Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:48

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Spoiler 996 klapt niet meer in 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996C4
ZH
Bericht Spoiler 996 klapt niet meer in
Even een vreemd probleem.
Vanaf vandaag klapt de achterspoiler bij m'n 2000 996C4 niet meer in. Zowel automatisch niet, alsmede met de knop niet. Als ik de knop indruk (ingedrukt hou), gaat de spoiler een centimeter of 3 naar beneden en stopt dan, net alsof deze zijn eindstand heeft bereikt.

Wanneer ik dan weer de knop uitklappen indruk, gaat deze weer naar de maximale stand (dus weer een cm of 3 omhoog).

In de automatische stand op snelheid gebeurt hetzelfde. Het lijkt wel alsof de spoiler z'n begin en eindwaarde kwijt is.

24 jan 2008 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Zit er niks tussen!!?? :wink:

24 jan 2008 23:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
kan je hem resetten? Bijv door je accu los te halen voor een half uurtje?

24 jan 2008 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996C4
ZH
Bericht 
Resetten heeft geen effect gehad. Ik heb vandaag het geheel uit elkaar gehaald en één van de drie schakelaars had zijn contactpen helemaal verloren.
Vreemd. Ik heb met wat handwerk een nieuwe pen gefabriceerd en nu werkt het weer. Ik ben wel weer helemaal op de hoogte hoe het regelmechanisme werkt. :)

26 jan 2008 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Gelukkig heb je het gemaakt gekregen. Hoe werkt het regelmechanisme?

26 jan 2008 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996C4
ZH
Bericht 
Het is gewoon een motortje dat via een as twee kunstofdelen uit of in schuift.
Er zitten drie microschakelaars in, één meet de maximale stand, één de minimale stand en één controleschakelaar..
Het mechanise is alleen redelijk simpel van opzet en in denk dat in de loop der jaren nog veel 996en problemen hierme gaan krijgen. De microswitches zitten op twee plastic busjes in de behuizing van de motor geklemd en deze busjes waren al aardig meegebogen. Hierdoor maakt de schakelaar niet altijd goed contact. Ik denk dat doordat deze ruimte te groot is geworden, de schakelaar door het mechanise kapot is gedrukt. Ik heb er een schroefje extra in gedraaid om het vast te zetten op de huidige stand. Ik hoop dat het het zo houdt.. Heb vanmiddag even naar PCR gebeld en een nieuwe kabelboom kost 800 euro ex. Ik weet niet of het spoiler uitschuifmechanise daar al bij zit of dat dit nog eens extra erbij komt.

26 jan 2008 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
dat is bij de boxster precies hetzelfde daar zitten ook van die microswitches op 2 van die jippie kunstof pennetjes.

ik heb er toen de verniewde versie ingezet daarbij zijn een aantal dingen veranderd behalve... de microswitches :evil:

26 jan 2008 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Illusion schreef:
Het is gewoon een motortje

Thanks!

27 jan 2008 11:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]