurtje waar ik ten gepaste tijde behoorlijk en verantwoord (qua safety) mee uit men dak kan gaan ... en dit alles in de vormen van de "oer-Porsche" met onderdelen/accesoires passende bij Porsche :wink:



Doe maar een bod :lol: :lol:

Zonder dolle, ieder moet het voor zich weten wat ie doet.


24 aug 2004 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Sjonnie, goed lezen :shock:
Vorm van de "oer-Porsche" en spartaans interieurtje. :lol:
Zo, even de kinderen afhalen.
Rij ik toch nog wat. :wink:


Laatst bijgewerkt door RS-R op 24 aug 2004 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.



24 aug 2004 16:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
RS-R schreef:
montage gaat juist eenvoudiger als bij een 4-punts. :wink:
Wil achter voor de kleine ook nog wat plaats over houden.


Mag je mij uitleggen waar je de achterste gordel dan gaat bevestigen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


24 aug 2004 16:42
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:
Zijn er maar weinig die a la Dirk een 993 aan het converteren zijn.


Nu nog je eigen topic :cheesy:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 aug 2004 16:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
RS-R schreef:
montage gaat juist eenvoudiger als bij een 4-punts. :wink:
Wil achter voor de kleine ook nog wat plaats over houden.


Mag je mij uitleggen waar je de achterste gordel dan gaat bevestigen...


Wordt er met dit soort gordeltjes niet een "nieuw" bevestigingspunt gemaakt :?:

Bevestigen aan één van de achterste gordelpunten lijkt me idd niet echt handig en ook niet aan te raden ...

Dirk
:wink:


24 aug 2004 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht bevestigings punt
Dirkie,

Als die gordel helemaal achter je langs gaat (in jou of mijn schitterend verbouwde, van lage orginaliteits waarde, maar veel meer lol waarde omdat je elk schroefje kent) Porsche...... vindt je van opwinding vast een bevestigingspunt.. :oops:

Weet je wat: ik hou de waarde van mijn 3.2 Haha: ik hou mijn orginele gordel.... :lol:

Geld(t) voor van alles: orginaliteit is wat waard, lol is veel waard, je eigen smaak is het meeste waard! :D

Vanavond kijken of ik mijn niet originele passagiersstoel (Dirkie: zetel) kan laten functioneren op 12 volt...

Succes met je 15 k Euri 's zoektocht... daar gaat die van mij niet voor weg .. haha

Groet
:)
Hans 3.2
_________________________________________
luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder


24 aug 2004 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht Re: bevestigings punt
Hans 3.2 schreef:
Dirkie,

Als die gordel helemaal achter je langs gaat (in jou of mijn schitterend verbouwde, van lage orginaliteits waarde, maar veel meer lol waarde omdat je elk schroefje kent) Porsche...... vindt je van opwinding vast een bevestigingspunt.. :oops:

Weet je wat: ik hou de waarde van mijn 3.2 Haha: ik hou mijn orginele gordel.... :lol:

Geld(t) voor van alles: orginaliteit is wat waard, lol is veel waard, je eigen smaak is het meeste waard! :D

Vanavond kijken of ik mijn niet originele passagiersstoel (Dirkie: zetel) kan laten functioneren op 12 volt...

Succes met je 15 k Euri 's zoektocht... daar gaat die van mij niet voor weg .. haha

Groet
:)
Hans 3.2


15k bovenop de aankoopprijs van de 964 welteverstaan Hans ... :wink:
Dus zeg maar een "964" van om en bij de 35 a 40 k alles bij elkaar geteld ... maar zoals je zegt ... de lol die je eraan beleefd hé ... :wink:


24 aug 2004 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht verkocht
haha.. verkocht! 8)
_________________________________________
luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder


24 aug 2004 17:17
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.