Auteur |
Bericht |
Anonymous
|
Schokkende koppeling 1987 3.2 Carrera
Mannen/vrouwen,
Niet dat ik het antwoord niet denk te weten... maar ik zit denk ik in de ontkenningsfase... - daar komt 'ie: vooral 's morgens vlak na koude start "schokt" mijn koppeling bij het laten opkomen in eerste versnelling. Dat doet 'ie al een tijdje maar het wordt (heel gek, ja) steeds een beetje erger. Als de hele boel een beetje is opgewarmd wordt het beter. Diagnose "drukgroep in laatste fase van zijn leven aangeland" redelijk of niet? If so: op welke termijn zou ik aan vervanging moeten gaan denken? En dan nog iets anders: wat hij al doet zolang ik me kan heugen is "ratelen" (ik kan het niet anders omschrijven) als ik de toeren te veel laat zakken bij wegrijden in eerste versnelling. Mijn oplossing van de afgelopen 20k km is omdat gewoon te voorkomen . Heeft dat ook iets met de koppeling/vliegwiel te maken?
O ja - betreft (dus) mijn 3.2 Carrera, 1987 (g50), 101.500 km.
Wie helpe me uit mijn ontkenningssyndroom?
Fred
|
25 aug 2004 9:22 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
vraag 1: lijkt mij dat je gelijk hebt, dus vervangen deze winter.
vraag 2: ratelen=G50 bak, hoort erbij
zomaar uit cyberspace geplukt:
"Leiser ist das 915er allerdings. Wenn ich mit warmen G50 Getriebe an der Ampel stehe hab ich immer das Gefühl daß jemand im Getriebe Kieselsteine in einer Blechdose schüttelt."
Als die van jou dat ook doet is het dus goed
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
25 aug 2004 10:39 |
|
|
Anonymous
|
Airhead
Dank je. Zo erg is het bij mij nou ook weer niet (wat betreft rammelen van de bak/koppeling), maar het is goed te weten (sommige) bijgeluiden als normaal moeten worden beschouwd. En die drukgroep... nou, ik zie wel waar het schip strandt. Ik zal in ieder geval rekening gaan houden met het feit dat hij op relatief korte termijn aan vervanging toe is. I dacht het (dus) wel...
|
28 aug 2004 19:22 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ratelen doet die van mij ook, in het begin vond ik het heel raar klinken maar het schijnt idd normaal te zijn
|
29 aug 2004 18:07 |
|
|
Celle
1989 Carrera 3.2nabij Leuven (B)
|
ratelen
Mijn 1989 Carrera (129.000 km) ratelt ook, vooral bij optrekken vanaf lage toeren in 1ste en 2de. Die van een vriend van mij (1988 en 300.000 km) heeft net hetzelfde. Ik las op een ander Nederlands Porsche Forum dat dit te maken heeft met het vliegwiel. Kan iemand van Renn Tech of zo echt bevestigen dat dit normaal is?
Thanks.
|
29 aug 2004 23:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: ratelen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2004 6:41 |
|
|
Anonymous
|
Is denk ik het bulletin board van de Nederlandse Porsche Club. Heb daar ook net een bericht gevonden over ratelen in eerste versnelling, met inderdaad een referentie aan het vliegwiel.
|
30 aug 2004 11:58 |
|
|
Celle
1989 Carrera 3.2nabij Leuven (B)
|
Correct Fred.
Enne horn, 't is niet omdat je gelukkig getrouwd bent, dat je daarom niet meer naar andere mooie vrouwen mag kijken...
Maar het moet gezegd, er is geen beter 911-forum dan het deze!
Celle
|
30 aug 2004 12:38 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2004 18:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
horn die geen boxster koopt want dan vraagt zijn vrouw een scheiding aan
weer een reden
_________________________________________ Got coffee?
|
30 aug 2004 18:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Neuheu... reeds gebeurd. (niet Boxster kopen, maar gescheiden.)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2004 19:03 |
|
|
Anonymous
|
Diep, diep off topic....
|
30 aug 2004 19:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
helemaal gelijk, heb je al naar die drukgroep laten kijken
_________________________________________ Got coffee?
|
30 aug 2004 19:49 |
|
|
Anonymous
|
Nee - vandaag ging alles weer prima en ik wacht nog maar even om te zien hoe het zich verder ontwikkelt. Beter zal het wel niet worden (anders zal ik de wonderbaarlijke genezing zeker melden!!) maar acuut lijkt het me nog niet...
|
30 aug 2004 20:25 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: ratelen
Nog steeds niemand die weet waar het ratelen nou echt vanaf komt
|
31 aug 2004 18:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Uit de versnellingsbak...
Niet zeuren, gassen (dan hoor je het ook niet meer)
gr.
Jeroen
|
31 aug 2004 20:14 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Precies, de bak; schreef ik een week (bijna) geleden al, maar sommige heren willen er niet aan geloven.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
31 aug 2004 20:26 |
|
|
Celle
1989 Carrera 3.2nabij Leuven (B)
|
Airhead, heeft niks met geloven of niet te maken, er blijken gewoon verschillende meningen over dit ratelen te zijn, ook op andere (buitenlandse) forums.
|
31 aug 2004 21:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
G50 bak is van Borg-Warner type en die maakt gewoon wat meer herrie
Als je je bekleding eruit sloopt kan je d'r boven de 4500 toeren prachtig horen zingen
gr.
Jeroen
|
31 aug 2004 21:57 |
|
|
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
Is inderdaad normaal dat ratelen ! Geen zorgen over maken (deed ik eerst ook wel) - ze doen het allemaal naar het schijnt ...
|
05 sep 2004 9:59 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
FF provoceren:
Als je niet veel in de stad/file komt kan je net zo goed/beter een 3.2 met 915 bak aanschaffen.
-minder ratelen
-goedkoper in aanschaf
-sneller
-goed voor de beenspieren (tenminste linker beenspieren)
Discussie (lang)
http://forumworld.tv/forum/showthread.php?t=3008&highlight=getriebe
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
05 sep 2004 10:42 |
|
|
Celle
1989 Carrera 3.2nabij Leuven (B)
|
En dat zeg je nu pas... Damn.
|
06 sep 2004 11:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Nog zo'n algemeen misverstand...
De hydraulische koppeling van de G50 Carrera's gaat echt niet lichter dan de kabel koppeling van een 915 versie
|
06 sep 2004 12:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het misverstand zit m d'r in dat een slecht lopende kabel zwaarder loopt dan de hydrolische op de G50.....gewoon nieuwe kabel en zorgen dat de overbrenging naar de bak lekker loopt.
Ik blijf het geen gehoor vinden hoor, als je met die G50 beschaafd probeert weg te rijden in een winkelstraat; het lijkt net of je met een afgetrapte bak met versleten lagers wegrijdt.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 sep 2004 15:06 |
|
|
MobyDick911
EX-911 3.0 SC 964/C2 uitv ''79Cuijk ( NB )
|
En???
Maar heb je jou koppeling+drukgroep nu al laten vervangen?????
Dat was o.a. het onderwerp toch ook???
Men zegt dat dit zo ongeveer met uren meegerekend 1500 euri's kost.
Kun je wel weer heeeeeeel lang vooruit.( en achteruit ha ha ).
Ik ga zo naar Heythuysen ( De Bock Porsche) daar staat exact dezelfde Porsche 911 als ik gehad heb.( zelfs bekleding is hetzelfde )
Mogelijk ruil ik mijn 911 wel in voor die 911.
Mischien zonde want bij die van mij is zeer recent vervangen: 4 banden''
2 kachelpotten'' jaarbeurt '' ruitenwisserbladen'' grootlichtschakelaar '' en nog wat kleinigheden uitgevoerd bij wams sportscars.
mmmm tja ik moet er met inruil minimaal 10.750 voor krijgen anders doe ik het niet. particulier mag hij weg voor 10.250
Maar ik ga nu toch even kijken.
Heb een dagje vrij vandaar'' ik hou jullie op de hoogte.
_________________________________________ Het Porsche virus is een heerlijke besmetting.
|
01 okt 2004 8:38 |
|
|