Auteur |
Bericht |
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Keuze....
964 of 993..... tja wat gaat het worden, zijn er al topics hier geplaatst over deze keuze?
|
23 apr 2008 21:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze....
Nee, die discussie is hier nog nooit gevoerd...
Vertel eens wat je zoekt. Dan kan er wat anders gemeld worden dan wat de mensen voor zichzelf zouden kiezen.
|
23 apr 2008 22:04 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
996
even lekker zinnig meediscussieren
|
23 apr 2008 22:14 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
23 apr 2008 22:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Keuze....
Wat wil je er mee
Wat is je budget
Vanwaar deze vraag, die hier vast al 'ns eerder gesteld is
Persoonlijk zou ik voor 'n 964 gaan ... of 'n 993 (2 of 4) S ...
|
23 apr 2008 22:19 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Als het maar een 911 is....
_________________________________________ "There is no substitude"
|
23 apr 2008 22:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
23 apr 2008 22:47 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
doe mij maar een 965
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 apr 2008 22:48 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Wat moet je met een 993!
|
23 apr 2008 22:49 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Een 3.2, goedkoper met net zoveel fun en nog de enige echte luchtgekoelde mét torsieveren
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
23 apr 2008 23:41 |
|
|
horn
PF #57
|
wat is toch een 964 waar iedereen het over heeft? oja, welkom hier!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 apr 2008 6:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Horn;
Hier is een echte 964:
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 apr 2008 11:13 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Budget (oorlopig) 30-35K, struikelblok= hogere onderhoudskosten 964 t.o. hogere aanschafkosten 993
|
25 apr 2008 8:23 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
Dat moet niet de afweging zijn. We geven 30 - 35 K voor een Porsche uit en gaan dan moeilijk doen over die honderd euro per jaar.
Voor 30 K heb jij geen 993 die lagere onderhoudskosten heeft dan een 964 voor 30K
|
25 apr 2008 8:47 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Hoeveel Km's wil je per jaar gaan rijden? Kleppenstellen 1 keer per 20000 km kost je de kop ook niet als je 5000 km per jaar rijdt.
Koop gewoon wat je het mooiste vindt, of wat het best rijdt.
En nog belangrijker; zorg dat je een goed exemplaar koopt. Dat maakt meer verschil dan die paar jaren Porsche research.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
25 apr 2008 8:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Onderhoudskosten 964 en 993 zijn redelijk vergelijkbaar. Ja, de beurt bij een 964 is iets duurder vanwege het kleppen stellen. Maar je zal maar de hydraulische klepstoters moeten vervangen bij de 993 (niet onbekend euvel bij de 993). Hoe vaak zou je daar kleppen voor kunnen stellen?
Ik zou eens in een 993 en in een 964 gaan rijden. Kijk eens welke jou het beste bevalt. Veel belangrijker dan een euro hier of een euro daar...
|
25 apr 2008 10:00 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Allebei NIET.
Maar als je keuze beperkt is tot die 2 zou ik voor een 964 gaan.
Zelf gaan rijden en zelf ervaren is het belangrijkste. Neem er ruim de tijd voor.
_________________________________________ Racefun events
|
25 apr 2008 10:48 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Na enig goed rondkijken kom ik idd tot de conclusie dat een 964 beter in het budget past. Dus zoektocht verplaatst naar dit type. Ik ga mijn vizier richten op een C2 model 1992-1994 met leder int. en airco. Mocht iemand waardevolle tips hebben, dan hoor ik dat heel graag.
|
27 apr 2008 20:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
27 apr 2008 23:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... da's 'n CEEVIER maar wel 'n hele mooie !!!
|
27 apr 2008 23:14 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Ja dat is i.d.d. een hele mooie 964. Als het een CeeTwee was.... was ik er zeker al wezen kijken.....
|
28 apr 2008 19:21 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
waarom jezelf zo beperken met een C2 ? Een C4 heeft niet zo heel veel nadelen tav een C2 hoor
IK zou een goede C4 niet laten staan iig
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
28 apr 2008 19:24 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Tja goedkoop en porsche rijden is luister zelf bedrog
gewoon kopen wat je leuk vindt en een goede dus AKK
en onderhoud tja hoort er bij, hobby mag geld kosten
veel succes met de zoek tocht
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
28 apr 2008 22:39 |
|
|
horn
PF #57
|
@ Dennis, wijze woorden @ Jaap, wijze keuze
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 apr 2008 22:46 |
|
|