Auteur |
Bericht |
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Voorruit vervangen 993
Tijdens het Porsche motion weekend hebben we een scheurtje in mijn voorruit ondekt. Het repararen is deels gelukt, scheur werd langer, maar is uiteindelijk wel afgestopt en gevuld met een substantie. Ik kan er gelukkig weer rustig mee rond rijden, maar in mijn achterhoofd zit wel een vervanging...
Het zoeken op het forum heeft onder andere deze Link opgeleverd.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van en waar het beste laten doen?
|
17 okt 2007 10:43 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
het is een simpel maar percies werk.
laat het doen door iemand die het vaker heeft gedaan en laat niet ompraten om het oude rubber te gebruiken.
gebruik een nieuw rubber en geen kit dit is niet nodig!
als je kan blijf er dan bij en let er op dat ze beschadigen bij werken anders gaat het roesten.
het is overgens niet nodig iets te beschadigen.
ik had de mijne er in 3 minuten uit en in een 45 minuten weer in met zijn tweetjes.gebruik bij het er intrekken de speciale puiten bussen hier voor van innotec.
als niet iemand hebt die dit vaker heeft gedaan lekker laten doen.
gr anton964
|
17 okt 2007 10:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vanaf de 993 is de voor- en achterruit geplakt
Deze moet er voorzichtig 'uitgezaagd' door de harde lijmlaag.
Na verwijdering dus kijken of de lak niet beschadigd is
Het zichtbare rubber is alleen een afdekrand die er van buiten is ingedrukt.
Denk aan radio antenne in de ruit en eventueel een donkere rand bovenaan...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 okt 2007 11:04 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
is ook de ruit anders of is dat wel de zelfde?
anton964
|
17 okt 2007 11:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De ruit voor de 993 heeft een onderdeelnummer wat begint met dit nummer; dat lijkt me het antwoord op je vraag
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 okt 2007 14:31 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Als ik het zo lees moet je zoiets bij een Porsche dealer/specialist laten doen....
Heeft iemand daar al ervaring mee?
|
18 okt 2007 11:36 |
|
|
Mick
|
Volgens mij levert het vandaag de dag voor alle 964's veel problemen op als de onderdelen met een nummer dat begint met "993" eruit zouden worden gehaald.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
18 okt 2007 11:45 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ja, ik. Zelf gerenommeerde bedrijven hebben moeite om de ruit er mooi recht in de zetten, het is echter wel degelijk mogelijk. Waar je absoluut op moet letten is dat ze de lak op raamsponning niet beschadigen. En tegenvaller kan zijn dat er al roest aanwezig is, wat doe je dan.............
De ruit is overigens anders dan die van een 964, maar dat had je waarschijnlijk ondertussen wel begrepen.
|
18 okt 2007 21:41 |
|
|
Flatsix6
993 Carrera 4S
993 Carrera Cabriolet
912 SWB 1966
Cayenne MY '13Limburg (België)
|
Hallo Strak,
Ik moet eveneens mijn voorruit van mijn 993 laten vervangen.
Toen ik de wagen kocht zat er reeds een tweede ruit in, die door CARGLASS (in België erg bekend) was geplaatst.
Deze ruit heeft echter nooit mooi gepast en zit dus niet perfect!
Bij mijn laatste onderhoud bij Porsche Zentrum Aachen heeft mijn voorruit rubber vervangen door een nieuw exemplaar en geadviseerd om een nieuwe voorruit te laten plaatsen.
Vele Porsches van het type 993 (omdat de voorruit bij deze modellenreeks gelijmd zijn) hebben last van krakende en piepende vooruiten. Dit vindt hoofdzakelijk zijn oorzaak in het feit dat de voorruit niet goed geplaatst geweest is.
Als ik je een persoonlijk advies mag geven, blijf er zelf van af en laat het door een Porsche Dealer doen. De voorruit vervangen van een 993 is één van de delicaatste dingen en echt specialistenwerk. Misschien dat zelfs je verzekeringsmaatschappij tussenbeide kan komen indien je een verzekering hebt genomen tegen glasbreuk. Bovendien kan je ook je lakwerk nakijken of er geen roestvorming is op die plaatsen waar de ruitkader bevestigd is geweest (zwak punt voor alle 911)
Het vervangen van een ORIGINELE RUIT (let op er zijn ook copieën op de markt) kost toch al gauw een 1.200,00 € (BTW inclu). Maar je hebt er dan ook nog eens 2 jaar garantie op, in het geval ze slecht geplaatst is.
Laat me eens iets weten hoe het verlopen is. Mijn voorruit wordt pas vervangen in maart 2008, omdat ik nu toch niet meer zo veel zal rijden!
Groeten,
_________________________________________ Porsche, so baut man Sportwagen!
|
19 okt 2007 0:40 |
|
|
bj
3.2 T / 964 T / 993 C2
Huidig: 997 2S
|
Ik heb mijn vooruit ook recent laten vervangen en mijn advies is om het niet door een Porsche dealer te laten doen maar door een ruitenspecialist. Het is echt een kwestie van veel doen en een specialist doet niets anders, daarnaast is enige ervaring met een Porsche ook handig zoals je hierboven al gelezen hebt.
Ik heb mijn ruit laten vervangen door Autotaalglas in Meppel. Deze doet o.a. alle ruiten voor Theo jansen en is eigen ondernermer. Super service en dat komt echt niet alleen omdat het mijn broer is
|
21 okt 2007 11:43 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Wel fijn om te weten, dat er ook ondernemers zijn, die ruime ervaring heben met bv het plaatsen van ruiten en Porsche.
Ik vind het een goede Tip ( en aandelen zul je nog wel niet hebben , of euh, vergis ik me nu misschien )
bedankt.
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
21 okt 2007 11:52 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zeer goede info
Laat mijn raam ook binnenkort vernieuwen
Zal ik met of zonder groene baan nemen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 okt 2007 11:59 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Altijd met, ik heb zelf een 964 cabrio met groene baan. Voor het stoplicht omhoog turen dat ie weer op groen gaat is een stuk relaxter.
|
21 okt 2007 12:05 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Helemaal met TD(zonderI) eens,met groene baan is veel prettiger voor je ogen.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
21 okt 2007 12:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het kraken komt door de rubber afdekstrip aan de buitenzijde die kraakt op de lak
Trek deze er maar eens gewoon uit, en je zult zien dat het weg is
Er zit een viltrand aan de onderzijde van het rubber.
Rubber vernieuwen en het is een jaar helemaal stil
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 okt 2007 13:59 |
|
|
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
Al een idee waar je de raam laat vervangen?
|
21 okt 2007 14:38 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Klopt,je was me voor paul .Ik heb het opgelost door onder de strip hem helemaal vol te kwatten met siliconen spray.5 minuten werk en ik ben nu alweer een maandje of 4 van het kraken af.Als het weer begint doe ik het weer zo.Maar een nieuwe strip kan ook,kost niet zoveel,ik geloof iets van €25,-
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
21 okt 2007 17:02 |
|
|