Auteur |
Bericht |
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Koplamp 911 bevestiging Geen M5 en Geen M6 bout ??
Hallo,
Ik heb nieuwe koplamp rubbers geplaatst op m,n 964 uit 1992.
Nu heb ik het probleem dat het moertje, waar M5 ? bout met M3 binnendraad in moet dol gedraaid is, hierdoor kan ik de koplamp niet terug vast zetten, weet iemand wat voor draad dit moertje is ? zodat ik er een nieuw in kan lassen.
En / of er een alternatief bestaat ? M5 moer is te klein en M6 te groot.
Alvast bedankt voor jullie reactie, mvg Chris
|
08 okt 2007 16:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is toevallig. Heb een vergelijkbaar probleem. Zie draadje over de ANWB. Weet helaas géén oplossing. Bij mij is het niet de bout, maar het plaatje waar die ingedraaid moet worden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 okt 2007 16:19 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Nu ik nog eens goed lees, zie ik dat we het over hetzelfde probleem hebben. Wat ik plaatje noem is bij jou het moertje.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 okt 2007 16:21 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Klopt zit achter op dat plaatje wat in het spatscherm zit een moertje gelast, maar welke maat ??
|
08 okt 2007 16:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dit is geen gewone draad volgens mij.ik zal een even kijken.heb nog wt van dat spul liggen.
anton964
|
08 okt 2007 16:36 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
is dit dan wat? Desnoods een beetje platter meppen en ertegenaan plakken.
http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/911L/POR_911L_BDYchs_pg3.htm#
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
08 okt 2007 16:38 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Ik heb het opgetekend in zowel M5 als M6 voor dat ik er niet uit kom, probeer ik het te laten draaien en tap het moertje grooter naar M5 of eventueel naar M6, indien iemand weet hoe ik de tekening kan uploaden naar deze site ?
|
08 okt 2007 16:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Misschien is dit wel de oplossing:
Binnenin een bout met de schroefdraad naar de koplamp toe door het plaatje steken, daarna, als de unit erin zit een moertje erop. Je zou dan zelfs de sierring in één keer mee vast kunnen zetten, of, als de bout lang genoeg is de ring met een tweede moertje vastzetten. Dat moertje zit dan wel op de plaats waar vroeger de schroef zat, maar, omdat het onderin is, zie je dat nauwelijks.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 okt 2007 18:32 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Ik geloof dat dit een probleem is wat al lang bekend is
Ja is een optie, maar de onderste schroef is tevens een stelmoer voor de koplamp in hoogte te stellen, indien je de ring in een keer mee bevestigd komt dat niet helemaal goed, maar het is inderdaad een heel goed idee indien er geen andere optie overblijft.
Ik geloof dat dit een probleem is wat al lang bekend is door Porsche en zijn gebruikers en vlgs. mij moet er een oversised bout of zo bestaan wat dit probleem oplost.
|
08 okt 2007 18:59 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik ben ook benieuwd naar betere reacties.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 okt 2007 19:02 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Het gaatje in het opstaande plaatje in de koplampkuip heeft gewoon M5 schroefdraad.
Als het schroefdraad versleten of weggeroest is kun je een nieuwe M5 moer op het plaatje (laten) lassen.
Goed behandelen tegen roest en het gaat weer jaren mee.
Het kan dus heel goed en mooi gerepareerd worden. ( ook al wordt er met dit probleem veel afgeprutst)
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
08 okt 2007 19:04 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bedankt, Erwin, hier hebben we wat aan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 okt 2007 19:23 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het schroefdraad in het stalen plaatje waar de bout in gaat LEEK bij mij inderdaad M-5-en-een-half omdat hij versleten / uitgelubberd was....
Erwin van RennTech schreef: " ook al wordt er met dit probleem veel afgeprutst".......
Ik had inderdaad geen zin om te laten lassen en als volgt geprutst:
- Achterkant van dat plaatje goed kaal maken (blank staal)
- Gaatje doorboren zodat de M5 bout er makkelijk in en uit kan
- Koperen moer M5 kopen
- Koperen moer achterop het stalen plaatje solderen; dat gaat het makkelijkst door de moer met een boutje eerst vast te zetten, en ROOD vloeimiddel van de loodgieter te gebruiken (geen S39 want dat vreet gelijk door je schermen heen)
- dun soldeer gebruiken en een RVS M5 boutje tijdens het solderen; dan voorkom je dat je plaatje, moer EN boutje aan elkaar soldeert....
- schoonmaken en primer dr op
Zit al jaren perfect en roest niet meer.
Voordelen:
- makkelijker
- zaak wordt minder heet gestookt dan bij lassen
- voor M5 stevig genoeg
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 09 okt 2007 10:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 okt 2007 20:12 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Bedankt voor jullie reactie, Als het M5 is moet de schroefdraad van de bout beschadigd zijn, want in een nieuw M5 moertje past het boutje niet meer, Ik wil wel toevoegen dat de andere 2 spatschermen die ik heb, ook voorzien zijn van een moertje gelast op het plaatje van het spatscherm.
|
08 okt 2007 20:22 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
En wat er ook raar is, is dat de SLW van het M5 moertje op alle 4 de spatschermen groter is dan de standaard SLW van een RVS M5 moertje.
Zaterdag as. ga ik de situatie iopnieuw bekijken .. Word vervolgd........
|
08 okt 2007 20:35 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Wat is de "SLW" ?
Als het boutje van je lampunit niet in een M5 moer past, dan vraag ik me af of die boutjes al niet een keer zijn verwisseld voor iets niet-origineels !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 okt 2007 20:49 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
SLW is sleutelwijte van de moer, ik ga een nieuw M5 boutje halen en kijken wat dat doet , gr Chris
|
08 okt 2007 21:18 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja ik wil erwin niet tegen spreken maar als je de bout pakt die in het plaatje komt dat aan de auto zit gelast.kan ik daar geen m5 moertje opdraaien met mijn handen dan teminste.
bij mij is er ook een nieuw beugeltje op gelast met het spuiten van de auto.maar heb dit niet zelf gedaan.zal het nog eens navragen.
gr anton964
|
08 okt 2007 23:46 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
--------------
Opgelost,
--------------
Iedereen bedankt voor jullie reactie,
Het betreft hier inderdaad een M5 schroefverbinding, de draad op mijn boutje was beschadigd, dit wil zeggen dat hij wat afgevlakt is waardoor een nieuwe M5 moer er niet meer met de hand op geraaid kan worden, ik dacht hierdoor dat het iets speciaal was.
Ik heb een M5 snij ijzer over het boutje gehaald waardoor de schroefdraad perfect past in een M5 moertje.
Ik zal hetzelfde doen met een M5 tap in het spatscherm, mocht dit niet voldoende zijn zal ik het bestaande moertje groter boren en een nieuw M5 moertje achter lassen.
Mvg Chris
|
09 okt 2007 13:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een collega van me (docent metaaltechniek) gaat voor mij een oplossing maken. Hij heeft het over een flensmoer . Veel snap ik er niet van (al weet ik wel ongeveer wat hij bedoelt), maar ik wacht het resultaat even af.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 okt 2007 15:23 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Erwin had helemaal gelijk ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 okt 2007 18:57 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
biuj mij hadden ze bij de apk aan de onderste gesteld
resultaat op de 7de was dat de hele junit na een scherp bochtje er uit viel
neem de tips ter harte!!
gelukkig geen overige schade anders dan de koplamp, op een klein krasje na dan
wie weet overigens waar je het goedkoopst een hele nieuwe unit kan verkrijgen?
gebruik de rest weer voor reserve!!
van kessel is op dit moment het goedkoopste
126 euro voor hele koplamp met chroomrand
voorals nog
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
10 okt 2007 19:38 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Minder als € 126,- vind je ze ze vlgs mij niet ( nieuw dan )
|
10 okt 2007 20:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Even terugkomend op mijn vorige post:
Het is geen flensmoer maar een felsmoer. De moer wordt dan op het plaatje "geklonken" i.p.v. geslast of gesoldeerd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 okt 2007 16:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Soort popnagel maar dan in moervorm
... te hopen is alleen dat deze NOOIT mee gaat draaien
|
11 okt 2007 16:41 |
|
|