| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Dynamo spanning koolborsteltjes Accu enz enz http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=1775 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | MobyDick911 [ 18 sep 2004 16:28 ] |
Berichttitel: | Dynamo spanning koolborsteltjes Accu enz enz |
iemand een idee wat een dynamorevisie gaat kosten?? Of hier al ervaringen mee gehad Gisteren mijn 911 weer opgehaald in eindhoven bij Wams . Perfect na die'' jaarbeurt'' andere banden'' ruitewisserbladen '' 2 kachelpotjes '' en nog wat kleinigheden. Echter vandaag wou ik van Cuijk naar Nijmegen rijden en bij een tempoootje van c.a 130 km/h stopte hij er ineens mee. motor viel uit en niet meer te starten. En volgens mij zag ik tijdens het rijden ook dat het lampje waar de letter G in staat met daarom een cirkeltje zwak oplichte ( dit lampje zit bij de oliedrukmeter en je temp als ik het goed heb zo uit mijn hoofd ) Anwb was binnen 10 min aanwezig. Accu of Dynamo zei hij. Echter lade hij wel goed bij bleek later. Ik naar van Gemert ( banden uitlaten Accu's) in Cuijk gereden want Carreric in Mook was al dicht. De diagnose is: 1.Accu test. accu amp 680 12.74V 423 A mogelijk accu vervangen 2.Starttest. startspanning normaal : 10.94 V 3.ALT test probleem in laadsysteem. Lage spanning. verbr uit: 13.84 V Verbr aan: 12.48 V Doidesignaal Normaal Wie heeft hier verstand van en handige tips of zo en wie weet wat dit geintje mij ongeveer zal gaan kosten?? B.V.D. MobyDick911 |
Auteur: | kevin-GT [ 18 sep 2004 16:46 ] |
Berichttitel: | |
Zou het ook niet een van de relais kunnen zijn Kevin met 2 rechterhanden die dat weleens met Dabi had meegemaakt |
Auteur: | MobyDick911 [ 18 sep 2004 17:44 ] |
Berichttitel: | t 'zou kunnen |
Tja wie weet '' Dat zou dan wel bovenwater komen bij Carreric in Mook. |
Auteur: | horn [ 18 sep 2004 18:36 ] |
Berichttitel: | |
Mijn eerste reactie zou zijn: wams bellen Net 'grote' beurt gehad en dag erna dit. Belletje wat het kan zijn... kan hij wellicht ook meteen inschatten wat het gaat kosten. En maandag ook even Carreric bellen met dezelfde vraag. |
Auteur: | MobyDick911 [ 18 sep 2004 19:31 ] |
Berichttitel: | klopt |
Ja ik heb c.a. het zelfde verhaal al gemaild naar Wams. Echter pas om 17:30 dus dat lezen ze maandag pas. Net nog even proberen t estarten en dat doet nu nog steeds. Maar ik durf er niet mee weg. Gelukkig heb ik mijn andere (6 pitter in lijn) ook nog voor de deur staan zodat ik niet om vervoer verlegen zit. Maar m'n 911-je reed zo lekker soepel en stuurde zo fijn net na de beurt en de banden enz + m'n kachel werkte ook weer goed en dan wil je lekker toeren in het weekend. da's ff pech dus. |
Auteur: | Erwin [ 19 sep 2004 9:26 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
NEE |
Auteur: | F@RGO [ 19 sep 2004 11:01 ] |
Berichttitel: | |
ik ken er de ballen van , maar opmerkelijk is dat hij juist binnen was voor een onderhoud volgens ik kon lezen, misschien kunnen zij vertellen wat ze allemaal demonteerden enz. ik spreek uit ervaring, eerst binnen voor onderhoud , buitenrijden en dan een lekke leiding (vw), vergeten te zekeren, enz en al van die toestanden. Kan natuurlijk ook toeval zijn maar toch.. |
Auteur: | kevin-GT [ 19 sep 2004 13:20 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Haha ja ik heb er ook geen verstand van dus dacht ik laat ik maar eens een gokje wagen |
Auteur: | EriC4C [ 19 sep 2004 14:30 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Vandaar dat de linkshandige schreef "Kevin met 2 rechterhanden ....." . Voortaan maar niet meer doen om mensen niet op het verkeerde (rechter of linker? ) been te zetten . |
Auteur: | kevin-GT [ 19 sep 2004 14:47 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
.... |
Auteur: | Erwin [ 19 sep 2004 18:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Dynamo spanning koolborsteltjes Accu enz enz | |||||||||
Het is niet eenvoudig om hier een juist antwoord op te geven Er staan een paar tegenstellingen in jouw verhaal waardoor sommige voor de hand liggende oplossingen niet van toepassing zijn. Even een paar feiten, de motor stopte ermee en was daarna niet te starten. Dat de auto niet start komt doordat de startmotor geen spanning krijgt, in dit geval. (De kans op een massa probleem is zo klein dat ik het hier verder niet over heb.)Een startmotor die geen spanning krijgt kan een lege accu hebben of geen signaal van het contactslot krijgen. De motor kan in dit geval gestopt zijn door beide oorzaken. Maar was de accu wel leeg? Jij zegt dat de accu 12.74 volt had en tijdens het starten 10.94 volt. Hij zou dus moeten starten............of starte de auto wel en sloeg hij niet aan!!! Dan kan er wél een relais defect zijn. ( Kevin )Oftewel jouw verhaal is lang niet compleet genoeg om hier een goed antwoord op te geven. Overigens, een zacht brandend dynamocontrole lampje is het gevolg van een defecte + diode in de dynamo, dit geeft een minder krachtig ladende dynamo. Komt veel voor bij oudere 911's (voor 1990) Erwin. |
Auteur: | kevin-GT [ 19 sep 2004 18:56 ] |
Berichttitel: | |
Heb ik dan wel 2 linkerhanden |
Auteur: | MobyDick911 [ 20 sep 2004 21:16 ] |
Berichttitel: | bedankt |
Bedankt Rentech. Even iets duidelijker. ik reed 130km/h en opeens stopte de motor en kon ik alleen maar uitrollen. Kon hem niet meer starten ( startmotor deed zijn werk prima maar hij sloeg niet aan). Anwb had hem 10 min bijgeladen met een snellader en toen starte hij perfect( en hij zei dat hij goed bijlade) en ik kon weer naar Cuijk rijden. In Cuijk ben ik naar Van Gemert ( banden accu's uitl ) gereden en die hebben de diagnose gemaakt zoals ik al beschreven heb. Hun zeggen dat ik problemen met mijn oplaadsysteem heb. De ANWB dacht juist dat de accu vervangen moest worden. Ben naar huis gereden en s'avonds nog eens gestart en de auto sloeg gewoon aan. Wams sportscars heeft mij gisteren ( Zondag avond 21:00 notabene) keurig bantwoord per mail omdat ik het verhaal ook naar hun had gemaild. Marc Wams kon zich nog herinneren dat de Dynamo van mijn auto juist vervangen was vlak voordat ik hem kocht dus het kan lekspanning zijn of een kapotte accu'' maar zeker niet de dynamo . Afijn '' als ik hem een nacht aan de druppelader zet en dan naar Eindhoven rijdt zaterdag dan kijken hun even wat ze kunnen vinden. Ik weet het ook niet meer nu. En anders de accu en de dynamo maar vervangen voor de zekerheid of niet?????? |
Auteur: | MobyDick911 [ 20 sep 2004 21:21 ] |
Berichttitel: | |
Opeens stopte de motor ( daar bedoel ik mee) dat ik hem nog wel hoorde maar ik kon alleen maar terug schakelen en uit laten rollen. Gas geven had geen zin want hij reageerde hier niet op. |
Auteur: | horn [ 20 sep 2004 23:18 ] |
Berichttitel: | |
Lekstroom zou een dergelijk euvel toch niet veroorzaken? Als je dynamo werkt zal lekstroom je een zorg zijn als je rijdt. Heb met de Golf recentelijk net zoiets gehad (niet TIJDENS het rijden gelukkig). Kwamen terug na een weekje UK met andere auto, cabrio niet meer starten, niet eens meer een tik van de startmotor. Startkabels op de Porsche en Golf en meteen vroem. Uur rondrijden, uit, en meteen weer starten: vroem. Volgende ochtend: dood. Naar de Profile Tire Center, accu doorgemeten; overleden. Nieuwe accu erin; vroem. Naar huis, twee dagen stil; dood... Startkabels: vroem. Terug naar PTC; niks kunnen vinden, geen lekstroom niks. Dynamo gewoon goed. Sindsdien? Geen enkel probleem meer. Rara politiepet? |
Auteur: | Jeroen914 [ 21 sep 2004 0:41 ] |
Berichttitel: | |
Wat je beschrijft lijkt inderdaad op een kapotte dynamo De auto blijft rijden zolang de accu voldoende spanning kan leveren, maar omdat de dynamo de accu niet bij laadt is dat maar van korte duur. Met een slechte accu kan je niet starten, maar als de auto eenmaal loopt wel gewoon rijden Dynamo naar een revisie bedrijf brengen bij je in de buurt. Kost niet de hele wereld en je krijgt 'm weer als nieuw terug Gelijk een mooie gelegenheid om de ventilator en het ventilatorhuis eens op te knappen |
Auteur: | John [ 21 sep 2004 9:34 ] |
Berichttitel: | |
Toestanden, Maar eh al is in een andere hoek gekeken, Alarm Ik heb het ook wel is gehad, spontaan gehaper ivm. slecht alarm, de startonderbreking gewoon inslaan, dus alles doet het behalve de ontsteking. |
Auteur: | Marco [ 21 sep 2004 10:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
juist heb ik ook weleens gehad, weliswaar niet in een P, alles doorgemeten nw accu/nw dynamo en nog iets ingewikkelds electronisch/aan de computer gehangen.... tot een monteur zich eens tegen het alarm aan ging bemoeien: probleem opgelost |
Auteur: | MobyDick911 [ 21 sep 2004 21:03 ] |
Berichttitel: | |
jeetje wat een mogelijkheden allemaal zeg. Bedankt voor de tips. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer Ok : dat wordt dus: Dynamo' Accu' Alarm ' relai's ' massakabels '' contactslot '' enz 'enz vervangen voor de zekerheid Kan dus ook zo zijn dat als ik Zaterdag de gok waag om naar Eindhoven te rijden en het probleem daar opgelost wordt doordat er gedacht wordt dat het Hier of Daar aan ligt ''''' ik dus lang niet ZEKER van het probleem af ben ?????????? Whooaa ha ha wat een gein zeg: en er is niets zo vervelend als electronische storing zeggen sommige mensen. Maar goed : laten we het beste er maar van hopen toch?? fingers crossed dus. Ik hou jullie op de hoogte over dit onderwerp. |
Auteur: | Dick [ 22 sep 2004 15:34 ] |
Berichttitel: | |
Euh, ik hoor niemand over de brandstofpomp... Lees even deze theorie hieronder: Want ook al is je accu echt leeg, en je auto rijdt.... dan blijft 'tie gewoon rijden Als je dynamo niet meer bij laadt, en je auto rijdt.... dan blijft 'tie wel rijden... en op een gegeven moment gaat 'tie stoteren, inhouden etc. etc. en stopt 'tie er helemaal mee. Als je brandstofpomp defect is...slaat je motor gelijk af en starten doet 'tie ook niet meer... Is dit misschien nog iets voor je om naar te kijken? succes, Dick |
Auteur: | Erwin [ 22 sep 2004 23:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: bedankt | |||||||||
Tja, dit verhaal verandert alles. Eerst schreef je dat hij niet starte , maar nu blijkt dat hij niet aansloeg. Nu valt voor mij het dynamo en accu verhaal helemaal af. Veel voor de hand liggender is dat de injectie of ontsteking uitviel. Hierdoor sloeg de motor af en kon je starten tot je een ons woog. (en de accu leeg was) De wegenwacht concludeerde een lege accu naar zijn arriveren, deze had jij natuurlijk leeggestart. Na 10 min. laden starte de auto weer vlot en sloeg hij aan. Logische conclusie toen door de wegenwacht,: accu of dynamo probleem, wat jou waarschijnlijk op een verkeerd been heeft gezet. En iedereen gaat hier verder op in. Misschien is de ontsteking en/ of injectie uitgevallen door een happerend DME relais of en andere simpele elektrische storing. (slecht contact benzinepompzekering misschien?) En toevallig net weer contact maakte na die 10 min. laden, niet onwaarschijnlijk. Ik ben benieuwd wat de uitslag is. Groeten, Erwin. |
Auteur: | Dick [ 23 sep 2004 9:36 ] |
Berichttitel: | |
Kijk eens aan, toch een beetje richting de brandstofpomp... Maakt mij dat gelijk 'Forum Rookie' -af ?? |
Auteur: | kevin-GT [ 23 sep 2004 13:26 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee nee zo makkelijk gaat dat niet. Nog 5 posts en dan kun je zeggen |
Auteur: | MobyDick911 [ 25 sep 2004 15:50 ] |
Berichttitel: | niks gevonden |
nou zeg: Ik had de auto niet bijgeladen voordat ik naar Eindhoven reed vandaag. Gisteren avond alleen maar gekeken of hij nog starte na een week stilstaan en dat deed hij perfect. Ik vandaag van Cuijk naar Eindhoven. PERFECT zonder ook maar een haartje problemen ( ik liet wel het licht en de kachel en radio uit). Eenmaal daar gekomen liet ik nog eens de diagnose uitdraai zien zie ik hier op het forum ook heb staan. Niks aan de hand dus. Het kan zo zijn dat het met een los contact te maken heeft of het alarm met brandstoftoevoerafsluiter. Ondertussen werd er voor mijn neus nog een schitterende orginele mooie blauwe 911 3.0 sc van 1981 verkocht. Echt een mooie voor 13500 geloof ik. Deze zag ik vorige keer ook al en toen dacht ik al aan omruilen met die van mij omdat hij echt heel mooi is. Toen heb ik dus toch gekozen voor een jaarbeurt , andere banden ' kachelpotten vervangen enz bij die van mijzelf omdat ik er verder heel tevreden mee ben. Maar goed: ik reed vervolgens van Eindhoven weer naar Nijmegen en nu met lichten aan en CD-tje op de achtergrond en Kachel aan. Perfect die 911 ( geen centje pijn en hij loopt als een tierelier zo soepel) Ik weet het dus niet maar hij doet het dus gewoon weer zonder enkel probleem. Ga zo nog ff een stukje rijden. Ff naar het Bankske onderaan bij Tivoli ( nijmegen groesbeek)waar 2 bankjes staan zodat je je eigen auto lekker kunt bekijken. Nog meer gegadigden??? Mini meeting??? Ik ben om 16:30 daar. Groeten Mobydick911 |
Auteur: | Jeroen914 [ 25 sep 2004 15:56 ] |
Berichttitel: | |
OT... Kan je mij uitleggen wat er zo "RS" is aan jouw omgebouwde SC? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |