| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
accu opladen http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=17580 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | horn [ 24 feb 2008 21:01 ] |
Berichttitel: | accu opladen |
Ik durf eigenlijk helemaal niet te posten in 'Overige Techniek', maar ik moet het toch maar eens proberen . Vorige week zondag een stuk gereden naar de 964 meeting heen-en-weer. Auto op de oprit, kids in de familyhurse en op naar A'dam. Kom in de schemering een uur of 5 later weer thuis en zie een erg mooie 911 cabrio op de oprit... met zijn lichten aan... Sleutel erin en proberen te starten... taktaktaktak... accu helemaal leeg. Vandaag de familyhurse aan de accu gehangen en de 911 startte echt meteen. Daarna eerst een drie kwartier lekker getoerd met mijn jongste zoon en daarna nog een minuut of 40 'drive it like you stole it' alleen op de snelweg. Mijn vraag: kan een accu dit hebben (leeggetrokken door licht aan laten staan?). De afgelopen week is het klokje wèl gewoon doorgelopen, want die stond nog goed (anders zou dat wel héél toevallig zijn ). En hoe lang moet je eigenlijk rijden wil een goede dynamo je accu weer bijladen? M.a.w. nieuwe accu kopen? Of morgen gewoon 911 mee naar mijn werk en een half uur snelweg heen en een half uur snelweg terug rijden... Alvast bedankt voor het delen van je kennis! |
Auteur: | CJ [ 24 feb 2008 21:08 ] |
Berichttitel: | |
Volmondig JA. Hbe dezelfde ervaring. Accu redelijk snel leeg. Voor 120 euro nieuwe bosche silver gekocht. Nooit meer problemen gehad. CJ |
Auteur: | EriC4C [ 24 feb 2008 21:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: accu opladen | |||||||||
Idem volmondig JA, maar dan op de tweede vraag . Op de eerste: (nog) niet. Volledig lege accu kán sluiting hebben veroorzaakt die tot storingen kán leiden. Meestal op het moment dat het écht niet uitkomt , maar ik zou zeker niet bij voorbaat de accu vervangen. |
Auteur: | TD (zonder I) [ 24 feb 2008 21:29 ] |
Berichttitel: | |
Try and find out. Is het een oude accu ? dan vervangen. Anders morgen met de 964 naar het werk. Startkabels mee. Doet ie het aan het eind vd dag niet meer, even starthulp vragen bij collega's en jij weet voldoende nieuwe accu. Hou wel rekening met eric4c zijn opmerking over storingen, maar ik lees uit jouw verhaal dat het klokje door is blijven lopen, dus helemaal leeg is de accu niet geweest. |
Auteur: | Gizmo [ 24 feb 2008 22:04 ] |
Berichttitel: | Accu |
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn accu al diverse keren leeg heeft komen te staan doordat ik lichten had aan laten staan, of de portier, kofferruimte niet goed had gesloten. Meestal na een paar uur goed rijden, accu weer vol en kan haar nu weer een week laten staan zonder dat ze aan de oplader moet. Ik probeer dan ook minimaal 1x per week een stuk rijden. |
Auteur: | BJ964 [ 24 feb 2008 22:46 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou me geen zorgen maken Harald! Gewoon lekker verder gaan met rijden. Volgens mij hebben de meeste 964 eigenaren wel eens met een lege accu gestaan; join the club |
Auteur: | Patrick [ 24 feb 2008 23:18 ] |
Berichttitel: | |
Tip http://link.marktplaats.nl/150005064 |
Auteur: | horn [ 24 feb 2008 23:58 ] |
Berichttitel: | |
zit erop. doet t niet altijd helaas. wel toen ik thuiskwam en ik de deur open deed. toen wel ineens... |
Auteur: | dynamic [ 25 feb 2008 0:11 ] |
Berichttitel: | |
Horn, Als je lichtzoemer het niet altijd doet ligt dat waarschijnlijk aan de deurschakelaar, heb ik ook wel eens, ik zou het met contactspray proberen. Enne wat je accu betreft meestal kunnen ze dat wel hebben, zou niet gelijk een nieuwe accu plaatsen. Hooguit voor de zekerheid tijdelijk startkabels mee. Groeten |
Auteur: | Paul II [ 25 feb 2008 1:51 ] |
Berichttitel: | |
De accu was zeker niet leeg. Dan deed 'ie tijdens het starten niet alleen geen TAKTAKTAK meer, maar was alles uit: de verlichting buiten en binnen ... etc. Min of meer lege accu is 1 ding. Kapotte accu is ander ding. Zeker niet gelijk vervangen dus. Wel ff die lichtzoemer laten checken, want begrijp dat die het niet consequent doet ... |
Auteur: | molen934 [ 25 feb 2008 8:39 ] |
Berichttitel: | |
Ook gehad met mijn 964, volgens de specialist krijg je hem door gewoon te rijden niet goed vol Volgens hem zit er zeer veel elektronica in de auto en die vreet stroom Heb de accu bij hem gebracht en 2 dagen onder lading laten staan. Het alarm pakt aardig wat stroom |
Auteur: | WdePundert [ 25 feb 2008 11:45 ] |
Berichttitel: | |
Het alarm pakt inderdaad aardig wat stroom. Bij de gebruiksaanwijzing van mijn druppellader staat ook dat het alarm uitgeschakeld moet worden als de lader eraan gehangen wordt. Ontladen door de lader is er anders niet bij. |
Auteur: | NordRack2 [ 29 feb 2008 15:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: accu opladen | |||||||||
Je hoeft niet te rijden. 15 min. 1500-2000 rpm volstaat. Maar rijden is leuker. |
Auteur: | maurice [ 01 maart 2008 12:32 ] |
Berichttitel: | |
Als de accu verder in goede conditie is kan het niet zoveel kwaad als ie ontladen is. Hij was zeker nog niet volledig leeg want anders hadden de lampjes niet meer gebrand en had je geen taktaktak gehoord Een volledige diepteontlading is namenlijk niet zo heel goed voor een accu. Gewoon weer opladen (zoals je gedaan hebt) en waarschijnlijk verder geen vuiltje aan de lucht. |
Auteur: | Paul II [ 01 maart 2008 13:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij een origineel alarm is dit zeker niet juist: 40 mA bij de 993 met ingeschakeld alarm kan de druppellader makkelijk bijhouden en dan ook nog de accu bijladen In je laatste zin bedoel je "Laden door de lader is er anders niet bij"? |
Auteur: | WdePundert [ 01 maart 2008 14:41 ] |
Berichttitel: | |
Nee, Paul dat bedoel ik niet. Mijn druppellader laadt en ontlaadt. Door het inschakelen van het alarm wordt de accu een klein beetje ontladen waardoor de drupellader dat niet doet. |
Auteur: | Paul II [ 01 maart 2008 14:47 ] |
Berichttitel: | |
Duidelijk nu! Dat ontladen is overigens meer iets om Nikkel en Lithium accu's e.d. in conditie te houden. Voor een zwavelzuur ding heeft dat naar mijn informatie geen zin. |
Auteur: | WdePundert [ 01 maart 2008 14:53 ] |
Berichttitel: | |
Oké, best mogelijk, maar ontladen doet ie toch niet met alarm aan. |
Auteur: | maurice [ 02 maart 2008 0:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Klopt Paul. NiCa en Lithium accu's hebben een soort geheugenfunctie. Als je die continue opgeladen houdt dan kunnen ze minder ver ontladen worden en verliezen ze dus capaciteit. Vandaar dat die ontladen en opgeladen moeten worden en dan ook nog binnen redelijke grenzen. Een zwavel accu is alleen gevoelig voor diepteontlading en overlading. Maar met een gewone druppellader zal je dan geen enkel probleem ondervinden. |
Auteur: | WdePundert [ 02 maart 2008 11:32 ] |
Berichttitel: | |
Het bovenstaande zal allemaal best kloppen, maae waarom wordt er dan toch steeds gezegd dat je (voor een auto-accu) een lader moet hebben die ook kan ontladen omdat de levensduur dan langer is? Ik weet dat ook veel motorrijders in de winter, als ze niet rijden, de accu laden en ontladen. Die hebben toch ook geen NiCa of Lithium accu's. |
Auteur: | Paul II [ 02 maart 2008 13:13 ] |
Berichttitel: | |
Omdat ze je graag een duurdere, met meerdere functies, willen verkopen Omdat er veel gekletst wordt, ook door professionals(...) De originele druppellader van Porsche ontlaadt niet |
Auteur: | 944 guy [ 02 maart 2008 18:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Als een loodaccu echt 100% leeg is en je laadt m snel op dan verdeelt het materiaal zich zeer ongelijkmatig, hierdoor gaan loodaccu's doorgaans op den duur kapot. Deze schijn je dan ook eigenlijk alleen langzaam te moeten laden voor optimale levensduur. Misschien is dat ontladen een manier om het materiaal weer goed te kunnen herverdelen (al is het maar een lapmiddel). Mn pa had gister een verhal van een kennis die een oplader verkeerd aansloot, hij ramde gewoon flink stroom erdoor en keerde de polariteit van de accu om Gevolg was dat hij al zn autoelektronica ook opblies... |
Auteur: | WdePundert [ 03 maart 2008 17:17 ] |
Berichttitel: | |
Thx 944 guy. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |