Auteur |
Bericht |
SuperC
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964Hilversum
|
Nattigheid onder de matten
Ik had een brief in de auto laten liggen (op de mat onder de voorstoel), deze was vanochtend zeiknat. Meteen onder de matten gevoeld en ja hoor, onder de matten is het nat... Nou heeft het vannacht geregend, maar waar zou het vandaan komen, wat kan ik er aan doen en wat zijn de gevolgen?????
Waarschijnlijk is dit een bekend probleem...maar ik krijg er een beetje de kriebels van...
_________________________________________ Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987
|
13 apr 2006 9:08 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
1 Troost... meer 911'jes hebben hier last van...
Lekkage door voorruitrubber, rubber kofferbak, ventilatiebox, ruitenspoeiers/wissers.
|
13 apr 2006 9:20 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb hier geen last meer van,
maar bij mij waren de afvoer kanalen van de ventilatie box verstopt.
ik heb deze vanaf de onderkant van de auto door gespoten met lucht.
robert
_________________________________________ remmen is angst
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 13 apr 2006 10:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 apr 2006 10:04 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
Ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem Ik rijd zelf een 964 C2 Targa en heb al last van natte matten en lekkage sinds ik de auto een jaar geleden kocht. Ben al langere tijd met Motron bezig de lekkages op te lossen en het wordt beter. Inmiddels al wat rubbers vervangen (erg belangrijk om met betrouwbare rubbers te werken ) en deuren zijn anders afgehangen. Ook heb ik de isolatiematten voor laten vervangen, de oude waren echt compleet versleten (waarschijnlijk ook door het regelmatige vocht).
Ben wat de lekkage betreft wel blij met de regen die deze dagen valt (kan ik nl effe checken oftie echt dicht is nu..... )
Mocht er nog iemand tips en/of tricks hebben, ik houd me aanbevolen!!
|
13 apr 2006 10:14 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
waar zitten deze afvoer kanalen?
ik heb er geen last van maar een keer door spuiten kan nooit geen kwaad.
anton964
|
13 apr 2006 11:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik heb ook natte matte, rechts vooral. Dr. Visser in Hsum heeft de folie in de re deur vervangen, helaas weinig/geen resultaat.
|
13 apr 2006 11:18 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
Ik merk dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem Wie oh wie heeft hier ervaring mee en heeft dit naar behoren op kunnen (laten) lossen?
|
13 apr 2006 11:51 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
13 apr 2006 13:55 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Bij een bocht naar rechts kreeg ik en bij een bocht naar links mijn passagier water over onze voeten.
Na heel lang zoeken waren we er achter dat alle rubbers goed waren en dus geen lekkage veroorzaakte. Na orientatie verder bleek toen dat er water stond in de bak van de airco/climatecontrol(voor lamel onder dachboard).
Dit gebuerde alleen na de wasstraat of hevige regenval.
Het binnen gekomen water via de luchtopening voor de voorruit kon dus niet weg via de afvoerleiding van de opvangbak naar de onderkant van de wagen.
De P op de brug gezet en met een gieter water in de luchtopening gegoten. Er Kwam dus mooi geen water aan de onderzijde tevoorschijn.Toen de afvoerslang opgezocht en deze met hoge druk doorgeblazen.
Als je dit doet moet je iemand anders eens in het interieur en naar de luchtinlaatopening laten kijken, onvoorspelbaar wat voor troep dat je er dan uitblaast, oa. bladeren van bomen en andere shit
Daarna nooit meer last gehad.
Tijdens een servicebeurt laat ik nu de boel jaarlijks doorblazen
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
13 apr 2006 15:22 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Niet erg aangenaam, stront door je auto
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
13 apr 2006 15:29 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
waar zitten die afvoerslangen?
|
13 apr 2006 15:33 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
| | | | Johnnyboyporsche schreef: Bij een bocht naar rechts kreeg ik en bij een bocht naar links mijn passagier water over onze voeten. Na heel lang zoeken waren we er achter dat alle rubbers goed waren en dus geen lekkage veroorzaakte. Na orientatie verder bleek toen dat er water stond in de bak van de airco/climatecontrol(voor lamel onder dachboard). Dit gebuerde alleen na de wasstraat of hevige regenval. Het binnen gekomen water via de luchtopening voor de voorruit kon dus niet weg via de afvoerleiding van de opvangbak naar de onderkant van de wagen. De P op de brug gezet en met een gieter water in de luchtopening gegoten. Er Kwam dus mooi geen water aan de onderzijde tevoorschijn.Toen de afvoerslang opgezocht en deze met hoge druk doorgeblazen. Als je dit doet moet je iemand anders eens in het interieur en naar de luchtinlaatopening laten kijken, onvoorspelbaar wat voor troep dat je er dan uitblaast, oa. bladeren van bomen en andere shit Daarna nooit meer last gehad. Tijdens een servicebeurt laat ik nu de boel jaarlijks doorblazen | | | | |
Klopt, hebben 993-tjes ook last van. De mijne in ieder geval wel toen ik 'm kocht. Ook ff laten doorblazen. Oplossing is zo simpel als je het eenmaal weet
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 apr 2006 15:34 |
|
|
Harley
|
Midden onder je auto zit de uitgang. Trek een denkbeeldige lijn tussen de voorwielen, in het midden van die lijn trek je een denkbeeldige lijn naar achteren, 90 graden op de eerste lijn. Recht onder je dashboard kom je ze dan tegen. Zijn twee slangetjes geloof ik.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 apr 2006 15:39 |
|
|
Johnnyboyporsche
|
"Niet erg aangenaam, stront door je auto"
Bij wijze van spreken
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
13 apr 2006 15:44 |
|
|
Johnnyboyporsche
|
Klopt helemaal
|
13 apr 2006 15:45 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
waar in de auto komt die 'shit' enzo er dan uit? Toevallig niet aan de zijkant van de auto, bij je voeten, waar de deur zo'n beetje schaniert en waar het horizontale deel van de bodemplaat overgaat in het oplopende deel naar voren?
|
13 apr 2006 16:01 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Gewoon de p in de garage stallen, en niet meer in de regen rijden. Heb je er zeker geen last meer van.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
13 apr 2006 16:07 |
|
|
Johnnyboyporsche
|
De bladeren en shit komen uit de luchtinlaat onder de voorruit(buiten).
In het interieur zie je het water omhoog geblazen worden, je zet toch druk op de slang onder de auto?
Dat is het water wat in de opvangbak onder het dashboard zit van de airco/climatcontrol. Deze opvangbak staat volgens mij in verbinding met de opvangbak onder de luchtinlaat.
|
13 apr 2006 16:08 |
|
|
Harley
|
Er is ook een open verbinding via die opvangbak naar je interieur, dus als het een beetje tegenzit spettert de 'shit' door je hele auto
|
13 apr 2006 16:11 |
|
|
ME-964-Targa
964 C2 TargaHouten
|
vanavond maar eens onder de auto kruipen en kijken of ik uberhaupt in de slangen kan blazen. Weliswaar geen hoge druk maar ik zou toch moeten kunnen voelen of ze dicht zitten
Goed idee red devil............als je een plek hebt
|
13 apr 2006 16:11 |
|
|
horn
PF #57
|
er wil ook nog wel eens water binnenkomen door de slangen van de ventilatie. Ik ben ooit eens met mijn 1e 964 door de wasstraat gereden en toen stond mijn hele footwell blank. Bleek een slang van de airco los te zijn. Water kwam door de ventilatiegaten voor de voorruit naar binnen en liep zo de auto in.
Oplossing sowiezo - als je de beschikking over een garage hebt - kacheltje erbij, alle ramen open en vochtvreters erin. Anders blijf je de rest van je Porsche leven in de zomer beslagen ramen en moet je in de winter ook binnen krabben.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 apr 2006 19:59 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dat van niet in de regen rijden vind ik fundamentalisme, maar een echte Porsche hoor je natuurlijk wel in de garage te stallen!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
13 apr 2006 20:11 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
De mijne lekt rechts onder de voorruit ook een beetje, maar er mnoet tzt toch een andere voorruit in en dan hoop ik dat dat gelijk opgelost is.
_________________________________________ NPC 0577
|
13 apr 2006 20:22 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Tot die tijd kun je toch wel dichtkitten?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
13 apr 2006 20:30 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Als ik precies wist waar het zat wel. Maar de laatste tijd komt het er maar niet van om wat tijd te vinden om aan de P te werken. Ik ben namelijk ook m'n badkamer aan het verbouwen (dus kit heb ik genoeg ), en m'n vriendin vindt dat belangrijker dat de P! Snap jij die vrouwen?
_________________________________________ NPC 0577
|
13 apr 2006 20:36 |
|
|