Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:27

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Deurbakken in 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht Deurbakken in 3.2
De deurbakken in mijn 3.2 zijn, net zo als bij vele, gescheurd en ik denk dat het definitief breken dan ook een kwestie van tijd is. Of ik moet ze natuurlijk niet meer belasten.
Nu kon een vriend van mij plastic lassen maar heeft hier geen materiaal meer voor, dus die optie valt helaas af.
Aangezien het een bekend probleem is vroeg ik mij af welke lijm of welk middel ik het beste kan gebruiken.
Groets,

31 dec 2007 16:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Platieklassen :?:

Die bakken zijn toch van karton :roll:

31 dec 2007 16:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het is inderdaad kunststof en het scheurt vaak bij de schroef net onder de klep, voor aan.

Heb bij de autohandel wel eens kunstofkit gezien die hele stevige verbindingen maakt.
Aan de achterkant dan opbrengen.

Probleem is altijd welke kunststof is dit en is de kit daar geschikt voor...

31 dec 2007 17:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb bij mij 2 RVS plaatjes gemaakt, die tegen de buitenzijde (die dus tegen je handgreep aankomt) geplakt met 2K-lijm en toen met zwarte popnagels vastgepopt. Zie je vrijwel niets van.

31 dec 2007 18:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?t=349968&highlight=door+pocket

:salut:

31 dec 2007 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:shock: Nou dat van mij ziet er toch 10x netter uit!

31 dec 2007 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Weet iemand of er een soort 2 componentenlijm is die sterk genoeg is om de breuk te lijmen?

01 jan 2008 18:47
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Volgens mij wordt dat niks omdat er best wel wat spanning op die bakken blijft staan. Het is dat ik die fotoos posten zo'n drama vindt anders had ik allang mijn resultaat in geuren en kleuren voor je gepost.

01 jan 2008 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ik heb nog nooit met RVS gewerkt dus ben daarom een beetje huiverig. Misschien anders toch eens gaan proberen.

01 jan 2008 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
:shock: Nou dat van mij ziet er toch 10x netter uit!

Ben benieuwd naar jou resultaat. Omdat mijn deurbak (ja ik heb er maar 1) ook gescheurd was, zocht ik op PP naar herstelwerk en het idee is wel ok met die verstevigingsplaatjes. Heb uiteindelijk gewoon een set z.g.a.n. deurbakken gekocht, via MP toevallig van de vorige eigenaar van mijn P.

01 jan 2008 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Ik dacht dat de deurbakken daar stuk waren door een boemetje in de portier... heb je er een foto van waar het is bij je Porsche?

01 jan 2008 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
wolfraider schreef:
Ik heb nog nooit met RVS gewerkt dus ben daarom een beetje huiverig. Misschien anders toch eens gaan proberen.

RVS is niet nodig, kan ook ander dun metaal zijn maar RVS was toevallig voorhanden. Belangrijkste is dat je een plaatje maakt dat je niet aan de binnenkant van de bak ziet. Het plaatje lijm je dan tegen het gescheurde gedeelte aan (ontvetten en opschuren!) en met lijmtangen vastzetten. Dan aan weesrzijde van de scheur een gaatje boren voor de popnagels (liefst zwarte want die vallen minder op op het zwarte plastic van de bak) en plaatje vastpoppen.

01 jan 2008 22:01
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De bestaande breuk lijmen lijkt me niet een duurzame oplossing.

Mijn linker deurbak heeft hetzelfde euvel.
Ik ben van plan om er een dun plaatje kunststof overheen te lijmen met 2 componentenlijm en de schroef er weer in te draaien, of een centimeter naar binnen een nieuw gaatje te boren en de zeftapper daar dan doorgheen te prikken.
De breuk zelf blijft een zwakke plek die je echt moet ontlasten.

01 jan 2008 22:25
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Of gewoon het hele zwikkie eraf halen en er RS deurpanelen opzetten. Ben je meteen van die scheurende bakken af! :wink:

02 jan 2008 0:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht lijmen?!?
Goede 2-componentenlijm breekt nooit op dezelfde plaats als de breuk, ergo, is zeer sterke lijm en KAN/MAG toegepast worden.

Ikzelf heb destijds een grotere ring achter de schroef gemonteerd om het geheel vast te schroeven :idea:

beste en fraaie oplossing? gewoon 2 perfecte bakken op de kop tikken en monteren, al het andere blijft "gepruts" :wink:

02 jan 2008 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
@ martin: Ik heb een donkerblauw leren interieur dus een goede tweedehans op de kop tikken zal niet zo snel lukken als bijvoorbeeld met zwart.

03 jan 2008 1:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht 
Daar heb je helemaal gelijk in :wink:

Maar je hebt toch nogal wat tip's gehad om uit te proberen :lol:

SUC-6 :!:

03 jan 2008 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ben vandaag ff in de praxis gaan rondkijken en daar hadden ze 2 componentenlijm van Bison om metaal en plastic te lijmen. Draagkracht 90 kg per vierkante cm, van -30 tot +100 (zo hoog zet ik de verwarming toch nooit) en waterbestendig.
Tevens hadden ze RVS plaatjes en hoeken. Ik ga morgen mijn andere deurbak eruit draaien en dan kijken hoe deze er aan toe is (ben nieuwe pioneer boxen aan het inbouwen). De deurbak aan de bestuurderskant is nog redelijk, de scheur is ongeveer 8 cm.

Als deze ook mee valt dan denk ik toch dat ik een ga proberen te plakken met een rvs plaatje als versteviging, kapot is het toch al....

04 jan 2008 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Het is een tijd geleden maar ik heb de deurbakken uiteindelijk toch eens aangepakt.
Ik ben vrij tevreden over het resultaat, zeker gezien de kosten. De klep past alleen nog steeds niet naadloos. Volgens mij zijn de bakken zich in de afgelopen 20 jaar dan ook wat gaan "zetten".

Bij de Praxis heb ik een 2 componentenlijm gekocht voor plastig en metaal, kosten € 9.50 en 2 RVS plaatjes a €0.50

Afbeelding

Ik ben begonnen met het geheel aan te drukken en vrij grof dicht te "plamuren". Het metalen plaatje aan de binnenkant heb ik er in geplakt om verder doorscheuren te voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Na alles gelijmd te hebben moest het geheel 24 uur drogen. Nadat de lijm was gedroogd voelde de deurbak erg stevig aan. Ik heb er flink kracht op uitgeoefend maar het scheurde niet opnieuw.
Aangezien ik vrij grof had gewerkt heb ik de lijm weer vlak geschuurd met wat schuurpapier. Gezien de lelijke kleur heb ik het vervolgens mat zwart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot heb ik het hele zaakje weer terug in de deur gedraaid. Voor een investering van €10 vond ik het in ieder geval een nette oplossing.

Afbeelding

Afbeelding

ps, de foto's zijn met mn gsm gemaakt dus de kwaliteit is niet super.

25 jan 2008 20:28
Profiel
Bericht 
@Wolfie, waarom heb je dan niet gelijk een mooi plaatje tegen de vlakkekant van je bak gelijmt, gaatje boren en origineel bevestigt, zo ziet het er een beetje slordig uit.

25 jan 2008 20:32
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Voor een amateur vind ik het er aardig uitzien, zeker ook gezien de lage kosten.

26 jan 2008 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
@cabriowim: in de zijkant zit een kleine golf, hierdoor is het lastig om een passend plaatje te vinden. Eerlijk gezegd heb ik er verder ook niet zo bij nagedacht. Toch de Praxis nog eens gaan doorzoeken naar een extra plaatje, haha :lol:

26 jan 2008 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Op zich idd netjes geworden alleen dat schroefje in je deurpaneel is eeuwig zonde :cry: Ik heb het RVS-plaatje daar waar het schroefje de bak vasthoudt geplaatst, dat is nl ook de plaats waar de spanning ontstaat :idea:

27 jan 2008 21:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]