Vanaf vandaag is mn claxon er opeens spontaan mee opgehouden. De lage van de 2tonige was altijd al defect en denk dat de hoge toon het nu ook begeven heeft.
Ik heb de claxondop al los gemaakt en de contacten schoon gemaakt (zagen er redelijk geoxideerd uit) en alvast een nieuwe 2tonige claxon gekocht (kan ik toch makkelijk terug brengen)
Nu had ik ergens gelezen dat het alarm en de gewone claxon 2 aparte systemen zijn. De claxon van het alarm doet het ook nog. Nu had ik ook gelezen dat zowat de hele voorbumper eraf moet.
Nu is mijn vraag:
- Waar staat dit verhaal ook alweer? (heb Haynes al 20 keer doorgebladerd)
- Is er geen makkelijkere manier?
- De claxon, welke niet tot het alarm behoort is toch die rechts voor zit?
Groets
22 apr 2008 16:32
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Probleem claxon bij mn 3.2
wolfraider schreef:
- De claxon, welke niet tot het alarm behoort is toch die rechts voor zit?
... mss kan je er bij, als je het rechtervoorwiel wegneemt
Is het alarm 'n aftermarket of origineel Porsche systeem
Beide kunnen de "gewone" claxon voor het alarm gebruiken - later werd dat gescheiden -
22 apr 2008 16:40
Remco
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Het is het orginele porsche alarm.
Het bouwjaar is 88. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gescheiden is maar kan het nergen meer terug vinden.....
Van het alarm zit de claxon onder de beschermplaat van de stuurinrichting,door 2 moeren of bouten bevestigd, de 2 toonige zit rechts voor,met de openingen naar beneden
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
22 apr 2008 17:15
Remco
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Ok, duidelijk. Die rechts voor had ik al zien zitten. Ik ga eens rustig beginne met sleutelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum