Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 9:07

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Raammechaniek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht Raammechaniek
Rij gister naar een parkeerplaats, druk op de knop om het raam te openen voor een kaartje: krrrrrrrkrkrk en krak en boem het raam viel 20 cm naar beneden. Met een beetje mazzel kreeg ik hem met mijn handen weer dicht. Het motortje maakt nog geluid. Ik gister naar de dealer PCR: wsl het raammechaniek kapot en volgens de beste man en bekend boxster probleem. Iemand hier vaker van gehoord en is dit idd een boxster euvel??

08 dec 2007 17:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex: Boxster 986 3.2S op zoek naar...
DEN HAAG
Bericht 
Jos, vervelend zeg :!:
heb het inderdaad vaker gehoord maar zelf (gelukkig) nog geen problemen mee.
hoop dus ook op reacties...
dure reparatie?

Privilege Beauty & Footcare

08 dec 2007 19:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
987
Belgie
Bericht 
Indien dit u kan gerust stellen, het is een 986,987,996,997 en cayenne probleem. :x

Mvg

RFM

08 dec 2007 20:05
Profiel
Bericht 
Bij mij is links vervangen. Ik weet niet wat het kost want het is nog betaald door de garage waar ik mijn Boxster heb gekocht.

08 dec 2007 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Barendrecht
Bericht 
wordt woensdag gemaakt, zal vooral het arbeidsloon zijn wat het duur maakt (hoop ik). Word vervolgd.

09 dec 2007 19:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht raammechaniek
Geen moielijk systeem over het algemeen, wel enigzins wat tijdrovend( doe het in twee uurtjes als je een nieuw motortje hebt).

Kan ook een wieltje zijn dat in het onderbalkje van de ruit zit dat er om een of andere reden uitgerold is.

Als motor geluid wekr deze over het algemeen nog
Als het raam plots naar benden klapt:

1. Een van de wieltjes is uit het onderbalkje in de ruit geklapt(of allebei :shock: )
2. Het hele motortje is losgekomen(??) en heeft het raampje mee naar benden getrokken?
3. Het raampje is gewoon uit zijn geleidesleuf(is hier een professioneel woord voor?) gekomen en door een gebrek aan weerstand naar beneden gevallen.

Optie 3 klinkt logisch, misschien in combinatie met optie 1.

Is ook veerl voorkomend Jaguar problemen(in ieder geval voor de XJ40 serie, daarbij is ook vaak helaas het motortje gaar :( )

ben benieuwd wat zij constateren als oorzaak en wat de factuurhoogte is.

10 dec 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Barendrecht
Bericht 
Net de boxster opgehaald bij PCR, was een kabel los en het frame van het raam daardoor kapot. Kosten: 550 incl montage en btw. Kunnen we zondag tenminste blazen :D

14 dec 2007 18:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht raam
Ik heb nu ongeveer hetzelfde voor bij men boxster. Ik hoor het mechanisme wel werken, maar de raam beweegt niet.
Kan iemand zeggen hoe ik chronologisch de deur moet ontmantelen en moet ik ergens bijzonder op letten? Hoe zit het vb. met de airbag in de deur als je de bekleding er af haalt?
Ik dacht dat ik bij men vorige p.sches bij de klink moest beginnen en zo verder werken. Is dat nu ook?
Bij de 3.0 zat de binnenbekleding vast met een soort plastic pinnetjes die nogal snel afbraken, ook nu zelfde gevaar?
Iemand eventueel met foto's?
gr
Wim

22 jul 2008 8:58
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Misschien dat dit helpt:
http://www.karrera.nl/catalogs/de.rdw.986.0.pdf

22 jul 2008 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
en anders helpt dit wel:http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/window/photos/04_door_panel_off_lg.jpg&imgrefurl=http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/window/&h=480&w=640&sz=41&hl=nl&start=3&um=1&tbnid=MAGuJqCBbkRR4M:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dboxster%2Bdoorpanel%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN
:salut:

22 jul 2008 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Master Ken: bedankt, maar men pc weigert blijkbaar Adobe te downloaden. Is het een file in het Nl?

@porsche Rob: bedankt, kga deze es afprinten en toepassen.

Ik denk dat het raam uit zijn slede gekomen is. De raam gaat niet mee naar beneden. Maar als ik ze manueel naar beneden duw nadat het mechanisme naar onder gegaan is, komt ze samen met het mechanisme wel naar boven. Eindigt daarna iets te hoog, staat dus op de rubbers van de slede vermoed ik......

24 jul 2008 9:59
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Adobe kun je gewoon downloaden

24 jul 2008 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht raam
Ok........heb in het weekend mijn deur onmanteld (bedankt voor de link) en er blijkt inderdaad een ijzer kabeltje doorgebroken/afgebroken te zijn.
Het is bijna niet te doen om dit te zelf te vervangen, denk ik.
Mijn vraag is nu of hiervoor inderdaad het hele mechanisme dient vervangen te worden (zoals hierboven gemeld)? Motortje werkt wel... :?
gr
Wim

25 aug 2008 13:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
kabeltje weet ik ff niet. heb je foto?

weet in ieder geval wel dat een compleet nieuw(tweedehands zijn ze ook goed te vinden denk ik) niet 550 euro zijn. Dus in ultiem geval, mechanisme eruit en inruilen tegen een nieuwe en die erin.

als je foto van kabeltje hebt, kan ik je misschien helpen.

Zat het raam nog wel in zijn slede(zaten de wieltjes er nog in?)

Heeft het motorje nog genoeg kracht?

Zaten alle moeren nog op de bouten. Met bouten bedoel ik de bouten die het raammechaniek aan het deurpaneel vastmaken?

27 aug 2008 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht raam
shit........vergeten fotootje van te nemen.......... :evil:
Motortje is volgens mij in orde want raam gaat wel terug naar boven door middel van de schakelunit, maar komt niet naar onder. Kan raam dan wel met hand naar beneden duwen.
Raam zit ook goed vast op de vijzen. Volgens mij zit ze bij de boxster niet in een slede zoals bij men vroegere P wel het geval was.......
Raam Zit links en rechts onderaan vastgevezen op het raammechanisme en kan niks mis mee gaan zo te zien............... :roll:
Is een dunne ijzeren kabeltje, niet ommantelt............ :?
Zou er een afzonderlijke kabel zijn voor naar beneden halen/boven brengen van het raam?

27 aug 2008 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
het kabeltje zal onderin gebroken zijn, daardoor gaat hij enkel nog omhoog. de sledes worden op de kabel gehouden door vastgeknepen busjes, enkel roest daar de kabel nog wel eens door. zie foto in mijn album .
je hebt dus een nieuw (of gebtuikt) raammechanisme nodig, de motor kun je overzetten.
maakt hij ook wat lawaai? het eind dat gebroken is word namelijk opgefromeld in de motor, ik zou hem dan ook niet te vaak meer gebruiken anders moet je die ook vervangen.

28 aug 2008 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank! Het is inderdaad zo'n kabeltje dat daar hangt te zwieren.....beschrijving en foto kloppen........... :cry:
Is dat zelf te doen om zo'n mechanisme te vervangen? Je kan daar precies toch bijna niet bij?????
gr
Wimm

29 aug 2008 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
ik weet niet hoe handig je bent.
ik zou zeggen lees de link eens door, en beslis dan of je het zelf aan durft of laat doen.
tip :!: markeer waar de boutjes gezeten hebben, onderin de deur zitten bv. sleufgatjes en markeer met schilderstape waar de houders op de ruit zaten.

29 aug 2008 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht raam
Vandaag nieuw raammechanisme besteld en morgen ophalen.
Kosten: € 127 + BTW (zonder motor)
Maandag gaat de boxster binnen bij de carrossier om de velgen te spuiten. Ga dan gelijktijdig het mechanisme door hen laten overplaatsen denk ik (auto blijft week daar).
Deur ontmantelen en terug aankleden kan ik ondertussen wel zelf..... :wink:

02 sep 2008 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht gemaakt!!!!!!!!!
Vandaag om 17u gestart met het verwijderen van het oude en plaatsen van het vernieuwde raammechanisme.
Motortje op nieuw mechanisme overgeplaatst.............
Om 19.45u was ik klaar en alles werkt zoals het moet!!!! :D :lol:
Iedereen bedankt voor de tips en de links!!!! Voor € 154 ben ik gesteld (BTW inbegrepen)...I'm so happy :wink:
Wim

04 sep 2008 21:13
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gelukkig opgelost en doordat je handig bent voor een zacht prijsje. Je moet denk ik voorlopig de ruiten wel even dichtlaten. :cry:

05 sep 2008 16:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]