| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Cup pipe op 964
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=18261
Pagina 1 van 1

Auteur:  Stefx911 [ 19 apr 2008 18:48 ]
Berichttitel:  Cup pipe op 964

Ben van plan CUP pipe op mijn 964 te plaatsen.
Iemand ervaring hiermee ivm geluid toename?


Afbeelding

Auteur:  Taatjen [ 19 apr 2008 19:22 ]
Berichttitel: 

Veel 964 hebben een cup pipe. Ben zeer tevreden met het geluid,iets heftiger maar geen petje geluid,doen :)

Auteur:  Olaf [ 19 apr 2008 20:23 ]
Berichttitel: 

Economisch gezien kan je beter 'n G-bocht plaatsen :idea: :wink:

Geluidstoename met cup-pipe is net mooi genoeg - en overigens bij elke 964 anders 8)

Auteur:  horn [ 19 apr 2008 20:49 ]
Berichttitel: 

doen. in combinatie met K&N luchtfilter. helemaal top.

Afbeelding

Auteur:  porschehenk [ 19 apr 2008 20:51 ]
Berichttitel: 

helemaal mee eens, K&N filter, Cup uitlaat, Sportkat of katvervanger. Heerlijk zwaar geluid :lol:

Auteur:  anton964 [ 19 apr 2008 21:40 ]
Berichttitel: 

mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.
allebij zeker niet doen.krijg je ruzie met de buurt en is gewoon tehard.

anton964

Auteur:  horn [ 19 apr 2008 21:43 ]
Berichttitel: 

anton964 schreef:
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.

Grappig. Mijn ervaring is exact andersom. :?

Cup rohr diepe donkere roffel, g-pijp harder, scherper en in mijn ogen beetje aso. Allebei is idd alleen handig als je buiten woont, in Friesland bijvoorbeeld (hè Joyman :wink: )

Auteur:  Devils son [ 19 apr 2008 22:15 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
Allebei is idd alleen handig als je buiten woont


Zelfs daar is het te hard voor. Ik woon allesbehalve in de stad, op ik schat 5 km van het dorp zelf en volgens mij konden ze in het centrum mijn auto horen starten. Het was er dus snel weer af.

Auteur:  brian951 [ 20 apr 2008 6:26 ]
Berichttitel: 

Heb een G-bocht.. K&N filter en sinds gisteren een open luchtfilterhuis... op de snelweg... wauw :lol:

Auteur:  EriC4C [ 20 apr 2008 8:36 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
anton964 schreef:
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.

Grappig. Mijn ervaring is exact andersom. :?

Cup rohr diepe donkere roffel, g-pijp harder, scherper en in mijn ogen beetje aso.

:shock: Helemaal eens met horn :!: en een echte aanrader zo'n cup-pijp. 8)

Auteur:  JDB [ 20 apr 2008 9:54 ]
Berichttitel: 

heb nu een g-pijp i.p.v. de cup uitlaat. Geeft veel herrie maar valt m.i. nog wel binnem de grenzen.

Auteur:  horn [ 20 apr 2008 10:44 ]
Berichttitel: 

idd Eric; g-bocht en cup-pijp. :oops:

Auteur:  EriC4C [ 20 apr 2008 12:31 ]
Berichttitel: 

Zo bedoelde ik het niet ;), maar inderdaad cup-rohr of cup-pijp (vervanging middendemper) en g-bocht (vervanging einddemper).

Auteur:  EvDijk [ 21 apr 2008 19:32 ]
Berichttitel:  Cup uitlaat

Ik heb zelf een maand of 4 geleden een G bocht laten monteren en het geluid is top ! Mooi donker en onder de 3000 tpm is er niet veel aan de hand. In ieder geval niet zodanig dat men zich stoort. Daarboven en met name boven de 4000 tpm breekt de pleuris uit. Tunneltje opzoeken en gaan !
Het is een relatief goedkope oplossing met een super resultaat. Ik heb overigens verder geen aanpassingen.
Gisteren tijdens de Driewaardenrit was het grappig om te horen dat elke 964 anders klinkt. Zelfs de auto's met dezelfde aanpassingen klinken niet hetzelfde.

Auteur:  Olaf [ 21 apr 2008 19:56 ]
Berichttitel:  Re: Cup uitlaat

EvDijk schreef:
Gisteren tijdens de Driewaardenrit was het grappig om te horen dat elke 964 anders klinkt. Zelfs de auto's met dezelfde aanpassingen klinken niet hetzelfde.


:cheers:

Auteur:  Maarten [ 21 apr 2008 20:57 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
idd Eric; g-bocht en cup-pijp. :oops:


Ik heb iemand daarover wel eens de uitspraak "een soort tuinslang" horen bezigen. Hij maakt nogal wat lawaai ja 8)

Auteur:  diggler_911 [ 22 apr 2008 11:17 ]
Berichttitel: 

Ik sta op het punt om een Cup rohr te bestellen en ontdekte tijdens mijn internetzoektocht dat naast de reguliere pijp ook een pijp wordt aangeboden die in het midden is gedeeld. De twee delen worden met een klem vastgezet. Ik neem aan dat dit dient om de pijp in lengte te kunnen aanpassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn idee is, hoe minder onderdelen hoe beter en ben van plan een pijp uit 1 deel te bestellen, maar wellicht heeft de gedeelde pijp een ander (belangrijk) voordeel? Wat is de betere koop :?:

Auteur:  Olaf [ 22 apr 2008 12:03 ]
Berichttitel: 

Gedeelde pijp is MI ontworpen om verzendkosten te besparen :idea:

Ik heb nog niet meegemaakt dat 'n Cup-pipe uit 1 stuk niet wilde passen 8)

Auteur:  diggler_911 [ 22 apr 2008 13:14 ]
Berichttitel: 

Dacht ik al, inderdaad geen halve rommel bestellen dus :wink:

Auteur:  CJ [ 22 apr 2008 15:53 ]
Berichttitel: 

Misschien een idee:
Als we filmpjes (geluidsfragmenten) plaatsen van de verschillende opties:
1: gewoon
2: met enkel cuppijp
3: met enkel G-bocht
4: met allebij
5: met cuppijp en catvervanger
6: met G-bocht en catvervanger
7: met alles.
Eventueel ook nog bovenstaande voor met of zonder K&N.

Dan zijn alle discussies uit de wereld, kan iedereen zelf oordelen.

Zelf even niet in staat vanwegen mijn dynamo avontuur.

Auteur:  Olaf [ 22 apr 2008 16:00 ]
Berichttitel: 

CJ schreef:
Dan zijn alle discussies uit de wereld, kan iedereen zelf oordelen..


Niets is minder waar - doe dit bij 2 verschillende 964tjes en je hebt 16 verschillende geluiden :idea:

Auteur:  porschehenk [ 22 apr 2008 16:10 ]
Berichttitel: 

Had op mijn 964:

KN filter
Sportkat
Cuprohr>>> geluid top. diepe roffel.

En eens erbij een G-bocht gemonteerd, pfff wat ordinair! Wordt je gek van als je 100 enzo rijdt. Gauw eraf gegooid.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/