| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Kokerbalk verroest http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=16347 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Bernardo [ 26 nov 2007 23:43 ] |
Berichttitel: | Kokerbalk verroest |
2 weken terug mijn SC voor kleine reparatie en jaarlijkse APK naar de garage gebracht. Normaal gesproken, 's-morgens gebracht, 's-middag weer ophalen. Maar nu werd ik 's-middags gebeld door garagehouder met de mededeling dat hij niet verder kon met de APK. Reden: de aan de voorzijde geplaatste kokerbalk was zodanig verroest dat je met weinig moeite er zo door heen prikt met een schroevendraaier. Vandaag kon ik dit zelf zien onder de brug en heb daar foto's van gemaakt. Het probleem is dat ik het wil repareren maar de garagehouder is een eenmanszaak en het heeft het eigenlijk te druk hiervoor. Iemand tips voor mij. Ik zal proberen de foto's in mijn album te plaatsen. |
Auteur: | porsche356sc [ 27 nov 2007 0:38 ] |
Berichttitel: | |
zoek je een 'expert' of een beun? |
Auteur: | Maarten [ 27 nov 2007 10:24 ] |
Berichttitel: | |
En in de buurt of is afstand geen bezwaar? |
Auteur: | Henk.E [ 27 nov 2007 11:15 ] |
Berichttitel: | |
Duur of goedkoop? |
Auteur: | WdePundert [ 27 nov 2007 16:48 ] |
Berichttitel: | |
Blankemeijer in Bleskensgraaf doet dit soort zaken wel, maar misschien vind je dat te ver. |
Auteur: | Double G [ 27 nov 2007 20:48 ] |
Berichttitel: | |
Zou gezien de plek waar het zich bevindt het kunnen dat er in het verleden een accu flink heeft zitten lekken en de boel heeft aangetast? Of is de rechter kant er net zo aan toe? |
Auteur: | Martin K. [ 27 nov 2007 21:15 ] |
Berichttitel: | |
Ik zie geen grote gaten, alleen een beetje vliegroest onder het tectyl. Wel valt op, dat er redelijk verse tectyl is gespoten....weet je zeker dat het is doorgeroest? Mijn SC had hier ook tgv slecht gerepareerde schade last van, maar die vliegroest is " niets ernstigs", althans, nog niet |
Auteur: | Bernardo [ 27 nov 2007 23:09 ] |
Berichttitel: | |
De garagehouder zei ook of er een accu gelekt heeft, het tectyl was inderdaad 'verser' dan de rest van de auto. Vanaf de onderkant van de auto met je gezicht naar de voorkant is de linkerkant meer aangevreten dan rechts. De linker bevestigingspunt van de voorwielophanging -welke vastzit aan de kokerbalk- zit precies bij het rotte gedeelte, daar zou een nieuw stuk ingelast moeten worden. De rechterkant is 'minder' erg maar moet wel gefixt worden. Op wat voor kostenplaatje kan ik hierop rekenen, iemand een indicatie? |
Auteur: | Renntech [ 27 nov 2007 23:59 ] |
Berichttitel: | |
Als het zo goed als nieuw moet worden : 2750,- Maar dat wil je vast niet horen. . |
Auteur: | Jeroen914 [ 28 nov 2007 2:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
't is maar wat je vliegroest noemt... een gat groot genoeg dat een olifant er door heen kan vliegen misschien morgen effe bij de opticien langs |
Auteur: | Olaf [ 28 nov 2007 3:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zeg 't niet te hard .... ... denk dat er meer achter zit dan alleen dat ene "APK" gaatje |
Auteur: | ppp 356 [ 28 nov 2007 8:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat is goedkoper |
Auteur: | Renntech [ 28 nov 2007 9:17 ] |
Berichttitel: | |
Precies, en wat verstaat iemand onder kwaliteit, tien mensen, tien meningen |
Auteur: | cabrio wim [ 28 nov 2007 9:22 ] |
Berichttitel: | |
Moeten we nu voor dit doorgeroest gevalletje een vergrootglas gaan kopen voor alles te lezen of is dit de strijd der concurentie In ieder geval een serieus klusje, denk niet dat je dit zo maar even dichtbakt. |
Auteur: | Marco [ 28 nov 2007 9:31 ] |
Berichttitel: | |
ombouwen tot racer, heb je gelijk de eerste gewichtsbesparing zonder dollen, goed laten repareren dus |
Auteur: | Bernardo [ 29 nov 2007 0:03 ] |
Berichttitel: | |
Het moet naarlek goed gemaakt worden hoeft niet nieuw Het is de bedoeling dat de auto weer veilig en voor mijn idee vakkundig wordt hesteld. Bij eventuele verkoop/inruil moet dit geen issue worden. Bedankt voor jullie input, ik weet nu waar ik mijn eindejaarsuitkering voor ga gebruiken....enne namens mijn vergrootglas, bedankt, het had een topavond. |
Auteur: | Peter [ 29 nov 2007 10:11 ] |
Berichttitel: | |
Als ik jou was zou ik eens goed kijken hoe ver de roest al heeft toegeslagen, de binnenschermen, de kofferruimte, haal de accu maar eens weg. De voorste draagbalk is een erg belangrijk structureel onderdeel van een 911 plus dat de voorwielophanging daar aan vast zit. Bij een 'echte' reparatie zal de de hele dwarsbalk (onder en boven) vervangen moeten worden. Dit is geen plaats waar je even wat stukjes in gaat lassen. Volgens mij mag je volgens de APK ook niet aan dragende delen lassen. Dit kan een aardige klus worden en aangezien de wielophanging er aan vast zit moet dit ook nog op een mal gebeuren. Zo niet, dan heb je kans dat de auto nooit goed uitgelijnd krijgt. |
Auteur: | cabrio wim [ 29 nov 2007 12:02 ] |
Berichttitel: | |
Is dit niet de oplossing voor jou. http://link.marktplaats.nl/130661781 Voor ik een reactie krijg, ik weet dat het niet voor een SC is, maar bedoeld als voorbeeld hoe je het goed kunt maken. |
Auteur: | Rick [ 29 nov 2007 14:46 ] |
Berichttitel: | |
Bernardo, Zoetermeer ligt niet zo ver van Berkel Rodenrijs af. Neem eens vrijblijvend contact op met TonCar, langsrijden of bellen. Info en laten bekijken kost niets, dus wat heb je te verliezen? Is een toppertje. Toncar Bosch Car Service Rodenrijseweg 127 2651 BN Berkel en Rodenrijs tel.: 0105117700 |
Auteur: | Rob Herfst [ 29 nov 2007 14:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat is een VOLVO-specialist |
Auteur: | Rick [ 29 nov 2007 14:58 ] |
Berichttitel: | |
Ja, van Volvo's lust ie ook wel pap, maar kijk eens naar zijn restauratieprojecten? Heb daar ooit een deelrestauratie van een 356 laten doen, en als het budget het weer toelaat zal ook mijn Ferrari Daytona Replica daar voor een groot deel strak en scheurvrij getrokken worden en van een mooi kleurtje worden voorzien. |
Auteur: | cabrio wim [ 29 nov 2007 21:05 ] |
Berichttitel: | |
Dat bedoel ik dus ook, en geloof best dat je ook serieus bent. |
Auteur: | Bernardo [ 29 nov 2007 21:17 ] |
Berichttitel: | |
@peter, helemaal mee eens, dit moet goed uitgevoerd worden. Wil er straks weer in rijden zonder narigheid o.i.d. @wim, thx voor de link, btw ik heb een SC uit 1982. @Rick, bedankt voor het adres @Eleven, jij bedankt voor je vakkennis. Ik zie nu toch wel enigszins een lichtpunt, het is fixable. Btw het is fijn om met jullie dit te delen |
Auteur: | molen934 [ 29 nov 2007 21:53 ] |
Berichttitel: | |
Ja dit was vroeger mijn vak gebied Vooral toen de APK ingevoerd werd kwamen veel mensen met dit soort problemen Weet dat veel collega's (en ik ook) niet echt gek waren op dit soort klusjes Toch als ik het zie kriebelen mijn handen wel een beetje, je kan dit heel fraai repareren |
Auteur: | Ome Sander [ 30 nov 2007 23:51 ] |
Berichttitel: | |
Een 914 Henny... Pfff! Wat zit er een vracht aan (3)dubbel plaatwerk in!! Vernieuwen van een voorscherm bracht toen 3 volle dagen laswerk met zich mee... heel veel succes iig! @Bernardo: Succes met de reparatie. Ziet er lelijk uit, maar lijkt me goed te maken, hoor. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |