Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 8:47

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Radio vervangen, kabels zitten in de 'weg' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Radio vervangen, kabels zitten in de 'weg'
Ik heb mijn originele CR21 vervangen voor een Becker. Nu zit ik een beetje te emmeren met de inbouw. De kabels zitten een beetje in de weg om de radio lekker op zijn plek te drukken.
Is hier een trucje voor ?
Ik zit er aan te denken om het bedieningspaneel van de airco tijdelijk te verwijderen om van bovenaf de kabels te kunnen begeleiden, maar wil eerst even weten of dat wel slim is en of dit niet heel veel werk is.
Vanaf de onderkant kom je er volgens mij niet makkelijk bij en om nou het hele of halve dashboard te verwijderen lijkt me ook niet echt wenselijk.

Alle (zinnige) tips zijn welkom.

28 jan 2008 11:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Kabels zover mogelijk rechts naar achter duwen voordat je de radio (helemaal) in het dashboard duwt :idea:

In 'n boxster heb je overigens 'n zee van ruimte als je het vergelijkt met 'n 993 :wink:

28 jan 2008 11:30
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Bedankt voor het advies.

Ik ga het proberen. Mocht het toch niet helemaal lekker gaan, is het dan veel werk om het bedieningspaneel van de airco even te verwijderen ?

28 jan 2008 11:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Geen idee ... heb tot nu toe de Beckers altijd zo in de Boxsters gekregen ...

Heb je de GPS-antenne ook netjes weggebouwd onder het dashboard bij de rechter-speaker :?:

28 jan 2008 11:59
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Het is er een zonder navigatie, de 7990. Ik weet dat dit vloeken in de kerk is hier op het forum, maar ik vind de bleutooth en Ipod mogelijkheid belangrijk. Dat de looks niet helemaal 100% Porsche zijn vind ik niet zo heel erg. De kleur van het display is goed en het staat netjes bij de rest van het dashboard.

Voor de rest is de auto wel helemaal origineel op de uitlaat na.

28 jan 2008 12:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Aha ... de Grand Prix 8)

Mooi systeempje toch, past goed in 'n Boxster :wink:

28 jan 2008 12:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Mooi radiooootje hoor, maar ik zag ergens op internet dat hij geen usb en aux ingang heeft. Klopt dat??
Ik ben ook op zoek naar een goeie radio met ipod en bluetooth mogelijkheid, het liefst usb.
Die ipod, sluit je die dan via die ipod remote kit aan en waar heb je die gelaten? (Ik heb een 964 dus zal wel enig verschil met inbouwen inzitten).
En nu het belagrijkste, ben je er tevrden over :wink:

Ik hoor graag van je, alvast bedankt.

28 jan 2008 21:11
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
P-911 schreef:
(Ik heb een 964 dus zal wel enig verschil met inbouwen inzitten)

Net zo makkelijk, al dan niet makkelijker - hangt 'n beetje af van welk model je hebt, met of zonder plofzakken :wink:

Ipod kabeltje kan je uitlaten komen in het dashboardkastje :idea:

28 jan 2008 21:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Dank je Olaf voor je reactie, maar kheb tuurlijk meteen weer extra vragen :wink:

Ja ik heb met plofzakken, zullen dus wel wat ruimte innemen vrees ik ...
Dat idee via dashbordkastje zat ik ook aan te denken, maar dan lijkt het me dat het dashbordklepje open moet blijven staan indien de ipod aangesloten is??
of denk ik nu verkeerd :roll:

28 jan 2008 21:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Bij 'n 964 met plofzakken is het dashboard iets moeilijker bereikbaar van onderen - in principe hoef je daar ook niet te zijn, ware het niet dat de radio niet altijd over de beugel glijdt die daar aanwezig is ....

Kastje hoeft toch niet open te blijven als je van te voren de Ipod gewoon op "spelen" zet .... volume regel je MI met de radio :idea:

28 jan 2008 21:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
radio inbouwen vind ik altijd een leuke nachtmerrie :roll:
eh klopt ja ik zat ff verkeerd te denken, dacht dat snoertje via dashbordkastdeurtje naar voorzijde radio moest :lol: :lol: :lol:
maar das niet zo tuurlijk
heb jij ervaring met de geluidskwaliteit??

28 jan 2008 21:59
Profiel
Bericht 
Ik vind het geluid uit de radio en helemaal als ik een cd speel perfect. De kabel voor de Ipod is nog niet binnen. Ik hoop hem voor het weekend binnen te hebben. Ik verwacht goed geluid. Het klonk ook al goed toen ik de Ipod nog op de CR21 had.
Ik heb het idee dat het geluid uit de 7990 beter is dan van de CR21. Ik heb overigens wel een soundpakket dus de eindversterker is het zelfde gebleven.

De Ipod gaat bij mij als de kabel lang genoeg is in het kastje onder de armsteun en anders in het bakje in het middenconsole.
Als het goed is kan je alles via de radio bedienen en hoef je de Ipod niet aan te raken.

Misschien dat ik het microfoontje nog ga vervangen voor een zwanenhals om ook met dak open verstaanbaar te zijn.

Er zijn nog meer Beckers compatible met de Ipod (van de 3e en 4e generatie, Mini- en Photo-iPodĀ®) via de speciale kabel.

Mexico 7948 (vanaf System-CD 3.5)
Mexico 7942 (vanaf System-CD 3.6.1)
Cascade Pro 7941(vanaf System-CD 3.5)
Cascade 7944 (vanaf System-CD 2.5)
Traffic Pro 7945 (vanaf System-CD 2.5)
Traffic Pro 7949 (vanaf System-CD 2.5)
Indianapolis Pro 7950, 7951, 7952, 7953, 7955 (vanaf Software Version 3.0)
Indianapolis 7920, 7921, 7922, 7923, 7925 (vanaf Software Version 2.0)
Grand Prix 7990, 7992, 7993, 7995
Mexico Pro 7936, 7937, 7938, 7939

28 jan 2008 22:50
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Je noemt (helaas) maar twee traffic pro's :shock:

o.a. de gehele 7800 en 4700 serie kunnen 'm ook aan :wink:

28 jan 2008 23:04
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Deze info heb ik van de Becker site. http://www.mybecker.com/beckerCms/www_root/ar03/templates/Ar03ProductShop.jsp?language=Nl&organisation=007&navSeq=225&articleNo=BZ190

Maar ik geloof u zeker Dr. Becker en ga er van uit dat latere generaties Ipod ook werken zoals de Ipod video. Waarschijnlijk oude info op de Becker site.

Laatst bijgewerkt door Patrick op 28 jan 2008 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jan 2008 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
hm moet me er dan nog maar eens in gaan verdiepen welke het uiteindelijk gaat worden :roll:
En ik heb trouwens ipod video , volgens mij 5e generatie. Is het vanaf de 3e en 4e generatie of specifiek voor de 3e en 4e?? Ja ik kan het niet zo snel terugvinden op de Beckersite.
pfff waarom zo moelijk met al die techniek :shock:
In ieder geval thanks voor alle info en tips zijn uiteraard welkom :wink:

28 jan 2008 23:07
Profiel
Bericht 
De 'kabel' voor de Ipod is ook binnen en het klinkt erg goed.
Ik ga in het weekend rustig op het gemak de radio op zijn plek drukken en de Ipod kabel naar de juiste plek voeren.
Ik heb ook een Ipod video en dat werkt. Op de doos wordt dat ook vermeld. De info op de site van Becker loopt dus achter. Slordig.

30 jan 2008 20:44
Profiel
Bericht 
Vandaag de radio op zijn plek gekregen. Het was nog even rommelen. In eerste instantie kreeg ik de radio niet op zijn plek. Hij bleef links 'haken'.
Van alles geprobeerd, niets lukte.
Toen zag ik dat er rondom om de bediening van de airco een los frame zit. Dit verwijderd en dan zie je vier kruiskopschroeven. Alleen de bovenste twee hoef je los te schroeven en dan kan je het paneel eruit halen. De kabels kunnen gewoon blijven zitten.
Het bleek dat de kabels van de radio beleven haken achter de beugel waarop de radio rust. Deze even begeleid naar de juiste plek. De radio op zijn plek gedrukt en het bedieningspaneel weer bevestigd.

Wellicht voor een ander handig om te weten. :idea:

Laatst bijgewerkt door Patrick op 02 feb 2008 20:19, in totaal 1 keer bewerkt.

02 feb 2008 16:03
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
PatZandvoort schreef:
Het bleek dat de kabels van de radio beleven haken achter de beugel waarop de radio rust.

Tja ... algemeen bekend bij mij tenminste 8)

02 feb 2008 18:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Eind goed, al goed. Bij jou zit hij tenminste netjes op zijn plek :wink:

02 feb 2008 19:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]