De linkeraandrijving(stang met plastic kapje) van mij Boxsterkap schiet steeds los, volgens de garage staat de gemonteerde motor van de kapaandrijving niet haaks op het chassis, waardoor de stang scheeft wordt aangedreven. Vreemd omdat de Boxster uit 1999 nimmer problemen heeft gehad(aanrijding oid). Heeft iemand ervaring met een aandrijfmotor van de kap die niet recht in het chassis staat? Is er een specialist op dit forum die mij welicht van een 'second opinoin' kan voorzien? Ik hoor graag van jullie voordat de temp. boven de 20 gr. stijgt!
26 maart 2008 9:59
Renntech
Diverse Porsche's
Steenwijk
Het is verstandig om een nieuwe stang met kogelkop te monteren. Deze kost Euro 45,- en daarna kun je beoordelen of deze nog steeds losschiet.
De kogelkop kan ook uitgesleten zijn waardoor deze steeds losschiet.
De stang en het plastic dopje zijn reeds vervangen. Na 2/3 openen en sluiten van de kap schoot het dopje weer los en leek de stang weer verbogen te zijn.
26 maart 2008 13:44
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
Dit schreef ik naar een forummer over mijn vorige 996. Misschien kan je hier iets mee: In de bak waar je cabriodak invalt als je die opendoet zitten twee kabeltjes die de achterkant van je dak (bij het achterraam) vasthouden. Daardoor blijft je dak strak. Die kabeltjes zitten zeker weten vast als je dak mooi strak staat. Maar poetsers hebben nog wel eens de neiging om deze kabeltjes los te maken zodat ze er beter bijkunnen.
Bij mij gebeurde dat vlak voor ze de hardtop erop zetten. Toen ik 5 maanden later de hardtop eraf haalde en het cabriodak weer dichtdeed, dacht ik dat mijn dak niet mooi dicht ging omdat die zo lang had opengestaan. De klep die zo mooi schaniert moest het dak strak trekken, terwijl die kabeltjes dat horen te doen. Is een tijdje goed gegaan, maar op een gegeven moment heb ik daardoor heel de dakmotor aan gort gedraait.
van welke productie maand is je boxster?
vanaf 03-05-'99 zijn er andere overbrengingen geplaatst waardoor een micro switch op de b-stijl is komen te vervallen.
is je boxster van voor deze datum en de switch werkt niet blijft de motor gewoon door trekken tot er iets breekt bv. de kapjes, breken deze niet dan worden de overbreningen krom in het chassis getrokken.
mischien dat dit een keer gebeurd is? of heeft de auto een keer schade gehad?
de oplossing is denk ik toch om de overbrenging weer recht in het chassis te krijgen
controleer ook even of alle 3 de bouten vast zitten.
26 maart 2008 22:40
Marc47
De Boxster is van 08-1999. de bouten zitten alle 3 stevig vast en de auto heeft nimmer schade gehad. Kan het ook zo zijn dat bij het vervangen van het stangetje en het plastic witte dopje de afstelling niet goed is verricht waardoor er door de beide aandrijfmotoren niet gelijktijdig aan de stang wordt getrokken?
27 maart 2008 12:28
porscherob
boxster 2.5 tip
lexmond
dat is mogelijk maar daardoor verbuigt het stangetje niet zomaar, als de afstelling niet goed is zou je kap scheef staan/slecht sluiten.
27 maart 2008 21:30
Marc47
De problemen met de aandrijving van mijn kap zijn naar volle tevredenheid door het bedrijf RoVaKo in Pijnacker uitstekend opgelost. Vakkundig en transparant, aanbevelenswaardig. Tevens mijn achterruitje laten vervangen, zit er ook weer zeer strak in!!
26 apr 2008 7:35
Stone
BoxSter S
Marc47 schreef:
De problemen met de aandrijving van mijn kap zijn naar volle tevredenheid door het bedrijf RoVaKo in Pijnacker uitstekend opgelost. Vakkundig en transparant, aanbevelenswaardig. Tevens mijn achterruitje laten vervangen, zit er ook weer zeer strak in!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum