Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:46

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Lekkage !!! in mn 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Lekkage !!! in mn 911
Na een heerlijke stortbui afgelopen nacht kwam ik er vanochtend achter dat mn speelgoed was veranderd in een zwembad :roll:

Nu had ik wel een idee dat er een lekkage ergens was omdat de auto bij aankoop wel een beetje muf rook van binnen. Nu heb ik het zwembad gedempt en ben ik aan het zoeken naar een mogelijke oorzaak.

Het water lijkt binnen te komen via de tunnenbak waar je versnellingspook uit steekt (iemand een betere benaming hiervoor :) )
Ik denk dus dat het komt uit de ruimte tussen mn voorruit en de kofferdeksel. Iemand soortgelijke ervaringen, of oplossingen :?:

p.s. tis een oudje G-model

16 maart 2008 14:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Balen voor je.
Maar vandaag is een goede dag om op onderzoek uit te gaan :x

Lijkt me langs de voorruit...
Zet 'em in de regen en zoek de weg terug van het water :idea:

Succes :wink:

16 maart 2008 14:21
Profiel
Bericht 
Iemand met de tuinslang erop los laten, en jij lekker binnen zitten. :idea:

16 maart 2008 15:24
Moderator
PF #57
Bericht 
tunnelbak bij regen en stilstaande auto? Ik denk eerder aan afvoerslangen van verwarming etc die niet (goed) aangesloten zijn, waardoor het door een de ventilatiesleuven in de parafan (schrijf je dat zo) naar binnen loopt. Had dat bij mijn eerste en toen stond na een rondje wasstraat (jaja, wist ik toen nog niet :lol: :oops: ) mijn 'footwell' aan bestuurderskant blank. Of, zoals meneer Van Engelen zegt, voorruit rondom goed checken!

16 maart 2008 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik denk idd dat de afwatering verstopt zit. Ook zitten alle luchtslangen los
waardoor daar ook het eea naar binnen zal stromen.

De elfer staat gelukkig droog opgeborgen, hopelijk wordt het dit weekend een beetje weer om het te fixen.

17 maart 2008 13:32
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
alle matten die je los kan halen loshalen en buiten de auto te drogen leggen. als je hem droog (carport of garage) weg kan zetten - ramen open. als het lekker weer is met alles open buiten zetten. En als je het kan regelen - je auto een nachtje in de droogkamer van een autobedrijf zetten die zo'n ding heeft (mijn cooper s works cabrio heeft een nachtje bij Ekris in V'daal gestaan). Nooit meer last van vocht als je het niet wilt (ramen beslaan in de zomer, bevriezen in de winter aan de binnenkant, natte broek als je op je stoel gaat zitten, weer/schimmel etc). En voorlopig 's nachts wat vochtvreters in de auto.

Succes!

17 maart 2008 21:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]